Lös mage
Tips önskas, putte har varit lös i magen sen igår. Svårt att veta vad han har ätit eftersom han äter allt. Vi försöker se till att det är lock på allt och att det inte ligger räster i diskhon. Vad kan jag göra för att lugna hans mage? Imorse ville han inte äta upp all mat men kanske han inte ska ha något på ett tag. Till hundarna ger jag risavkok.
Stickgalen tjej som älskar Cornish rex, Engelsk bullterrier, dabbagamer.

Fasta i 12 timmar och sen fasa in skonkost.Se till att han får i sig vätska då han kan bli uttorkad annars.Dricker han inte frivilligt så ge honom med en spruta (utan nål) i munnen.
Stolt ägare till tre La permer

Fasta i 12 timmar och sen fasa in skonkost.Se till att han får i sig vätska då han kan bli uttorkad annars.Dricker han inte frivilligt så ge honom med en spruta (utan nål) i munnen.
Det beror ju på om han fått ett virus eller parasiter,eller om han ätit något olämpligt.Jag skulle nog ta bort maten ett tag,ge något som stabiliserar bajset,och sedan ge snäll mat,som risavkok och fisk.Om han inte är allergisk mot fisk förstås.Bäst är att kontakta veterinär om han är fortsatt dålig. Har han varit på någon blomma och smakat?
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Det beror ju på om han fått ett virus eller parasiter,eller om han ätit något olämpligt.Jag skulle nog ta bort maten ett tag,ge något som stabiliserar bajset,och sedan ge snäll mat,som risavkok och fisk.Om han inte är allergisk mot fisk förstås.Bäst är att kontakta veterinär om han är fortsatt dålig. Har han varit på någon blomma och smakat?

ok tar bort maten och ger snäll mat. Har inte sett atthan har ätit på blomma. Han snodde en stor bit smör från stekpannan i förrgår och sonen hade inte spolat bort pasta i vasken. Och igår snodda han igen en bit stekt lax den är ju ganska fet.
Jag har monterat en kattlucka till toadörren, han hade dragit svansen i bajset och i luckan och lite varstans. Var upp i natt och kollade honom då var det helt rinnigt bajs. Stackars Putte.
Kan inte bero på pasta eller smör
.Har han ätit fisk tidigare och tålt det borde det inte vara laxen heller.Mina tål allt detta,tur,för de är riktiga mattjuvar.
Köp något stabiliserande,minns inte vad alla sorter heter.Hör med veterinären tycker jag.
ZooLac eller Pro-Kolin kan vara värt att överväga om det inte blir bättre under dagen. Skonkost för katter är kokt vit fisk (t ex alaska pollock), morotspuré (utan olja, om du köper färdig), lammfärs. Jag hade gett lammfärs + mosad morot blandat om jag var du. Tänk inte på sammansättningen (kalcium, taurin, A-vitamin) just nu utan det viktiga är att magen stabiliseras. Undvik kolhydrater (såsom ris) då det i sig kan ge katten diarré om den får i sig mer stärkelse än tarmen kan ta. Viktigast är som sagt var vätska, som får tvångsmatas om han inte vill dricka själv.
Hoppas gubben kryar på sig snart! Har själv en kattunge som varit dålig i magen igår så "skonkostar" själv.
Man ska inte fasta en katt så länge,dom är känsliga för det.En hund helt ok!Prova Pro-Kolin,RC Intestinal,endast hos veterinär är också super!!

Nej det var därför jag skrev fasta i 12 timmar

Efter 12 h fasta har han fått risavkok i små doser flera gånger om dagen och nyss en liten bit vit fisk. Ja så snodde han en ostbåge av grabbarna :( då känns det som mitt jobb är förgäves men han är pigg och har fått vätska.
#10 Du ska se att det vänder
.Att han är hungrig är alltid ett bra tecken.Om han har känslig mage så kan du senare börja med mjölksyrebakterier som tillskott i maten.Dyrt men bra.

Bajset fast :)
#12 Grattis,(jisses vilket skit-prat vi ägnar oss åt
)

#13 :)