Tips på stimulans
Har ni nga tips på stimulans för katterna.
Bruno o Ramses gillar lite olika saker men ändå samma.
Vill hitta mer saker de kan leka med själva o sånt som vi kan leka med.
Båda har gillat o appotera - olika favoritgrejor- men nu verkar inte inte orkar komma tillbaks med saken utan bara springer dit. Har de tappat lusten eller kan man få tillbaks det med ngn annan sak? Vad har ni för saker?
Vi har en mus på en "trådpinne" som Bruno gillar o leka o hoppa efter. Ramses kan tycka den är kul, men lite läbbig.
Bruno har gillat "enkla" saker - hopp o spring medans Ramses vekar gilla lite kluringheter.
Vi känner att de saker vi har börjar inte bli lika roliga, så vi behöver nya grejor att altinera med.
Vad kan man göra för att "rya" av dem…är laserpekare enda alternativet? Vad finns för kluringheter man kan göra?
Vi har köpt /gjort lite leksaker för att prova oss fram vad de gillar. Vad har ni för saker era katter gillar att leka med?
Tack för tipsen i förhand!

Här skiftas det, jag brukar plocka undan leksaker i skåpet och byta efter en tid…så håller det på så…det är möss i olika varianter, pingisbollar, gosedjur, bakplåtspappar i snöre, studsbollar…de här pingeltrasslet på en pinne är de näst intill ointresserade av…
Sen är vi ganska roliga leksaker själva, vi smyger på dem, ligger och rullar med dem på golvet, kryper ihop och gömmer ansiktet *läs Björnen sover* 
jag har ett fågelbord på balkongen, där sitter de lääänge och väntar på att ngn pippi ska komma för lite mat…
Nu fick de en laserpekare i julklapp och det finns ingen leksak de har tyckt så mycket om som denna! De är alldeles knasiga när den kommer fram. HUr kul som helst…kostade mig 75 kronor i djuraffären och med tanke på motionsnivån och glädjen den skänker är den värd varenda krona 
Lycka till!
Jag håller med #1 - en laserpekare är nästan hur rolig som helst.
- Annat kul är en helt vanlig stor papperspåse som ligger ner. Då kan en vara inne i den och de andra klumpa ner uppe på påsen.
- Vi brukar ta vara på stora pappkartonger när vi köper saker. De kan man skära ut hål i och tejpa fast på varandra etc etc. Då blir det ett smyg-leta-gömma sig hus.
- Små godisar en lampkartong som man gjort smala skåror i så att tassen kan komma in och känna godisen därinne…..det brukar vara populärt här hemma.
Det behöver inte vara dyrt för att det skall vara kul iallafall 
-- Eternity is a very long time --

Ja, vilka trevliga idéer! ibland står det still…
Påse o Låda har vi märkt oxå är roliga saker.
kul o höra vad ni gör för grejor! 

Såna där saker som kan hänga i dörrposten var poppis här ett tag (sedan lyckades Wille smätta musen i huvudet på sig själv så det tjongade och det är som att han förknippar den med otäckt nu).
Att kasta torrfoder var Tamlins favorit, särskilt praktiskt när han bantade och fick både motion och tog längre tid att äta upp maten när jag kastade den.
Kattunneln var en riktig hit när vi hade yngre kissar härhemma. De höll på i timmar med att attackera varandra i den.
Aktivitetsboll begriper sig inte Wille på, men Tamlin förstod precis hur det fungerade och puttade omkring den för att få ut torrfodret. Han var den smartare härhemma helt enkelt. Han hade också en förkärlek för trampkontakter till lampor, men dem fick jag gömma för att inte utsättas för diskobelysning på nätterna när han drabbats av idén att nu - just nu - är det skojigt att ställa sig på knappen. Igen och igen och igen…

Max elsker papirlapper, typ som er rundt sjokolade eller annet godteri. Det må være papir som er litt hardt, og som man kan forme og kaste. Han kan apportere en slik lapp i lange tider. Favorittpapiret er papiret som er på Freia Melkerull. Vet ikke om dere har den i Sverige. Men papiret kan minne litt om sølvpapir på den ene siden, og vanlig på den andre.
Terri sin favorittlek om dagen, er når man skal skifte og re opp sengene. Da er hun helt i sitt ess, raser rundt, gjemmer seg under dynen og skal "ta" oss!
Max&Terri -og prinsesse Amy http://cornish.blogg.no/
En toarulle är oslagbar!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

#6 Ja ujjj… men sedan ser lägenheten ut därefter också. Kan upplysa om att 4 kattungar som hittat en toabal var oslagbart om det var konstsnö jag önskat mig…
#Det är i alla fall rent även om det blir lite nedfall..
Jag blundar när mina har kul med en full rulle.Varför förvägra dem att ha roligt med så billiga medel.

#8 Absolut… En hel bal var förstås lite i överkant.
#9 En bal,ja du var bara alltför snäll
tyckte missarna

#10 Jodå, och jag fick be grannen under så hemskt mycket om ursäkt för att jag snöat på hans balkong också (det var på balkongen de hittade balen)
#11 Tack för dagens skratt!!!