Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettutställningar
Läst 403 ggr
Leffe
0

Nytt i SVERAK

BOX - bäst i motsatt kön - är fr o m 1 januari 2007 borttaget på SVERAK-utställningar. Nu blir det BIS hona och BIS hane. BIS = Best in show

Lullan1
0

Jasså? Vet du varför det är ändrat?

Uffe
0

Det var en motion till årsmötet, jag skall kolla lite mer hur den såg ut och vilken motivering som fanns

Lullan1
0

Vad bra! Nu är inte jag så insatt i utställningsvärlden, men jag hoppas få anledning att bli! Glad

Uffe
0

Det var en motion från SVERAKs Tävlings och Utställningsråd där man helt enkelt motionerade om att texten ang att hona och hane skulle jämföras med varanra skulle tas bort. Det bör observeras att det är ett Nationellt tillägg, gäller alltså bara i Sverige

Lullan1
0

Ska man tolka det som bra eller?

Uffe
0

Ur utställaren synvinkel är det nog ganska bra, det ger högre poäng till Årets katt för ett BIS.

Något direkt negativt kan jag inte se

Lullan1
0

Så roligt! Som jag tidigare sa så har jag ingen koll på utställningsvärlden, men jag hoppas få komma iväg på någon utställning under året med mina kissar. Först och främst kanske jag ska åka själv för att se och lära mig lite hur det går till… Vi får se…

EvaG
0

Det är nog bra att inte hona och hane går mot varandra. De ser ju helt olika åt, både i storlek och muskulatur.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Uffe
0

På Perser iFokus finns en artikel om hur det går till på en SVERAK-utställniing

Lullan1
0

#9 Vad bra! Då ska jag gå och läsa den bums!

Leffe
0

ite kuriosa om att BOX är borttagen. Redan 1994 ville jag att min dåvarande klubb skulle skriva en motion till SVERAKs årsmöte att det skulle bli BIS hon resp BIS hane. Jag tyckte och tycker fortfarande att hona och hane inte kan jämföras - olika storlekar  och olika muskulatur bl.a.

La_Joz
0

Lullan1: Du är inte ensam om att vilja lära dig mer om utställningar! Jag blev rätt intresserad då min mor köpte en lila perser, men fick aldrig tummen ur. Nu hoppas jag att vi skaffar en liten kisse till våren, och då hade det varit kul att testa med utställning!

Uffe: Kanon! Där får vi gå in och läsa! Är snart förhoppningsvis lite klokare vad gäller utställningar. Ska väl försöka komma iväg på nån som åskådare!

La_Joz
0

#11 Ja, det är verkligen skillnad på hona och hane. Men att det ska behöva ta så lång tid för SVERAK att komma på samma sak… Bra att det gick igenom nu då!

Paddiz
0

Detta är en Fife-regel och den danska klubben DARAK körde med enbart BIS-katter förra året. Om de gjorde det hela 2006 vet jag inte men i alla fall från augusti.

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Uffe
0

Beslutet på SVERAKs årsmöte är taget som ett nationellt tillägg.

Vet du i vilken § i FIFes regelverk det står, så slipper jag leta, funderar lite över vafrför det tydlligen inte gäller huskatter

Uffe
0

Ursäkta mig, jag har läst utställningsreglerna nu, det är det nationella tilläggetsom är borttaget

Paddiz
0

Jag ringde i november och pratade med en av dom som jobbar på SVERAKs kansli. Det var för att vi hörde på en dansk utställning att det skulle gälla på alla utställningar den 1 januari 2007.

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever