Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettkatter-i-nöd
Läst 5882 ggr
MagicPaws
0

Upphittad Cornish Rex!

Jag har just fått hem en underbar CRX hona som polisen fick in igår, hon är chippad men ägaren var inte registrerad, och Sverak hade stängt idag så de får vänta till måndag i alla fall.

Hon är helröd, fullvuxen storlek, härlig rexning och spikrakprofil. Inte extrem men heller inte otypad. Ska försöka låna kamera så jag kan fota henne sen.

Hon hittades här i Öjebyn i Piteå, tror inte hon är kastrerad då jag inte hittar något ärr på buken men är ju inte säkert ändå.

Någon som vet med sig att de såld en röd hona till piteå så kan ni ju höra av er så kanske det kan vara eran.
Hon är så vacker och mysig så jag hoppas hon saknas av någon som älskar henne.

Så sprid ordet!! Hon söker sin ägare!
Vid frågor kan jag kontaktas lättast på min mobil 070-3503282 eller mail christine@magicpaws.se

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

[Wiveka]
0

Du kan själv söka om du har IDnumret, det borde polisen kunna fixat, dem ska ha chipläsare.

Jag var själv inne idag och kollade att alla mina katter fanns därGlad

sverak

MagicPaws
0

Jo tyvärr bad jag ju aldrig att få numret men dom skulle kontakta Sverak på måndag och tills dess får hon vara med mig och mysa i sovrummet och här får hon massa mat och gos.

Var väl någon som fick kull i höstas med röda honor… vem var det? kanske kan vara en av dom?

MagicPaws
0

Upptäckte nu att hennes spenar är lite stora å slappa så det ser ut som om hon haft kull relativt nyligt! Mellan 4-6 ungar skulle jag gissa på av spenarna att dömma. Dock är hon inte digivande längre då hon är tom.

EvaG
0

Det är väl detta sopm är nackdelen med Sveraks register. Man har inte tillgång till registret dygnet runt vardag som helgdag. Tror tyvärr att det är många som struntar att betala till SKKs register nu när Sverak har sitt. SKKs är öppet dygnet runt. Bra vid allvarliga saker till exempel.

Hoppas att katt och ägare hittar varandra.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Rexjen
0

#1 Hur söker du på katterna?

MonicaLagerquist
0

Men SVERAKs register kan du söka på det ligger ute hela tiden Har du bara kattens ID nummer så knappar du enkelt in det.

Stolt ägare till tre La permer

Leffe
0
MonicaLagerquist
0

http://www.sverak.se/ID/index.htm

Ja visst går det att söka nu.Jag har sökt och kollat så att alla mina ketter finns med.

Sök på 985120021901671 så får du se vad som dyker upp.

MagicPaws
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild på lilla röd

MagicPaws
0

Närmaste till ansiktsbild hon gått med på… vill ju vara I kameran tihi

MagicPaws
0

och en pratbild

[Wiveka]
0

#5 gjorde precis som #8. Gick hur enkelt som helst!

Leffe
0
RacerDonnans
0

En sak som slog mig, vilken färg var det på honan som man hotade lämna i Piteå som var dräktig som du skrev om? Hon kanske blev av med ungarna  i förtid (då de var "oäktingar") och sen "sprang hon bort". Ett sätt att bli av med henne. http://www.cornishrex.ifokus.se/Forum/Read.aspx?MessageId=c3e75804-a16b-4fa4-bc04-bec02159a7e8

Jag hoppas ju dock att det är en ung fin tjej som råkat smita ut som någon saknar väldigt mycket. Mest troligtvis är det väl så. #0 Tur hon har som får vara hos dig och mysa över helgen.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

MagicPaws
0

#14 Den tanken har slagit mig oxå… men dock bodde han vad jag kan minnas ganska långt härifrån, men han kan ju dumpat henne någon annanstans.

Hon verkar dock i god kondition och normal aptit så jag tror inte hon varit ute länge och har nog egentligen ett bra hem. Mysig är hon i alla fall. Och snygg! Suck… inte kommer det bli lätt att lämna ifrån henne. Men imorgon ska jag sätta upp lappar på affärerna i Öjebyn samt mackarna.

