Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettavel-genetik-och-uppfödning
Läst 474 ggr
ItchyKoo
0

AMMA SÖKES, UMEÅ (LÖST)

5 kattungar födda den 4/1 behöver en amma akut, i Umeå-området. Mamma Belle är snittad pga infektion i livmodern och är efter operationen helt apatisk samt livrädd för ungarna. Alla bebisar mår mycket bra men vi har ingen möjlighet att flaskmata en så stor kull. Hoppas på hjälp… Jag finns att nå på 090-13 90 64, 0730-57 24 79 eller 070-345 48 97.

Vi har en kattunge till salu - Välkommen in på hemsidan!

Hanna Tjärnström
S*Itchy Koo Ragdoll, Umeå

www.itchykoo.se

AnneAlva
0

Åh, jag hoppas att någon finns tillgänglig! *håller tummarna* Kattklubben Björkstakatten finns i Umeå och det verkar som om det finns iaf två kullar just nu. Du kanske redan hört med dem, men det är en idé. Sidan finns här.

Jag bara måste säga att jag minns dig, vi träffades på ett tåg för några år sedan och du hade en helt underbar liten hona med dig och jag och sambon hade våra cornish-yrväder med oss.

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Eine
0

Det kan vända, och att mamman tar till sig ungarna.Det är inte helt ovanligt att mamman är disorienterad efter en operation.Lycka till

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

ItchyKoo
0

Det känns som ett mirakel - nu ligger Belle i bolådan och det ser ut som om hon aldrig har gjort annat än varit mamma… Från att ha varit ömsom apatisk, ömsom riktigt aggressiv (när vi försökte presentera bebisarna för henne) blev hon tillslut sig själv igen, och efter en hel del övertalning tog hon också bebisarna till sig. Framförallt handlade det nog om att smärtan avtog, eller kanske att hon riktigt kom ur narkosen… Jag är så lycklig att jag svimmar, tack gode gud!! Må nu bara mjölken rinna till…

#1 Jaaa, jag minns er också!! Katten jag hade med då är mamma till Belle :-) Hoppas allt är bra med er och katterna!

Hanna Tjärnström

www.itchykoo.se

Eine
0

#3 Ja du ser,det vände denna gången också.Så bra för er alla.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

AnneAlva
0

#3 Skrattande Om Belle brås något alls på sin mor så är hon vacker som en dag. Vad kul att trilla över dig här, oväntat. Glad

Hoppas nu att allt går bra!

S*Godreign's Cornish Rex

ItchyKoo
0

#5  Jag kan säga som så att Belle blev SW 2009, så lite vacker är hon nog allt ;-) Ja det var kul att våra vägar korsades igen, men vad konstigt det kändes när du skrev att vi träffades "för några år sedan", tiden springer verkligen iväg!!

Mjölken har börjat komma igång och jag hoppas att den flödar snart så att de börjar öka ordentligt i vikt…

Hanna Tjärnström

www.itchykoo.se

AnneAlva
0

#6 Ja, man får ju nästan nypa sig i armen, det känns inte som om det borde vara så länge sedan, men tiden går fort. Oh, SW, inga dåliga grejer det inte, grattis till vackra Belle!

Skönt att mjölken kommit igång, håller tummarna för dina små bebisar!

S*Godreign's Cornish Rex