Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 446 ggr
MonicaLagerquist
0

God Morgon 25/12

Pysslar lite här hemma.Plockar undan finporslinet och försöker att få Q att inse att man inte behöver fräsa åt La Permbarnen.

Idag ska jag bara ta det lugnt och kurera min förkylning som återkom igår .

Stolt ägare till tre La permer

Avots
0

God Juldags morgon!

Nu har gästerna åkt, kul när de kommerGlad och även när de åkerObestämd.

Idag skall vi bara ta det lugnt och vila upp ossallihop, katterna har fått kommit ner från sitt exil boende i gästrummet och allt är som vanligt, bara lite mer godis och några fler olästa böckerSkrattande

Ha en fortsatt God Juldag!

miano
0

God fortsättning på juldagen!

I dag blir det att ta det lugnt under dagen.

Katterna har fått sitt julgodis,lika så kaninen.

Vi själva har överflöd av godis,blir att äta månader framöver.

Min dotter och jag har under morgonen sjungit singstar med kraxig röst.

Hundar har ägare.Katter har betjänter...

Änglatassen's Cornish Rex

Eine
0

God dag.Snuvigt och lite eländigt idag.Tur att jag hann träffa familjen igår innan allt bröt ut.I dag fastnade jag framför tvn en stund och lyssnade på Herta Muller(ska vara ett tyskt y men jag vet inte hur man får till det på tangentbordet)Vilken fängslande författare hon är,väl värd sitt Nobelpris..Hon har ett sätt att uttrycka sig som jag bara älskar.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Leffe
0

Nyss klivit upp ur sängen. Legat och myst med katterna hela förmiddagen.

#0-2 Ta det lungt

Sköt om er

Gittan
0

Hoppas ni har en trevlig dag idag. Julaftonen är över nu. Här sitter vi framför den öppna spisen och njuter. Lillflickan sitter på golvet och läser. Grabben sitter med ett nytt TV-spel. Det är tydligen ishockey.

Kurera era förkylningar.

Önskar er en trevlig juldag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

PetrasLova
0

God fortsättning på er alla.

Här har vi haft en skön sovmorgon till halv tolv, en bultande huvudvärk har tagit över mitt huvud sedan igårkväll… jag sitter nu och tittar på Julvisa i folkton på SVT 2…galet vackert!

Wiggo ligger inmyst i en av mina stickade tröjor på min säng och Lova och Alice myser i min storkofta bredvid mig här i soffan. Tonåringen i huset sitter på sitt rum och spelar.

Allt är lugnt och stilla inomhus men ute viner snön och vinden. 

Krya på er alla småvissna julfirare.

Lindavictoria
0

Lugnet efter stormen en dag som denna. Tokförkyld och lämnade julaftonskalaset vid åtta igår, så kan det gå. Nöjd med insatsen som tomte och julkappar samt barnens lycka när de öppnade sina. Min treåriga systerdotter hade bara önskat sig ketchup men blev ändå inte besviken över att hon inte fick någon ;)

Ska baka lite till främmandet i morgon och sen åka över för en myskväll hos kompisarna.

Hoppas att alla julförkylningar är kortlivade!

MyTwiggs
0

God fortsättning! Jag känner mig oåterkalleligt fylld av julmat! Förvånad Gaaaah! Nu blir det skulor i tre veckor för att jämna ut det hela lite tror jag Flört

Hoppas att ni andra också har en fin dag! Nu är det lugnt i stugan igen!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

lockar
0

God fortsättning.

Det blev en bra julafton. Roligt att se ögonen tindra på barnbarnen när det fick sina julklappar. Alla var nöjda.

Idag har det regnat det mesta av snön har försvunnit.

Krya på er.

RacerDonnans
0

God fortsättning. Här rullar allt på, men jag börjar vara less på min förkylning som ena dagen börjar släppa och den andra blir sämre igen. Har varit mer eller midnre hes i fyra veckor nu. Hoppas verkligen min röst kommer tillbaka snart. Kören börjar snart igen och då blir det kris om inget händer snart.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.