Godmorgon 7 januari
Morron.
Kyligt - 21.3 grader. Burrrrrr. Men jag måste iväg. Ska på min nya arbetsträningsplats.
Ska bli sååå spännande. Jag hoppas på att möta många nya spännande, söta och framför allt många farliga jobbar kompisar. Då menar jag verkligen dödligt farliga. Lovar jag ska ta lite bilder och dela med mej av. J
ag hopaps bara jag får igång bilen. Den har ju frusit i hop, för har för svag glykolblandning i bilen. Men det borde funka. Den är på värmare nu i alla fall.
Hoppas ni får en varmare dag.
Bifogar en bild på Bure ute i snön.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
Idag blir det kattgos i massor. Försöka komma igång med min nya bok, men framför allt ska jag studera lite kamerateknik och jobba i photoshop.
Elak som jag är njuter jag extra idag av min ledighet när jag vet att alla andra på mitt jobb är åter idag. Sedan är det bara 15 arbetsdagar kvar innan en vecka ledigt igen och sedan nytt jobb! Tjoho! Ska bli skönt att lämna nuvarande jobb och påbörja mitt nygamla 
Hoppas ni alla får en toppendag och frys inte fast ute!
Godmorgon!
#0 Ooo,ska du träffa människor
?Vi är absolut dödligt farliga
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
God morgon!
Ser framemot en dag där jag har tre uppdrag.
1) Lära mig redigera bilder i Photoshop
2) Lära mig hur makens Mac funkar
3) Köpa kängor åt sonen
4) Hålla Bella tass i väntan på bäsar (dag 63 idag)
+ allt annat en semesterledig mamma förväntas göra 
#3 3 uppdrag? Jag räknar till minst 4 jag

Godmorgon!
#0 - låter spännande, är det på ett akvarium *läs skansen fast i Norrland*?
Å vilken modig katt att trampa runt i snön
men så är det med norrlänningar
…men Wiggo har lagt sitt norrländska manér i byrålådan och blivit söderkis rejält för snö är vansinnigt kallt under tassarna!
Bokat tid för kastrering av lilla Blå idag, ska bli skönt för henne när det är gjort lillstrumpan…nu är hon i höglöpande form och kastraten Wiggo tycker det är himla mysigt iaf
…jag kan bli så ledsen på mig själv att det inte hanns med under hösten så hon hade sluppit ha det som hon har det just nu…men men ingen idé att slå på mig själv för det. Den 18 januari är det dags.
Här går livet i zero idag, minsta möjliga och bara njuta av det vackra vintervädret, läsa bok och kanske träna ett litet pass under dagen.
Till kvällen blir det en tur med bilen för att inhandla studentlitteratur till min nya kurs. Fått tag på riktigt många av en sjuksköterskestudent som tar sin examen nu 
Ha en härlig dag!
#4 och räkna är jag inte heller bra på, tydligen 
#6 Eller så kan man se att du är kvinna med många heta järn i elden.Så många att du slår ihop 2 flugor i en smäll.Rationellt
#6 Nä jag fick inte heller det att gå ihop ;o) Men det är nog som #7 säger ;o)
Anki - jag kan rekommendera en jättebra bok för Photoshop. Finns föresten fler av samma författare beroende på vilken version man kör CS (stora) eller PSE (lilla progammet). Men jag har boken Photoshop Elements 7 för digitalfotografer av Scott Kelby. Kan rekommenderas. Även hans böcker om digitalfotografering är guld!!!
"Morrn morrn".
Ska försöka ta mig i kragen att ta mig ifrån datorn en stund och pyssla med det som bör pysslas med. (som att fylla på kylskåpet bland annat)
Natta, "dödligt farliga". Vart har du hittat arbetsträning någonstans? Finns det någonting här som är dödligt farligt? Hmm… Ska väl vara att arbetsträna på polisens bombenhet som fraktar alla gamla explosiva ämnen ifrån sjukhuset?
Eller stå här och försöka dirrigera bilar vid vägbygget nu i ishalkan. Det är nog också lite dödligt farligt.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
#8 Kostar den guld också?Jag behöver lära mig mer.
#10 Inte så farligt. Köpte via Adlibris. Photoshop steg-för-steg böckerna kostar 272 kr och är på svenska. Finns tre böcker om digitalfotografering - kamerateknik somgår på ca 220 kr/st
#0 härlig bild på fin kisse
. Här är det runt -24 idag…brr…jag har stannar inne.
#8 Tack - det är precis den som jag fått i julklapp!! Den är helt suverän. Rolig och lättläst.