MonicaLagerquist
0

Har du gjort en sökning i Pawpeds.Det kan ju inte finnas så många solid röda honor i den åldern.

MagicPaws
0

men jag vet ju inte hennes ålder… Obestämd Hon har ju haft kull så över året måste hon ju vara.

LinusCRX
0

Usch vad tråkigt. Jag hoppas verkligen att denna kattös har ett kärleksfullt hem där man saknar henne enormt. Vore ju förfärligt om det skulle vara katten i annonsen…hur tänker man då?

MonicaLagerquist
0

Hon ser ju inte så gammal ut.Så sök från tre år och neråt.

Gittan
0

Hoppas det är en seriös ägare och att de hittar varandra. Är det den som det skrivs om ovan borde denne inte få tillbaka katten.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

MyTwiggs
0

Håller med #20

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

shareza
0

hej!! hoppas lille röd får det bra,,,fatter inte hur en så dyrbar och fin kise kan bli borta så,,jag menar inte att alla kisar inte är dyrbara,,,men jag har själv alltid önskat kunna köpa en sådan,men har inte dom möjligheterna,,,och då undrar jag?vad har hänt med husse elller matte?/shareza lycka till

Pearfoam
0

Usch, stackars misse. Hoppas hon kommer tillrätta; om det är hos husse och/eller matte eller till ett nytt hem där hon blir älskad!

MagicPaws
0

#19 Hur söker man på färg? Obestämd

AnnaS
0

#24 I Pawpeds? Tryck på "avancerad sökning"

citrina
0

Vad visade registret?

Ranya
0

Vad hände med katten? Jag blev helt chockskadad när jag läste Gråter

shareza
0

har kisen fått någon respons ännu?önskar verkligen att det slutar lyckligt för allaOskyldig/shareza

pallemaxwell
0

Hoppas ni hittar ägaren snart. Håller tummarna.

emiya
0

Oh, hoppas det ordnar sig snart! Håller tummarna…

Kittekattus
0

Hon bor numer hos mig Sara Lindholm och ni kan nå mig på majssan51@hotmail.com el 0738304734 här kommer också dock välldigt dåliga bilder men ändå nå att gå på :)

RacerDonnans
0

#31 Blir hon kvar hos dig eller är det tillfälligt?
Hoppas ni får det bra ihop!

Hawknestgrove
0

Åh, här var tråden… OCh jag som kontaktade Magic i panik!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

MagicPaws
0

#33 Hehe ingen fara Tungan ute

MagicPaws
0

Följande katter som finns i Pawpeds och som finns i sverige.
Bocka gärna bort någon om ni känner den och vet att det inte är katten här. Tog mellan tidsperioden 2005-01-01~2008-01-01 för att gardera. Sen är det ju inte säkert att hon finns med i pawpeds dock.

_Faries Jadis, F, CRX d, 2005-12-16, SE/SE
Faries Lucy, F, CRX d, 2005-12-16, SE/SE

Golden's Öffe, F, CRX d, 2005-03-22, SE/SE
Golden's Öma, F, CRX d, 2005-03-22, SE/SE

CFA GC Kaylee's Wilma, F, CRX d, 2007-12-28_

Kryddans Tabasco, F, CRX d, 2006-10-07, SE/SE

Ödesby's Giselle, F, CRX d, 2005-03-07, SE/SE Ödesby's Jasmine, F, CRX d, 2006-10-18, SE/SE

Pepparrotens Leia, F, CRX d, 2005-02-01, SE/SE

LinnB
0

Kan inte hjälpa till tyvärr… men jag hoppas allt löser sig med henne! Fin var hon då.

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

MonicaLagerquist
0

Pepparrotens Leia är kastrat och har en väldigt speciell svans.

RacerDonnans
0

#33 Förstår dig dock, du ville ju bara hjälpa till och "hoppades" på en snabb lösning. Tyvärr verkar det inte vara så enkelt att hitta ägaren till denna skönhet.

