Rexbak i juletider
Vet inte ens om jag vågar berätta någonting, men jag kan ju knappast hålla mig! Efter 1,5 år utan CRX-kullar så ska vi få tillökning av småkrull. Det är min egenuppfödda Simona som ska bli mamma i början av januari. Hon har varit på dejt med vår utländska hunk Jango flera gånger och äntligen har grabben tagit mod till sig och friat. Så, nu trippar vi alla runt på tå i väntan på kull. Simona flyttar hem till mig om en vecka och jag ser galet fram emot att ha småkrull hemma hos mig!
Bilden är en julhälsning från Jango (ursäkta dålig kvalité, bilden är tagen med mattes mobilkamera) <3
Lycka till Polina!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Glömde säga att killen ser synnerligen elegant ut.Finns hans linjer alls i Sverige?
Tack Eine och Clee!
Jättefin bild från utställningen! Nu har han blivit ännu finare i kroppen efter att valpfettet försvann, så vi får se hur det går på utställningarna denna vår. Förra våren knep han ju några EX 1 i konkurrens samt tog ett BIS. Jango är för mig den perfekta katten vad gäller kropp och elegans, så ajg ser verkligen fram emot kullen.
Vad gälelr linjerna så ahr jag riktigt dålig koll på vad som händer i Rex-världen just nu. Jag har valt att hålla mig på egen kant, men ajg tror att det kansek finns någon som är släkt med honom vad gäller hans mammas sida. ;)
#4 Jag tror nog att Jango är rätt ensam med sina linjer än så länge. 
#4-5 Vilka är hans föräldrar?Och visst var han på UK i februari?

Oj vilken snygging. Grattis och lycka till med småbebisarna!
Tack, söta ni är!
Eine, japp, han var med på UK på söndagen. Det var då han tog sitt BIS-J! Hans mamma är Cookies Story Bacara - den vackraste katten jag sett. Hon är helt fantastisk och då kan jag ärligt säga att bilder gör inte henne rättvisa. Jag bifogar en bild så får ni se.
Annars har du hela Jangos stamtavla här:
http://www.pawpeds.com/db/?a=p&id=813796&g=4&p=crx&date=iso&o=ajgrep
#8 Extremt vacker hona
.Jag förstår precis vad du menar.Med ursnyggt huvud, och vilka öron och vågor! Hurdan är hennes profil? Inte ofta jag faller i farstun för extrema katter men hon är så snygg, OCH har underbar päls. Tack för länken.
Ja jag gillar ju hans mamma skarpt som sagt 
Pussa blivande föräldrarna och lycka till med kullen!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Lycka till, vad spännande. Förstår att du föll för hans mamma. Hon är oerhört vacker, och han är en fin kille också såklart. Det kan nog bli något riktigt bra. Ibland är det meningen att man skall ta en liten paus (planerad och ibland oplanerad) och få ny energi och glädje.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
Vad roligt! Jättekul - då får vi vänta tillsammans över jul och nyår 

Det är så roligt att det snart är nedsläpp för Simona, det ska bli sååå kul att se vad som kommer i denna kullen, jag tror det blir toppen. 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Liten uppdatering:
Simona mår bara bra och vi vakar. Idag är dag 60-61 så vi hoppas på att hon håller ut till iaf fredag kväll. Jag tycker magen har sjunkit, men har svårt att bedöma det då magen inte är särkilt stor. Skulle väl gissa på att hon kan ha 1-2 bäbisar där inne (då också med tanke på att det hann bara bli två parningar det löpet). Känns nästan lite skönt med en liten kull då det är mycket att stå i annars just nu och dessutom så har vi ju tre andra katter som härjar hemma också.
Ska försöka komma iväg och ta lite foton på Jango imorgon för att bedöma hur vi ska göra i framtiden med parningar, vill ju ha iaf en till kull från honom med mina egna flickor…

Hoppas allt går bra med Simona, ring mig vilken tid på dygnet det än månde bliva! 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Åh, spännande, spännande!
Spännande! 

Lycka till med kullen!

¤14 jag förväntade mig också en liten kull med MAX 4 st i men det blev 6st! får hoppas det blir en liten kull om du vill ha det.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus