Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 451 ggr
Colombina
2009-12-25 23:11
0

Segla med Rex

Jag är semesterseglare och funderar på att skaffa två rexar. Är det någon som har erfarenhet av att vara ute och segla med sina katter och som kan ge lite tips och råd?

God fortsättning!

Karin

RacerDonnans
2009-12-25 23:58
0

Hej! Det är några år sedan nu, och vi var inte ute så många dagar i stöten, men det gick jättebra. Ett viktigt tips är att vänja dem vid flytväst innan första segeltur. Vår Donna var så dråplig. De första gångerna vi provade västen så trillade hon på nosen. Hon tippade framlänges så att hon stod på framtassarna och nosen med bakbenen i luften. Sen försökte hon krypa ur, samt tippade på sidan. Till sist när hon vant sig så fick hon följa med på en segeltur. Hon fick endast sitta uppe på däck, riktigt lugna fina dagar. Vi hade henne alltid kopplad då. Under däck fick hon vara lös med väst, så att vi kunde fiska upp henne om hon smet upp och trillade i.

Hon gjorde succe när vi la till bland andra seglare.
Lycka till!!!

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

MyTwiggs
2009-12-26 10:38
0

Hej!

Du har gjort ett bra val av ras! Min erfarenhet är att det går att vänja cornishar vid allt möjligt. Jag har haft med mina på flotten på somrarna och det man ska tänka på är som sagt flytväst, men annars är det väl bara att köra.

Jag har för mig att en medlem här på forumet har lagt ut en tråd med bilder på cornish på segeltur. har jag fel?

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Colombina
2009-12-26 19:50
0

Hej!

Tack för tipsen! Jag ska tänka på det där med flytväst-inskolningen. :)

Jo, jag har sett bilderna och skickat ett meddelande till den seglande rex-ägaren, men tänkte att det kanske gömde sig fler med erfarenheter bland medlemmarna. Och det gjorde det ju tydligen, tack för det!

MyTwiggs
2009-12-26 20:35
0

… och om du är intresserad av världens sötaste spinn-maskin till kattunge så har jag en som letar ny familj Flört

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com