#35 Skall skicka en förfrågan på några av dem i alla fall. Tror dock inte hon är någon av dem.

AnnaS
0

Kaylee's Wilma finns inte i Sverige och Öffe låter som en hane.

Pawpeds är inte helt tillförlitligt då vi bara har ca 50% av alla registrerade CRX'ar i SVERAK.

MonicaLagerquist
0

Öffe är en hona och jag har mailat till uppfödaren för koll var hon bor.

MyTwiggs
0

Det är inte Ödesbys Giselle - för hon ser ut såhär och bor i katrineholm.

www.mytwiggs.com

Strawberrygirl
0

#35 Men var hon inte mönstrad? Det finns ju ett antal mönstrade röda katter i pawpeds.

MyTwiggs
0

Jo visst är hon mönstrad! Det håller jag med om! Förvånad … till skillnad från giselle till exempel…

www.mytwiggs.com

Josephine
0

#42 Tänkte detsamma. Sökning på rödmönstrade (tog med silver och 09or) honor ger:

Kaylee's Lucille Ball  CRX d 22  2007-04-10
Velourkatten Twig  CRX d 22 2005-08-27
Belle Gikes Mr Tiger, CRX ds 24, 2005-03-10
Bowena's Alice, CRX d 09 24, 2008-02-23
Bowena's Ariel, CRX d 24, 2008-02-23
Coralie of the 4 Jewels, CRX d 24, 2007-10-30
Dalefur's Bodil, CRX d 09 24, 2005-03-07
Gaohs Morning Star for Vox Bauers, CRX ds 24, 2008-01-25
Seafarer Lucy, CRX d 09 24, 2005-04-08
Tirawa Miss Nancy, CRX d 09 24, 2006-03-17
Weminas Foxy Lady, CRX d 09 24, 2005-08-05

På honor reggade röda solida födda första halvåret 2008 fick jag upp (tog bort katter ej reggade i Sverige):

Rexture Modesty Blaze, F, CRX d, 2008-04-09

Eine
0

Gaos Morningstar är hemma med sin familj,det vet jag!Och jag är  säker på att Rextures Modesty Blaise också ligger i knät på matte och spinner.I båda fallen känner jag ägarna väl.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

AnnaS
0

Kaylee's Lucille Ball - USA

Velourkatten Twig - Uppfödarna är i Skåne och man brukar ju sälja i närområdet ofta

Belle Gikes Mr Tiger - Mälardalen/Närke

Bowena's Alice & Ariel - Danmark

Coralie of the 4 Jewels - Nederländerna

Dalefur's Bodil - vitfläck

Gaoh's Morning Star - Ser inte riktigt ut så

Seafarer Lucy - Finland

Tirawa Miss Nancy - vitfläck

Weminas Foxy Lady - bor i Stockholmsområdet (Mia, stämmer det?)

Rexture Modesty Blaze - bor hos uppfödaren i Utansjö

Jag har mailat uppfödaren till en Cornelia för att kolla om det kan vara hon.

Eine
0

Jag tror inte vi hittar ägarenObestämd, h*n skulle ha vänt Sverige upp och ner för att få tag i katten om h*n varit intresserad.Hoppas uppfödare kan höra av sig iaf.Annars har ju katten det bra hos familjen som tar hand om henne..

Josephine
0

#47 Jag hade trott det samma om jag inte hade fått ett samtal från Söderorts Djursjukhus för ett par år sen. De hade då haft Fort Knox Storm inlämnad där i nästan en vecka och hade som sista chans före de skulle omplacera henne ringt Sverak för att se om hennes ID var reggat där eftersom det inte var det på SKK.

Eftersom hon hade gått i avel så fanns hon under mig där. Ägaren hade glömt skicka in papprena till SKK och dessutom hade hon blivit omplacerad pga allergi. När jag kontaktade de nya ägarna visade det sig att det inte hade "vågat" ringa varken mig eller tidigare ägare då de släppt ut katten trots att överenskommelsen var att det inte skulle ske. Samt att de inte "tänkt på " att ringa djursjukhus eller polis (då hade de direkt fått hem henne). De satt helt enkelt bara hemma och väntade…

AnnaS
0

#47 Nej, men uppfödaren borde vi hitta! Den borde får reda på vad som händer medsin uppfödning.

