Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 378 ggr
lockar
0

God morgon 19/12

Grått ute. Hoppas att det inte blir ett nytt snöoväder.

Igår fick jag hem mina nya soffa och och soffbord. Det blev så fint.

Idag ska jag köpa dom sista julklapparna.

Ha en bra dag

[Silkwaves]
0

God morgon,

Har börjat dagen med saffranskakebak. Grabben ska spela Blackminton och vi föräldrar sälja kakor till oss själva Flört för att samla in pengar till skolresa.

Och det är bara början på denna intressant intensiva dag…

MyTwiggs
0

Morrn morrn!

Vi har just klivit upp. Det är kallt!

Idag blir det lite julpyssel Skrattande

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Salmissra
0

Godmorgon!

Är superförlyld, har hostat lungorna ur mig under natten… Blä.

Är ledig idag och imorgon sen drar mitt intensiva julschema igång och jag bara måste bli bättre så jag kan jobba. Hua mig.

Några dunder tips?

Ha en bra dag :)

Leffe
0

God förmiddag. Nyss uppstigen. Vitt ute och det verkar kallt.

#0 Jag har inte köpt en enda julklapp ännu
#1 Vad är Blackminton för något?
#2 Du har väl alltid något pyssel för digGlad
#3 Krya på dig

Sköt om er

TamlinsMatte
0

Varit vaken några timmar och påbörjat dagens tvättpass - efter att först ha insett att de senaste dagarnas kaos renderat mig utan både toalettpapper och tvättmedel. För att inte tala om mjölk till kaffet…

Dagen ska ägnas åt att fundera ut var jag vill bo av de lägenheter jag kollat på (det ska renoveras i mitt hus och lägenheten slås ihop med grannens, så bolaget ska ge mig en ny…) - jag minns knappt vad jag sett eftersom Tamlin legat på sjukhus vid två av visningarna (och beskedet om lungödem kom på en av dem).

Jag har världens klokaste katt härhemma. Framåt småtimmarna var det som om han tröttnat på mitt oroliga vändande i sängen i saknaden av kattkropp mot min, och nästan uppgivet grävde han sig in och la sig på Tamlins plats. Och mycket riktigt låg jag förmodligen stilla sedan…

Eine
0

God lördag vänner!

#0 så roligt med nya fina möbler,det gör mycket för ens känsla!Skrattande

#1 Mjuk saffranskaka? Eller har du recept på nåt annat gott att dela med dig av?Flört

#2 Så duktig du är,jag har inte gjort något allsSkäms

#3 Det låter inte bra alls.Har du pratat med din doktor om lite hostmedicin?Glad

#4 Samma här.Har inte vågat gå ut på stan när det varit så halt,och inte har jag haft några roliga pengar heller.Dvs sådana som man får köpa presenter och blommor för.Men  det blir jul ändå..Förvånad..och katterna har fått en ny stor säck med torrfoder som ska räcka ett tag.Det är viktigast.

#5 Nyss har tårarna torkat från att jag läste din tråd om Tamlin.Inte konstigt att allt tar slut i skåpen när livet sätter sådan press på dig.Det brukar bli så att man sist tänker på sig själv och sina behov.Världens klokaste katt sörjer också sin vän Tamlin,och nu behöver ni varandra extra mycket.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

David
0

Om någon har läst En snöskottares dagbok, kan jag upplysa att idag känner jag mig som snöskottaren, en bit in i dagboken! Skrattande

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...