Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etiketthälsovård-skötsel-omvårdnad
Läst 580 ggr
cornish
0

Borstar ni era katters tänder??Plackoff??

Ja,detta skrattar ju vissa åt-men jag ångrar att jag inte lärde min enda kattunge jag haft detta!
Många katter får ju problem med tandsten och tandlossning mm och en del missar detta att det är tänderna som orsakar att katten ej äter..Dom kan ha ont.

Ska snart ta tandsten på båda m ultraljud..har turen att kompis har detta(hon är vet.)somhon kan ta med hem..Så slipper man iväg till mottagning.

Min gamla Danne skrapade vet.tandsten på utan sövning manuellt när han var 2 år…Otroligt ovanligt att dom går med på har jag hört.
Men visst-det var pyttelite, men han satt blixtstill.

Undrar om någon använder tandborte?

Jag ger hund o katter Plackoff-men har tyvärr slarvat…så jag vet ej om det fungerar-någon som vet bättre??
Det står överallt att det funkar..
Nu vågar jag ej ge det till Dannes njur-diet, men de andra..

EvaG
0

Nej

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Faxlin
0

Nej jag borstar inte katternas tänder. Men de får plaque off och som sagt var, ger man det som man ska så ska man märka skillnad på 3-8 veckor. och det verkar de flesta jag pratat med ha gjort.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Welmuz
0

I did it once    Gråter Hemlis

Faxlin
0

#3: Ska jag tolka det som att det inte gick bra?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Rana-E
0

jag ska absolut borsta när jag skaffar en katt. man ska ju börja redan när dem är ungar  typ fört öppna munnen när man gosar sen gnida nåt finger och sen gnida men nån gas binda och sedan börja borsta med typ baby borste . oj skrev lite konstigt  men ni fattar ändåRäcka ut tungan

kyckling vingar har jag hört att det ska vara bra att ge då o då det har en borstande effekt

cornish
0

#5 det är bra att du förbereder dig så mycket Rana-då är det så mycket bättre när du får hem din Cornish-unge!!Det kommer säkert gå bra,om du gör precis som du sa!

Detta med kycklingvingar-tänkte ta upp det i en mattråd.Undrar nämligen lite om det- BARF….som det heter när man ger katter/hundar rått kött.

Vet du när det kommer bli någon liten unge för dig??
Nyfiken..Hemlis Förstår att du längtar men nu kan du ju som sagt förebereda dig och lära dig mycket om rasen!

Ha det bra!

Annika

Rana-E
0

ja jag har längtat efter katt så länge jag kan minnas (sedan jag var 8-9 år) men som jag sa förut morsan lät mig inte ha på grund av att dem fäller så mycket  men crx kommer  gå bra tycker hon så nu har så nu har jag börjat läsa allt jag kommer över om katter har minst 8 böcker under sängen om katterRäcka ut tungan  och den här sidan är så bra man lär sig mycket. vilket man måste göra "innan" man skaffar katt (eller något annat husdjur för den delen) tycker jag . men är säker på att man ändå lär sig hälften efter att man skaffat katt , när man levt in på denFlört   ja jag har planer på att skaffa en till våren typ april-maj  har inte vart i kontakt med nån uppfödare än men skulle väldigt gärna först hälsa på innan våren och om det är möjligt låna hem en kisse i några dar för att verkligen sätta mig in i hur crx;ar är (och för att förbreda morsan)Flört  jag har vart på många hemsidor och det skiljer sig från uppfödare till uppfödare har jag märkt vissa satsar mer på  utställnings dugliga kissar medans andra satsar mer på sällskapliga. (mer om detta kommer jag fråga om senareGlad )  jag vill ju ha en ren sällskaps katt som jag kanske ställer ut några gånger bara för att se hur det är.   oj nu skrev jag för mycket  förlåt alla för att jag kom så långt bort från ämnetGenerad

cornish
0

Det gör inget-kul att du skriver!!
Huvudsaken tråden inte svävar ut för mycket och för länge -då är det bättre att skapa ny tråd!Flört
Men lite svävar vi nog alla ut ibland.

Det fins ju uppfödare som har just den service du pratar om nosa…minns dock ej vilka -just pga ev. allergier…

Se länkar-där finns många uppfödare upplagda!

Du blir säkert en bra Cornish-matte!

Annika

Rana-E
0

oj tack för komplimangenSkrattande  ja jag tror det finns en i södertälje jag ska titta efter sen

MonicaLagerquist
0

Jag borstar inte tänderna på mina katter eftersom att jag BARFAR dom så håller dom sina tänder rena och fina.

Stolt ägare till tre La permer

Denna kommentar har tagits bort.
Aje-T
0

Ja, jag borstar och bägge två gillar det jättemycket!

smurfan-13
0

Borstar inte, ger inte plauqe of & Vetos tänder är finfina :) (hon var 7 i somras, huskatt)

La_Joz
0

Jag började borsta tänderna på min ena katt efter att han hade dragit ut en tand. Det gick så där… Är nog lättare om man börjar med det när de är små…

Lullan1
0

Finns det inte sån där tandkräm som smakar lever? Fundersam Eller är det bara till hundar kanske?