Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 358 ggr
La_Joz
0

Katt på lån!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon!

Igår kväll hämtade jag söta lilla Mistie (5år) i Stenungsund för att låna henne några dagar och testa min sambos allergi. Bilresan gick bra, men hon lät oss veta att hon inte tyckte om det; MAAOO! MAAOO!

När vi kom hem sprang hon genast in under badkaret och fortsatte ropa! Efter ca 20min kom hon ut, men endast om jag satt där på golvet och gosade med henne! Så fort hon fick se min sambo så sprang hon och gömde sig igen! (Han fick förhinder och kunde inte följa med och hämta henne, så hon kände väl inte igen honom från i onsdags…)

Efter ett tag gick det bra att nosa på min sambo och leka lite med en fjädervippa (jag var ju bara tvungen att köpa en sån igår!!). Mistie vågade sig ut i hallen och sedan en snabb sväng in i köket. Men hon gick inte långt! Hon var ju tvungen att komma tillbaka och gosa före varje liten tur! Såå gulligt! De katter jag har haft tidigare har velat va ifred när de går på upptäcksfärd, men inte lilla Mistie inte! Hon ville ha oss på behörigt avstånd hela tiden, så hon snabbt kunde få lite gos om det blev läskigt.

Vi passade på att kolla på en film under kvällen (natten) och Mistie sprang fram och tillbaka över oss hela tiden. Konstant spinnande! Hon är helt underbar!!!

Det enda hon inte tycker om är vår hall. Vi har en ventilationstrumma där, och det lät ganska läskigt inatt när det stormade. Det kändes som att hela huset skulle lyfta!

Nu sitter Mistie och jag i soffan och skriver för den som är intresserad. Ska väl försöka väcka killen så vi får i oss lite frukost!

Leffe
0

Låter lovande, den biten i alla fall. Nu får vi bara hoppsan att resten går bra också, att det inte blir en reaktion av allergi. Håller verkligen tummarna. Tycker nog att en reaktion borde redan ha kommit

Lullan1
0

Vad härligt det låter och vad söt hon är!

Hoppas nu för allt i världen att det funkar med allergin, jag håller alla tummar och tår! Glad

EvaG
0

Mina tummar börjar vitna.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

AgnetaK
0

Härligt, och vad jättefin hon är!

Rexann
0

Så fin hon är…..hoppas det funkar, vet hur det är!! Har varit i samma sits själv. I dag är jag lycklig ägare till 2 st cornisharSkrattande

cornish
0

Jättesöt är hon!

Håller självklart också tummarna-hoppas ni haft en kul och bra dag och att inga stora katt-astrofer hänt..Jag menar finsaker som åkt i golvet osv..

TYcker också din kille borde känt något vid detta laget-sen kan man ju ej veta på lång sikt tyvärr med att låna ett par dagar-men de flesta känner ju av det direkt.

Undrar om inte många - INTE alla…vill ej skuldbelägga de som är tvingade!!-omplaceringar beror på annat än en allergi när den kommer efter lång tid.
MEN jag har en kompis vars kille fick allergi efter flera år med katt..han fick så farlig allergi så det gick ej..Han svullnade upp i hela ansiktet-läppar osv.

Detta var dock vanliga katter-och nu ska vi hoppas att detta går bra!!Jag tror det…

Lycka till!!Glad

EvaG
0

Går det bra?

La_Joz
0

God morgon! Nu har vi haft Mistie här mer än ett dygn, och det verkar fortfarande gå bra med Ulriks allergi. Han brukar känna av allergin i luftvägarna med en gång, men har inte kännt nåt där. Han är tyvärr väldigt förkyld just nu, så det är svårt att säga om han känner av det med snuvig näsa…

Mistie anpassar sig bra! Hon vill fortfarande ha oss med sig på sina små upptäcksfärder så hon snabbt kan få lite gos om något "skrämmande" händer. Just nu skakar hela huset av stormen utanför, och Mistie tycker fortfarande inte om ljudet i ventilationstrumman i hallen.

Jag var iväg och bowlade igår, och när jag kom hem berättade Ulrik lite stolt att han var tvungen att följa med Mistie in i badrummet när hon skulle kissa, annars vägrade hon. Han var också tvungen att sitta med när hon skulle dricka vatten! Hmm… Hur ska det gå för stackarn när vi inte är hemma?! Det kommer ju gå bra, för då har hon inget val, men nu kan man inte låta bli att "gosa runt" i lägenheten med henne!

Mistie har ännu inte lyckats få ner någonting i golvet. (Peppar, peppar…) Jo förresten. Jag har ett stort fotografi från när jag var 1år ståendes på ett utav våra skåp i vardagsrummet. Det lyckades hon få ner första natten då hon försökte gömma sig bakom det. Jag får skylla mig själv som inte orkat sätta upp det på väggen, men det klarade sig utan skador.

Nu ska vi upp och sätta på lite musik så stormen inte hörs lika tydligt. Ska locka fram Mistie från under sängen. Jag damsög där för bara några dagar sedan, men ändå lyckas hon komma ut därifrån med ett damm-skägg! Ja, ja… Dammråttor är ju ganska lugna och trevliga husdjur! Tyder ju på att man har roligare saker att göra än att städa! Flört Så länge man inte är allergisk!

cornish
0

Håller tummarna-att han inte reagerar mer…
Vet själv att allergierna blir värre vid förkylning!

Har ju pollenallergi-de blir ofta värre efter en förylning..
Allergin kan bryta ut av förkylningen då immunförsvaret är försämrat.
Så detta blir ju en bra test i och för sig!Men tråkigt för honom att vara sjuk ju..

Hoppas det går bra för er!!Glad

EvaG
0

Håller fortfarande tummarna. Kanske ska hålla tårna oxå.

Gittan
0

Allt väl hoppas jag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

La_Joz
0

Hejsan! Det går fortfarande bra med kattlånet! Det är väl för att ni håller både tummar och tår!Flört

Jag råkade skrämma Mistie igår kväll (snubblade på datorsladden och rev ner en mugg från bordet), så hon sprang in under badkaret. Där har hon inte varit sedan vi hämtade henne i fredags. Men efter en halvtimmes övertalning och en massa fjäsk från min sida så kom hon fram och gosade! 

Hur länge vi lånar Mistie är helt och hållet upp till min sambo. Vi har sagt att vi tar en dag i taget. Eftersom ägarna gärna ser att hon blir omplacerad, så är det inget problem från deras sida. Lilla Mistie har ju blivit Ulriks lilla älskling, så jag hoppas verkligen att det går bra!

Vi hade besök ikväll. Tre tjejkompisar till mig var här. Jag trodde absolut att Mistie skulle gömma sig under soffan hela kvällen, men nej så fel man kan ha. Hon var överallt och gosade med alla. Nu tyckte visserligen två av tjejerna att hon ser ut som en råtta (den ena tjejen var t.o.m. rädd för lilla MistieFundersam), men det brydde sig inte Mistie om. Hon var där och gosade ändå!Glad

Nu ska vi mysa lite till i soffan, innan det är dags att sova!
God natt!

Lullan1
0

Skönt att höra att det går bra!

Planerar ni att ev behålla Mistie, eller vill ni skaffa en kattunge?

La_Joz
0

#13 Vi behåller nog Mistie om det fungerar bra. Jag vill ju gärna ha två katter, så det passar ju utmärkt att börja med henne och skaffa en liten kattunge om nån månad (om det nu funkar med allergin…).

Jag ska skicka iväg min sambo på resonansterapi nästa vecka, så om 2-3 veckor får vi se om hans allergi är borta (eller åtminstone lindrigare)!

Rana-E
0

hoppas allt går bra hon är så vackerGlad vad kallas färgen? det ser jätte snyggt ut nån typ av sköld padd ?

La_Joz
0

#15 Visst är hon fint! Hon är blåsköldpadd har jag fått veta av ägarinnan. Hon är ju väldigt ljus och nästan lite rödlätt i pälsen, men det är tydligen nosen och tassarna som man bedömer på. Jag kan verkligen inte sånt där…Fundersam

Lullan1
0

#14 Vad kul! Önska sambon lycka till på hans resonansterapi. Skriv gärna och berätta i en ny tråd sen hur det har gått så vi håller oss uppdaterade!

La_Joz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste bara visa hur sällskaplig Mistie är när jag sitter och surfar! Kanske nån sorts protest att jag inte ägnar all uppmärksamhet åt henne…Fundersam Och så låtsas hon som ingenting genom att tvätta sig!!

Lullan1
0

Vad söt hon är!

cornish
0

#18 ja detta känner man igen…lapen är ju så varm och god…men det blir lite konstiga ord och kommandon ibland!

Och jag är rädd för att min dator är full av Cornish-ludd..Ledsen

Jättesöt Mistie!!Kyss