Godmorgon 22/12
Ny underbar dag!
Blev brutalt väckt även idag av snöplogen. De är då åtminstone väldigt duktiga och skottar tidigt här! Stort plus för det. Men öronproppar ska inhandlas idag! 
Hoppas ni alla får en underbar dag - och stressa inte ihjäl er såhär dan före dan.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
God morgon. Nu på morgonkvisten ska jag iväg och göra arbetsprov - cykla medan de kollar hjärta och lungor. Hoppas de kommer fram till vad andfåddheten beror på.
Sköt om er
God morgon!
Idag får jag besök av en kompis från Örebro
Vi ska ha lite julefika. Sen ska jag jobba på med lite skulpturer som jag fått beställningar på.
Ha en fin dag!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Gogmorgon alla!
Här smyger sig solen blygt upp mellan husen och snön skimrar vit på träd och bilar.
#2 Har du aldrig funderat på att ha monterbord på någon utställning?Gör du några olika rastypiska skulpturer så får du säkert sålt några.Jag tycker dessa med vågor i pälsen är så fina.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
# 3 Jodå. Jag kommer att ha monter på CFA-utställningen i Augusti och troligen på någon SVERAK-utställning också. Jag gör ju lite olika raser och även andra djur än katter. Får säljer jag i ett galleri i Åre
Här är en annan ras…. 
www.mytwiggs.com
Sen har jag inte för avsikt att massproducera, men vi får se om det bli montrar i framtiden
Vi ska sälja lite annat stök också 
www.mytwiggs.com
#5 siameser och orientaler! Du skulle varit här i somras när vi hade Sia/Ori specialen.Nu till sommaren ska vi ha Huskattspecial.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Twiggie: Gud så fina! Jätteläckra verkligen..
Jag har en enda ynka dag ledig idag innan jag forsätter med mitt hektiska juljobbande!
Är lite bättre med min förkylning men jag låter som en dam på 50+ som har rökt tio paket cigaretter om dagen hela sitt liv..
Har fyra dagar lediga runt nyår, det ser jag fram emot och sen börjar jag jobba 100%, YES!!!!
Har hankat mig runt på olika timjobb hela hösten och haft svårt att få ekonomin att gå ihop så nu är jag väldigt lycklig, världens bästa julklapp!
Nu blir det till att handla dom sista julklapparna och det blir till Luna och Juno!

Här städas det och pysslas.Imorgon ska vi in till stan och handla det sista och hämta två katter som ska fira jul här.
Tur att jag har fyra kattunga som hjälper till med städningen allt går ju så mycket fortare då.Men de är ju så söta att jag inte vill stänga dem ute.Fast när granans ska kläs imorgon kommer de nog inte att vilja vara mde.Vår gran bor ju ute på glasverandan och där är det ju super kallt just nu.Fasrar för att stå där och pilla o iskylan.
Stolt ägare till tre La permer
#8 Fnissar åt ditt inlägg - det är verkligen groteskt hur kattungar kan stöka ned! Jag har ju 6,5 dito själv (Pumlan får väl räknas som halvkattunge…) men om några veckor hoppas jag ha reducerat till 1,5 kattunge, när min kull har flyttat ut och den nya katten flyttat in.
I morse vaknade jag av att en spinnande kisse som luktade skit kom upp till mitt ansikte. Visade sig att halva lägenheten var nedkladdad med skit pga att denne lille herre klivit omkring i sin inte särskilt fasta avföring. Mys!
När jag korsförhörde husse visade det sig att jo, den där nötkrosskorven de fick igår kväll nog hade legat i kylen en dag för länge. Så, nu kokas det morötter på full fräs här. Annars har gänget varit så duktiga, som blev chipmärkta och vaccinerade för andra gången igår. Det börjar dra ihop sig!
Annars glädjer jag mig åt min och Ankis (Silkwave's) julklapp till oss själva, vår hane Seglin Rex Unique Specimen som flyttade till Sverige i söndags och bor hos några goda vänner över jul och nyår tills kullen är utflugen. Han är den raraste lilla varelse.
Har tjuvat Ankis bild på honom.
God eftermiddag. Nu är allt klart inför julen utom julgranen som ska bli klar i morgon. Vitt och fint ute, men kallt. Önskar er alla en trevlig tisdagkväll.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

GRATTIS! Han ser riktigt Lovande ut :) Skitsnygg!
Jag har för övrigt fortsatt att knåpa ihop någon slags B-hemsida.. Jag har ju inget att marknadsföra (än så länge) och har inte lagt en enda krona för att göra den så jag är ändå hyffsat nöjd med hur det blir. Ska bara fixa till färgerna lite till och göra snyggare bilder…
#11 Tack! Ja, jag hoppas att han ska kunna ge något gott till min och Ankis avel. Gillar framförallt att han har så öppna öron, vilket jag önskar mer av från mina honor. Nåväl, fler bilder kommer på honom allt eftersom! 
God kväll!
Sitter och njuter av att det var sista arbetsdagen idag innan min långa ledighet. Sedan är det så få, så få dagar innan jag äntligen får byta jobb!
Längtar verkligen!
Men nu ska jag bara njuta av mina rexgrabbar och gosaoch busa i massor i nästan tre veckor!