Eine
0

#48 Herregud vilket folk det finns!Rätt egoistiskt av dem att enbart tänka på att de brutit avtal och riskerade att bli impopulära,istf att leta på alla upptänkliga vis efter en katt!Bättre att stå med skammens rodnad och veta att katten var i säkerhet.

#49 Ja uppfödare bör vara intresserade av vad som händer med deras uppfödningObestämd

Clee
0

Weminas Foxy Lady bor i Malmö hos en kompis, tror inte hon har sprungit upp till Piteå.

MonicaLagerquist
0

Det står på SKS forum att kattens ägare är hittad.

Clee
0

Intressant att hon var från Örebro-trakten ursprungligen - betyder ju att man i framtiden inte kan haka upp sig på regioner.

MyTwiggs
0

oj… det var förvånansvärt Tungan ute Hoppas att allt ordnar sig nu då! Skrattande

www.mytwiggs.com

MagicPaws
0

Ägaren är funnen, dock vet vi forfarande inte vem katten egentligen är, hon sägs ha stamtavla men ägaren vet inte vars den är, de har just nu 16st huskatter i samma lägenhet (varav 9 kattungar) och hon är utekatt som får komma och gå som hon vill.

Hon är INTE mönstrad, det syns tydligt, för mörka morrhårskuddar, det är bara spökmarkeringar, men kan ju vara felreggad.
Dock är det en ung tjej som äger henne men det var hennes pappa som köpte den till henne.

De använder henne som "avelskatt" låter henne paras med vad som helst, dock vill de helst ha oreggade renrasiga rexar men det vägrar vi hjälpa henne med. Vi försöker dock ändå luska ut vem katten egentligen är, och helst hade vi velat ha henne därifrån då vi inte tycker att det är så bra hem. Men tyvärr lär vi inte lyckas.

[Silkwaves]
0

Å vad tråkigt. Min mardröm är att någon av mina bebisar ska hamna i ett sådant hem. Fy f´n….. Sorry för svordomen…

Lite OT: Såg en förfärlig kattannons på Blocket idag 12 veckors cornishunge omplaceras pga att ägaren är rädd för henne… Hon hade haft kattungen i en vecka… Kattungen är oregistrerad men sägs vara renrasig cornish. Sorgligt säger jag bara, sorgligt. ..

AnnaS
0

Hon ÄR mönstrad, på bilden i #11 ser man tydligt den tabbyvita hakan som går ner på bröstet. En solid röd är helt röd där.

MyTwiggs
0

Tyst

www.mytwiggs.com

AnnaS
0

I alla fall enligt min åsikt Flört Men jag har inte kunnat öppna bilderna med det mobila bredbandet, så det är möjligt att jag ser fel. Men jag höll med om tidigare att hon var mönstrad. Jag tycker i alla fall att hon är för ljus på morrhårskuddar, haka och ner mot bröstet för att vara solid.

shareza
0

fyyyy!!! så ledsen jag blir när jag läser om ägaren till det upphittade kisen,,,vissa skulle inte få ha katt,,,Gråter

RacerDonnans
0

#55 Fy så tråkigt, är ni säker på att hon verkligen är ägaren och inte bara utger sig för att vara det. Hon måste ju veta var katten kommer ifrån osv. Vad har hon visat för bevis att hon äger katten?

Gittan
0

Hur har det gått för den här katten?

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

polina
0

oj, vilken tragisk historia. Jag vet inte ens riktigt vad man sak säga… Hoppas hon har turen att komam till en annan familj, söta lilla rödisen.

Vildkathan
1

Katten har fått ett nytt hem, har haft en tråd om henne här på iFokus då hon sökte hem. Och hon ska kastreras på fredag av den nya ägaren, för han vill inte ha någon fertil hona. Så allt har löst sig för henne nu :)

Ägd av S*Zaxofragas Zigge

Leffe
0

Då det är löst låser jag tråden nu

Inlägget är låst för nya kommentarer