Har ni också problem med toabesök?
Ja inte katternas toabesök utan era egna.
Jag har märkt att bo med fyra cornischar har sina speciella ögonblick
Där är toabesök ett av de mer komiska/frustrerande.
Katterna kan vara var som helst i huset, då de hör att matte är på väg till toan! Jippi!! nu blir det roligt
Det första hindret för mig är att det alltid har lyckats hoppa upp en liten katt (Vilde) på toalocket. Han måste lite försiktigt sopas ner därifrån(har hänt att han hamnat i toastolen
).
Därefter gäller det att fort dra ner byxorna och sätta sig (innan någon hinner dyka ner i toan).
Trehundradelars sekunder senare står minst en katt inne i byxorna, jättekul! tycker katten, och den/de andra katterna som står på utsidan, runt mina ben, och fajtas med den katt som är inne i byxorna hmm….
Nästa fas att ta sig igenom är det där med toapapper…. Ännu en gång en av mattes favoritlekar tycker framför allt kattkillarna! om de inte är för upptagna med att brottas genom mina byxor….
Nu skall vi fånga toa papper det är vääldigt roligt, helst om matte håller i rullen… Ganska kul utan matte också för det blir otrooligt mycket roligt papper på toa golvet av en hel rulle….
Då jag hunnit så här långt kan det redan ha hänt att toaletten helt plötsligt spolar sig själv då jag sitter på den
…., obehagligt, det brukar vara Tindra som går på spolknappen.
Nu är jag färdig, då måste jag först lösgöra någon katt från utsidan av byxorna, lyfta upp en eller två innifrån byxorna, snabbt dra upp dem vända mig om och stänga toa locket utan att klämma tassarna på den katt som nyfiket tittar på resultatet i toan och framför allt innan lillkillen har hoppat i toan… PUH dags att spola.
Katterna försvinner snabbt i väg runt om i huset tills det är dags för nästa besök….
Känner igen mig
.Ett tips: Spola innan du reser dig..
.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Jag blir mer och mer tacksam över att toaletten är off limits för kattpopulationen här hemma. 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Hihi! Min toa är ett litet, litet rum där katterna varken får eller vill vara. Jag tror inte att de tycker att det är roligt 
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
*Asgarv*
Och dessutom gör man allt med dörren på glänt eftersom man kan ge sig denn på att det alltid finns någon katt som blir dödsnödig och inte hinner om den blir stående utanför….

-- Eternity is a very long time --

Handfatet är favoriten för en av mina missar. Att dricka och leka med livattnet var roligast i början men sen tenderade Lillan att trampa på tvålen och halkade sedan omkring som bambi på hal is i handfatet, står gärna mitt i och väntar på att vattnet ska börja rinna för att det sedan ska bli ännu halare… trodde först att det var otäckt men nu tenderar det att upprepas så det måste vara en viss tjusning med tvål och vatten i handfatet!
Här är toabesök för människa inbegripet med rinnande vatten i badkar för en eller två katter och handfatskranen rinner för en eller två katter
När kattungar finns så inbegriper det fajt med toapapper och människobyxor
Fler tips-Låt en av katterna apportera en toarulle(fast inte den du behöver )Det blir en eller två sekunder ledigt inne på toaletten medan alla ska inspektera bytet..

Ja, precis så är det! Kayo ska absolut sitta i knät. Ida klöser mej på händerna när hon ska sno pappret jag lyckats riva av och att stänga dörren är som sagt inte att tänka på för är de inne så ska de ut och blir de utanför då krafsar de och ylar tills de får komma in!
Haha, mina katter är oxå toalettbesöksmarodörer!
Jag kan inte stänga dörren när jag går på toa för då jamar dom utanför tills man är klar. De försöker inte dyka ner i toaletten, men de ska vara med. Och huskatten SKA ligga i mitt knä och bli kliad på magen. Puttar man ner henne är hon uppe lika fort igen:)

haha. jo såna har vi med härhemma. 8 st kissar varav 6 små som alla ska sitta bredvid eller på en och titta.
det måste vara oerhört spännande
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus

Eh? Jo tack, lillasyster Alice står med bakbenen på handfatet och framtassarna på mina axlar när jag sitter på toaletten…så skriker hon i örat på mig…
*läs matte skynda dig nu för du måste öppna badrumsskåpet och borsta tänderna så jag kan ställa mig på bakbenen och fiska ner hårsnoddar med framtassen i handfatet*
Storebror Wiggo han ställer sig bredvid sin låda och börjar krafsa på… väggen
Vackra Lova studsar upp och lägger sig i mitt knä…
skulle jag gud förbjude stänga dörren så står det 3 katter och krafsar på dörren och rooooooooopar…
När klockan är arla morgonkvist är det inte utan att jag skrattat…tala om sociala monster dessa rexar. Men ibland får jag villigt erkänna att få ha en sfär där jag får vara bara JAG vore skönt.

Ja jisses vad många härliga framställningar. Efter snart tre månader som rexägare konstaterade jag och sambon vid sextiden i morse att detta är en helt gudomlig ras!
Tack gode gud eller slumpen eller ödet eller mig själv för att jag kom på den goda idén att skaffa en cornish och sedan två som nya härliga familjemedlemmar. Ser av inläggen på detta forum att de tenderar att blir flera med tiden… Två räcker i nuläget men jag förstår precis varför det blir så!
#12 Välkommen till Cornishälskarnas gäng då! De är totalt beroendeframkallande