Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 358 ggr
Eine
0

Godmorgon 20 december 2009

Det snöar och snöar och katterna älskar att titta på flingorna som dalar ner utanför fönstren.Bra med jobb för snöröjarna också när det blir så här mycket på en och samma gångGlad.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Leffe
0

Här snöar det också. Skogisarna och huskatten har varit ute på balkongen och lämnat sina tassavtryck i snön. Rexarna drog sig bort till sängkammaren när jag öppnade balkongdörren.

Sköt om er

lockar
0

Här vräker snön ner. Det blir ju mycket ljusare ut när det ligger fin vit snö. Nu kan snön få ligga kvar över jul. Hoppas att man kan ta sig till jobbet i morgon.

Katter springer fort förbi ytterdörren.

Nu är det två veckor tills katterna ska flytta. Vad tiden går fort.

Ha en bra dag.

PetrasLova
0

Här är det så vackert med all snö så det svider i ögonen. Jag har bakat sirapskakor och nu slagit i lite julklappar men det är INTE alldeles enkelt med 3 katter som vill hjälpa till.

Nu har jag Jullov från skolan i 3 veckor och jag känner mig som en 10 åring…men jag fyller visst 40 år i april Tungan ute det känns alldeles underbart och bara få vara, jag ska bada varma bad, läsa böcker och träna och ta hand om mig själv under lovet.

Å så gosa och busa med katterna så klart. Har jag tur kommer min 14 åring ut ur sitt rum och hälsar på i lägenheten mellan varven  Skrattande

Ha en skön 4:e adventsafton allihop!

Clee
0

Och till och med här i Malmö snöar det - någon dm snö har vi i alla fall, för första gången på flera år. Jag kokar ris och när jag och sambon har ätit bär det i väg för att hämta upp min kommande avelshane. Kullen här hemma fyllde 12 veckor igår och jag känner som #2 - tiden har gått fort! Mina stannar dock i minst tre veckor till innan de flyttar vidare till nya hem och äventyr.

En fin dag tillönskas er och ta det lugnt ute i halka och snö!

Leffe
0

Nu har jag gjort i ordning min hemmagjorda senap med senapspulver, socker, ättika, vatten och whiskey

David
0

#5. Det låter väldigt gott!

Här har det slutat snöa för tillfället, blev brutalt väckt runt 6.30 då de fick för sig att NOGA skotta runt omkring här, trodde nästan att de skulle ta med sig asfalten också. Obestämd

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

AlexH
0

det lät smaskens Leffe! whiskey i senapen - det är gott!!

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Leffe
0

Det är gott så blir det en klunk vid sidan om också

Ylva-Li
0

Även här ligger snön i drivor. Kom ännu mer i natt, så vid 6 imorse vaknade vi av att de skottade undan snö från våra dörrar, så vi kunde komma ut!

Vi kämpar med Moiras sjuka och hoppas att de kan kurera henne. Det verkar vara en envis och ruskig förkylning. Iaf om man ser till hennes rinnande nos och rinnande ögon. det blir pölar under henne där hon ligger.. Lilla snurpan. Hon är hemma på permission och ska in igen imorgon för fler tester.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

AnneAlva
0

Godkväll,

Idag har vi varit i hufvudstaden och hälsat på lilla Flugan/Mimmi från senaste kullen som flyttade till Hornstull. Hon har växt upp till en riktigt tjusig ung dam och hon är precis som hon var när vi hade henne hemma, massa kattityd och spring i benen. Kyss Bild hade utlovats om undertecknad hade haft sinnesnärvaro nog att få med sig kameran… *suck*

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

MyTwiggs
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God kväll!

Här har det julpysslats och fotats kattungar idag!

Snö snö snö! Jag tror att vi får en vit jul! Skrattande

Lägger in en bild på en liten Cannibal

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Gittan
0

Idag har familjen åkt skidor. En härlig vinterdag.

Nu står julskinkan i ugnen.

Ta hand om er.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld