Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 190 ggr
acas
0

Hanpisslukten??

Gossen har börjat markera och undrar nu om någon har nåt bra tips på hur man får bort lukten från ställena där det kissats, samt om det finns något bra sätt att få dem att inte sätta sig på samma ställe igen?

MVH Anna Carin

Ta ut all lycka i förskott, det värsta som kan hända är ju att du varit lycklig i onödanOskyldig

www.rexicat.com

cornish
0

Jag har läst om ättika - att det är bra..det tar bort lukten(efter först ha tvättat förstås..) samt de gillar den inte så de kissar ej där igen..Citron ska ju också ogillas av katter-men det tar ju inte bort lukten..

Men så finns det ju särskilda "off" sprayer i djurhandeln..Tror att dom även tar bort lukt-men är osäker.

Vet hur det var när min Buffy markerade innan kastreringen…i väskor osv.-de fick slängas…det gick inte att få bort!

Men andra med hankatter/uppfödning kan nog svara bättre!

Leffe
0

Be-Cat's säljer något som heter Pist Waek som jag använde. Man lägger det där man gjort rent eftert hanen och låter det sugas ned på samma sätt.

skogsdimmans
0

Var försiktig med bla citron, då det är en doft som katten inte gillar, kan det vända det hela istället till att katten kissar där för att protestera mot lukten.

Ättika använder vi på de saker som det kommit kiss på. Tvätta ett helt program med förtvätt, och lägg en "boll" med ättika i tvättmaskinen så blir det jätte bra =)

Lullan1
0

#3 Jag som trodde att katter avskydde citrondoft, men där ser man! Tack för tipset!

acas
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tackar för många bra tips, ska testa lite olika.

Hälsningar Anna Carin

Ta ut all lycka i förskott, det värsta som kan hända är ju att du varit lycklig i onödanOskyldig

www.rexicat.com

Eine
0

Vanish i tvättvattnet fungerar.Ättika har tyvärr aldrig fungerat för mig och mina katter.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora