Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettkattungar-till-salu
Läst 3508 ggr
cherish
0

Irokes-kullen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som ni vet blev Ciqans förlossning lite dramatisk då två bebisar ville ut samtidigt och det slutade med snitt. Två veckor (lite drygt) har gått och det har varit turbulent med stödmatning och vakande men nu känns det som om faran är över. Bebisarna är pigga och alerta och börjar utforska bolådan och till helgen kommer vi att fixa första hagen åt dem och hoppas att mamma Ciqan ska vara nöjd med detta oxå. :D

Bebisarna har fått namn och denna kull får namn efter två irokesstammar, Cayuga och Mohawk. Irokeserna var krigare, de var starka, stolta och oövervinneliga i många fall.  och jag tycker att temat passar kullen. Med den tuffa start de fick i livet så har de två veckor senare visat att de är överlevare. 

Ettan får heta Jidánawe (Cayuga för fjäril) pga sina färger.
Tvåan får heta Agánonhi (Cayuga för Jag lever) pga att han lever mot alla odds.
Trean får heta Ionteríos (Mohawk för Kämpe) pga att han slåss om maten.
Fyran får heta Nia'a (Mohawk för Liten) pga att hon varit minst.
Femman får heta Atóhet (Cayuga för Han skrek) pga att han skriker värst.

Fr vänster: Jidánawe, Atóhet, Nia'a, Ionteríos och Agánonhi

Tyvärr har jag inte haft ork eller tid att ordna till så många bilder men jag hoppas kunna göra det inom kort. Ni får nöja er med dessa så länge. ;)

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

cherish
0

Mamma Ciqan och bebisarna. Ciqan är en trygg men vaktig mamma och jagar iväg både mamma Phoebe och "syster" Dreamy när hon tycker de är för närgångna.

www.shaneequas.com

cherish
0

Lille Agánonhi vilar ut efter att ha ätit lite .. han är den som är busigast och mest "på" och det ska bli kul att se hur han utvecklas.

www.shaneequas.com

LykkeLii
0

Åh, vilka små sötnosar. Längtar tills man får ha sånna sötnosar här hemma. Jag får nöja mig än så länge med alla söta bilder! Lägg gärna in fler! Glad

Den vågade och eleganta clownen - Cornish rex

Följ med vår vardag med Cornish rex, blogg.ilfirins.se

Spotless
0

#2 åhhh! Fastnade lite för honom på den första bilden också. Kyss Skönt att allt ser ut att gå bra för de små och mamma Ciqan nu.

lockar
0

Fina,ö en maskad kille får gärna flytta hitKyss

MyTwiggs
0

Underbart söta!!! Kyss

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

AnneAlva
0

Men vilka sötnosar! Puss till allihop! Kyss

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Avots
0

Vad skönt att det stabiliserat sig! Ungarna är för söta #2 Vilken utmattad sötnos med fin hakfläckSkrattande

[Silkwaves]
0

Skönt att det lugnat sig - missarna är helt enkelt superdupersöta!!

[Wiveka]
0

Härligt att allt är bättre. SötnosarKyss

RacerDonnans
0

Så härligt att se dem igen. De växer så det knakar. Har verkligen väntat på nya bilder.
Jag blir varm i hela kroppen av att se dem, då jag vet hur tufft de hade det, speciellt min lilla favorit. Förresten så är de nog små favoriter hela högen. Kyss

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Pus-
0

Så fine de er. #2 Haha, han ser ut til å være i drømmeland Kyss

Max&Terri -og prinsesse Amy  http://cornish.blogg.no/

Lindavictoria
0

Mmmm, vilka raringar. Hoppas deras fortsatta liv blir lite mindre komplicerade!

Eine
0

Underbar liten katt som fallit i paltkomaSkrattande…Alla ungarna är så söta!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Dragonrebell
0

Så söta!!Kyss Speciellt #2 Vilken myskisse!Tungan uteSkrattande

cherish
0

Vad gulliga ni är! :)

Jag har inte kunnat ta nya bilder i veckan men har tagit lite idag så jag hoppas kunna lägga upp nya imorgon.

www.shaneequas.com

cherish
0

Helgens fotograferande blev inte alls så bra :( men maken lyckades iaf få bild på när kattungarna fick första smakbiten köttfärs! :) Här är Ato (Atóhet) som smaskar köttfärs …. :)

www.shaneequas.com

Xenomorphs
0

Tungan ute

Åhh - vad söt!!

-- Eternity is a very long time --

MyTwiggs
0

# 17 Vad mogna de är Tungan ute Mina fnyser bara åt köttfärs ännu Flört

www.mytwiggs.com

miano
0

Vilka sötnosarKyss#2 vilken härlig bild…

Hundar har ägare.Katter har betjänter...

Änglatassen's Cornish Rex

cherish
0

Nya bilder, alldeles färska, på Irokeskullen som fyllt 4 veckor. De har idag fått köttfärs igen och kastade sig över det. Dessutom fick de RC Babycat utblandad i RC mjölk och det var smarrigt!! Några av bebisarna har maten kvar runt munnen … ;) Lättare att ta kort när de var nyätna … ;) (Tyvärr är korten inte de bästa pga dålig belysning ….)

Först ut är Jidánawe, vår lilla mörka sötnos. Lite tystlåten men modig som bara den, först över hagen idag berättade husse.

www.shaneequas.com

cherish
0

Sen har vi matvraket Agánohni som älskar allt som är mat. Vår lille kelgris som pussas och gosas.

www.shaneequas.com

cherish
0

Nästa busunge är Ionteríos med sina jätteöron. Vår ena gäst idag sa att han ser ut som en Gremlin. :)

www.shaneequas.com

cherish
0

Nia'a, vår lilla överlevare som älskar köttfärs och mammas mjölk. Pipigast i kullen och vill vara i centrum.

www.shaneequas.com

cherish
0

Charmtrollet Atóhet som är en ulv i fårakläder, busig som attan och hittar ständigt på bus. Minst lika pipig som syrran Nia'a och älskar mest mammas mjölk.

Lägger ut fler bilder i galleriet på Irokeskullen sen.

www.shaneequas.com

PetrasLova
0

Cherish! sluta sluta sluta sluutttaaaaaaaaaa Skrikandes jag dör, jag går av, jag gråter, jag lägger mig på marken och skrikeeeeeer…jag har inte plats, jag har inte råd…men jag VILL HA …allihop Gråter

Strawberrygirl
0

Sötnosar! Lille Jonte är ju alldeles underbar! Kyss

Bulle
0

Supersöta.

Stickgalen tjej som älskar Cornish rex, Engelsk bullterrier, dabbagamer.

www.horsfieldii.com

www.stickorgarn.com

RacerDonnans
0

#26, #27 och #28, håller med fullt ut. Jag hade ju lyckan att få gosnosa och njuta av dessa raringar i söndags. Tack för det Cherish. De är så olika, men fullständigt underbara allihop. Brukar alltid ha en absolut favorit, men de har fastnat i mitt hjärta av olika anledningar allihop. Det är svårt att avgöra vad som väger tyngst.

Jag önskar dem alla lycka till i framtiden. De som får en av dessa i sitt hem kommer få en helt otrolig familjemedlem, fin, söt, charmig, hypersociala…………….. you name it.

AnneAlva
0

Vilka små charmtroll, Jonte är min favvo, han har puppy eyes. Kyss

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

cherish
0

Här kommer några bilder igen. Jobbar över en hel del nu och har ingen ork att titta åt dum-datorburken på kvällarna så jag ligger efter … men bilder på dem 5 veckor kommer iaf nu.

Först ut Jida, tuff tjej som klår upp brorsorna lätt. Otroligt påhittig tjej som letar nytt hem. :)

www.shaneequas.com

cherish
0

Nästa ut är Nohni, charmören som älskar att pussas och gosas. Full av bus kommer han springande på sina långa ben! Han stannar ett tag, blir han min keeper tro …?

www.shaneequas.com

cherish
0

Sen kommer Ionte, som med sin härliga uppsyn och keliga sätt lindar mig runt lillfingret .. älskar att krypa in under tröjan och bara mysa … stannar ett tag han oxå, för tänk om han blir min keeper ….?

www.shaneequas.com

cherish
0

Nia, vår lilla busunge som startar igång många bus, söker ett hem hon oxå. Tänk att den lilla fågelungen som vi trodde skulle få avlivas är så full av liv och har blivit så stor!

www.shaneequas.com

lockar
0

Ionte får gärna flytta hit

cherish
0

Ato, övriga familjens favoritkisse som bara är ett stort kärleksknyte! Hakar snabbt på när de andra vill busa och är den som är mest sugen när maten serveras.

www.shaneequas.com

cherish
0

#35: Hihi, tack!! Men vi får se vad som händer, han är bara sååå supersöt!!! Iofs är alla det och jag skulle vilja behålla dem allihop men det är ju en omöjlighet. Bara en får stanna ….. ;)

www.shaneequas.com

cherish
0

En bild på hela kullen oxå, det är verkligen inte lätt när alla vill åt alla håll!! De är så härliga allihop, verkligen otroliga små individer med olika personligheter även om alla verkligen anser att prio 1 i livet är KEL och MYS!! Alla är pussiga och gosiga och älskar att ligga i knät, famnen eller på annat sätt vara nära oss!!!

www.shaneequas.com

MyTwiggs
0

Åh gullungarna! Kyss

# 33 är min favvo tror jag…

www.mytwiggs.com

lockar
0

Du får gärna höra av dig om du ska sälja Ionte

Strawberrygirl
0

De är så fina, Ionte är ju favvisen här för tillfället men jag är lite nyfiken på Nonhi också. Du har ju som tur är lite tid på dig att bestämma vem du ska behålla. = )

Jag tycker det är jättekul att Modi visade sig vara maskbärare, nu hoppas jag på spännande färger när hans nästa kull föds, förhoppningsvis i början på februari om Mini nu visar sig vara dräktig.

Dolleminas
0

Vilka sötnosar det verkar vara… Paddor är aldrig helt fel ;) klappa om allihop från mig!!

RacerDonnans
0

#38 Den lyckades du väl alldeles utmärkt med.
Underbar bild på raringarna. Så härligt att se dem alla och tänka tillbaka på den intensiva natten som blev så dramatisk men slutade så bra.

Strawberrygirl
0

#40 Som hankattsägare måste jag tala om att jag varit besvärlig och belagt kullen med restriktioner. Flört Dessa får inte säljas till avel i Sverige.

cherish
0

#39: Jaa han är en av mina oxå, eller alla är min favvo på sitt sätt men självklart står Ionte och Nohni ut lite extra …

#40: Som sagt, jag har tyvärr restriktioner som gör att jag inte får säljas till avel i Sverige …

#41: Ja jag vet ju vad du tycker ;) och nu ser jag fram emot att se Mini och Modis bebisar framöver. Klart spännande utfall du har att vänta dig!! :)

#41: Tack vad du är gullig!

#43: Jadu, inte trodde jag väl att alla fem skulle överleva .. trodde det skulle bara bli tre juh … är så glad för mina ligister och bävar för att ställa fram granen till helgen …

Jag har lagt ut veckans bilder i albumet men har tyvärr inte haft tid att redigera några hit, men om ni är nyfikna så titta gärna in där tills jag fixat bilderna. Adressen är http://irokes.shaneequas.com.

www.shaneequas.com

Strawberrygirl
0

Cherish (ja, mitt tangentbord hemma har ingen sån där grind, orkar inte leta) fnissar lite åt att du inte får säljas till avel i Sverige… funderar över var någonstans du får säljas till avel? Oskyldig

RacerDonnans
0

#46 Fniss, så fel det kan bli pga av en enda liten bokstav.

Strawberrygirl
0

Ha ha, ja det kan bli lite tokigt ibland men lite roligt också. Funderar vidare över restriktionerna. :p

[Silkwaves]
0

Supersötnosar allihop. Ionte är favorit men den lille blå vite är inte tokig han heller Kyss

cherish
0

#46: Hahaha, din knäppgök!! Okey, nä jag får inte heller säljas till avel! *fniss*

En som får säljas till sällskap är Jida, här foto från idag. Får inte riktigt till bilderna för jag har för dåliga ljuskällor. Bilden gör henne inte rättvisa, hon är en sån himla sötnos!

www.shaneequas.com

cherish
0

Här är Nonhi, bilden gör honom inte heller rättvisa. Han är verkligen en slank kille med den längsta svans jag sett på nån av våra bebisar!!

www.shaneequas.com

cherish
0

Charmören Ionte som jag inte har en aning om vilken färg han har än (röd, creme?) och som har de största lurar nån av våra kattungar haft!

www.shaneequas.com

cherish
0

Söta Nia, lilla hjärtat … hon ser verkligen ut som hon skelar på fotot men det gör hon inte normalt ….

www.shaneequas.com

cherish
0

Ato, nallebjörnen, som med sin vita rand runt halsen påminner om en Berner-Sennen säger min man ….. :) Han ser oxå ut att skela men gör det inte .. är det bara maskade som blir såna eller?

www.shaneequas.com

rexmamma
0

Sötnosar KyssKyss

MyTwiggs
0

Föruon möjligen färgen på är # 51 min favvo…. Min favvo av färgerna och charmfaktorn är dock # 50

www.mytwiggs.com

miano
0

Vad fina de har blivitKyss

Hundar har ägare.Katter har betjänter...

Änglatassen's Cornish Rex

RacerDonnans
0

#50 Håller med att bilden inte gör henne rättvisa, men av egen erfarenhet tycker jag svartpaddor är svåra att få lika bra på bild som de verkligen ser ut. Charm, charm, charm i massor på dem alla!!!!