Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etiketthälsovård-skötsel-omvårdnad
Läst 820 ggr
cornish
0

Plack-off??

Vad är era erfarenheter av detta?

Jag köpte en burk men har slarvat med att ge det.Så jag vet om det funkar eller ej..
Nu vet jag ej om jag vågar ge det till Danne som har njurpåverkan..ska höra med vet.först.

Men-detta ska ju vara mycket bra-har någon fått bra resultat med det?

Hunden ska jag börja ge det regelbundet..

(såg att jag nämnt plackoff nu i annan trådGenerad-men det är väl ok med en egen tråd om detta..)

Denna kommentar har tagits bort.
Faxlin
0

Det ska fungera bra. Jag har gett ina småttingar av det och de har inte fått tandsten.
De jag hört som använt det på katt och hund har bara haft positivt att komma med. Då måste det dock vara så att man inte slarvar med det ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Lullan1
0

Jag vet att jag sett någon annons om det, men det är väl ganska dyrt va? Är det pulver som man lägger på maten eller hur fungerar det? Är det bra?

Faxlin
0

Priset för en burk varierar mellan 129-189:-
Det vanligaste är dock 159:-
Och jadet är ett pulver du strör över maten. Jag blandar dock ner mitt i blötmat då alla mina djur tycker det smakar s**t.
Men det funkar ;-)

Audiatur et altera pars

Lullan1
0

Ok Åsa, men en jättedum följdfråga då… Generad Om man inte vet innan att katten/djuret har tandsten, hur kan man då märka resultat? Hur vet man att det är bra? Glad

Rexann
0

Jag har testat till min hund men jag har inte märkt någon effekt!

Lullan1
0

Kan man bara ge det till katten / djuret i förebyggande syfte, eller ger man det när det finns synbara problem?

Rexann
0

Man kan göra bägge delarna!

Lullan1
0

Ok, då förstår jag lite bättre. Tack!

Faxlin
0

#5: haha, ja hur vet man det? hmm, ingen aning. Men som sagt var de jag pratat med har varit nöjda.
Jag har märkt skillnad på mina stallkatter sedan jag började ge dem. den tandsten de hade var lättare att få bort bland annat. Så sedan har de försvunnit sucesivt.
Men småttingarna hemma har inte fått någon tandsten men de har ju tit det hela tiden.

Audiatur et altera pars

Lullan1
0

Tack för svaret Åsa!

cornish
0

#5 Jag tror det funkar bäst om man börjar ge det i förebyggande syfte-även om det enligt reklamen ska hjälpa även vid redan bildad plackbildning..
Det är ju dyrt-men räcker länge..det går åt typ högst ett halvt kryddmått per katt(särskilt mått i)och dag..

Om det funkar är det värt det..

Hmm måste börja med det ordentligt!