Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettövrigt
Läst 2029 ggr
Faxlin
0

Graverad cornish

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja då har jag graverat min första cornish rex. Nu får ni tänka på att min kamera är dålig så det blir inte så ra bilder tyvärr. Men jag ville i alla fall visa upp dem för er. Ska snart starta med nästa bild jag fått. Den är ju lite svårare så jag väntade med den till sist. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Nästa bild på den.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Tredje och sista bilden.

Audiatur et altera pars

cornish
0

Dom är JÄTTEfina Åsa!!!
Sådana skulle du kunna sälja ju..det är kanske din mening?

Tycker första fotot var bäst!Man ser att det är ett bra jobb!

Du är jätteduktig!Skrattande!!!

(vad är det graverat på?)

Faxlin
0

#3: Det är graverat på en tallrik.
Tackar för berömmet. Tanken är att jag ska sälja mina alster om jag nu blir tillräckligt bra så att någon vill köpa.
Har sålt en hel uppsättning till en iller uppfödare faktiskt. ;-)
Så lite har jag fått iväg.

Audiatur et altera pars

cornish
0

#4 Vad kul-du kommer säkert få beställningar här!!Glad

Lullan1
0

Vad fint Åsa! Vilket handlag du har! Väntar med spänning på nästa bild!

Faxlin
0

Ja då får ni se bild nummer två Fortfarande svårt att fota glas. Och dessto mer detaljer det är i motivet dessto svårare är det. Bild nummer två var svår att gravera, men det gick skapligt i alla fall. ;-)

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Och så det andra fotot på bild nummer två. :-)

Audiatur et altera pars

Lullan1
0

Vad fint! Blir alldeles förundrad! Sitter här med hela familjen och beundrar din konst! Tror du att du kan gravera Findus och Doris någon tallrik, glas eller annat som jag kan få köpa? Glad

Faxlin
0

#9: Ja jag kan göra så gott jag kan. Men bättre resultat än ovan får du inte räkna med. ;-)
Men självklart om du fixar fram bilden så graverar jag så gärna så.

Audiatur et altera pars

La_Joz
0

Verkligen fina graveringar du gör! Förstaklassigt hantverk!

Lullan1
0

#10 Då kanske jag fixar och trixar till en bild som kommer på ett pm till dig då? Vilken kul ide!

Faxlin
0

#11: Tackar. Men första klassiga är de inte. Jag är rätt ny på det här med gravering och helt självlärd. Men jag gör så gott jag kan för att utvecklas hela tiden i alla fall. ;-)

Audiatur et altera pars

La_Joz
0

Är själv utbildad inom hantverksområdet. Klänningsskräddare närmare bestämt. Oavsett om man är nybörjare eller inte, så är det man åstadkommer förstaklassigt för sin nivå. Om du förstår vad jag menar… Man blir ju stolt när man lyckas med något man drömmer om!

Keep up the good work!

Faxlin
0

#12: Sänd den per mail istället. Pm brukar man inte få in bilder i. ;-) Så får vi diskutera fram vad du vill ha bilden på för något och så priset.
faxlin@glocalnet.net

#14: Ja det har du rätt i. Har nog aldrig sett det så bara. ;-)

Audiatur et altera pars

Lullan1
0

Ok Åsa, det kommer ett mail men jag måste bara hitta några bra bilder först och bearbeta dem!

Tack!

Faxlin
0

#16: Gör så du. Så kan vi kolla på vilka bilder du valt ut och vad de skulle göra sig bäst på. ;-)

Audiatur et altera pars

Lullan1
0

Jo, vi kan väl göra så att jag skickar över några förslag, så får du den äran att välja vilken du vill göra? Cool

Faxlin
0

#18: Låter super bra det. ;-)
Ser fram emot att få dem och ge mig i kast med en liten utmaning. ;-)

Audiatur et altera pars

Natali
0

Det blev ju super fint! Kan du göra en åt med? Och då Skriva S*Fylgias Hugin för det är honom jag har gjort av. (visst har han väl tjusig profil va?

Ska sätta med med photoshop imorgon o se om jag får till något mera i morgon. (Gå gärna in på min hemsida, o se om det är något kort du tycke  om där..  www.wannasurf.to/sfylgia  )

Natta

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Faxlin
0

#20: Ska lägga in den i fotoalbumet med rätt namn under också. ;-)
Ja visst har han en fin profil din misse. Ville du att jag ska gravera hans namn under bilden på tallriken jag gjort, eller vill du att jag ska göra något annat åt dig?
Försökte gå in på din sida men kom inte in tyvärr.

Audiatur et altera pars

cornish
0

Otrooligt fint Åsa!!
Du är ju kanonduktig!Tycker det verkar vara svårt att gravera….Det gäller att inte slinta-eller hur?Om man målar går det ju att fixa men graverat är ju graverat..
Jag gick porslinsmålningskurs en gång i tiden..det var kul men då målar man ju…nu blev jag inspirerad att börja en sådan kurs igen-och måla mina katter!
Super fint var detta- hoppas kunna beställa vid senare tillfälle kanske om du har lust?Har så dåligt med pengar att jag måste prioritera annatLedsentyvärr..

Faxlin
0

#22: Ja, det är en liten skillnad på att måla och gravera. Som du säger så är graverat, graveat. Man kan ju liksom inte sudda, det som är dit satt är dit satt liksom.
Roligt att du tycker om tallrikarna.
Självklart lär man prioritera vad man lägger pengarna på. Jag har ingen tanke på att sluta så det är bara att hojta till så fixar vi något fint. Kanske en tallrik med Danne på ;-)

Audiatur et altera pars

cornish
0

Ja, jag får återkommaGlad

Faxlin
0

#24: Gör så, du vet ju vart jag finns ;-)

Audiatur et altera pars

Anna77
0

*jättefint*

Tips när du tar kort för att slippa "blänket " i tallriken är att stå så långt bort du kan och zooma in så långt det går, brukar funka på mig. Jag säljer/jobbar på Tradera och då måste jag ta kort på allt jag säljer, så kom jag på det.

Kul ide' verkligen orginellt och du gör det verkligen snyggt!!

Faxlin
0

#26: Tackar för tipset. Ska testa om det fungerar med min sopiga kamera. ;-)
Tack för berömmet med ;-)

Audiatur et altera pars

Lullan1
0

#26 Tack för tipset! Ska tänka på det i fortsättningen!

Natali
0

#21# Nu har jag fixat, länken alltså. Hade skrivit en bokstav fel…

Jo om du kan göra en tallrik, eller vad di nu vill gravera på, och skiva in hans namn under, skulle vara roligt att han. Tänkte jag kunde beställa mera senare…

Men jag måste få vänta till 25 med betalning o porto o så, om du vill sälja, för har inga pengar förrän dess…

Faxlin
0

#29: Menar du att du vill att jag skriver till hans namn på tallriken jag gjort?
Jag säljer självklart gärna tallriken till dig. Och att vänta till den 25:e är inga problem alls.
Jag hade tänkt att 50:- för tallriken plus porto kan vara okej. Eller vad säger du?

Audiatur et altera pars

Natali
0

Själklart, helt ok! Jag tar två! Cool Om du har, så kan jag ge bort en till dom som har honom nu. Och ja, namnet just under bilden…

Faxlin
0

#31: Jag har bara en graverad nu. men den andra fixar jag självklart till också. Skojigt att du blev så nöjd att du ville beställa av mig. Ska bli roligt att höra vad du tycker när du får se dem irl. Det blir en del skillnad då, jag lovar ;-)

Hur vill du ha texten? Har du något speciellt teckensnitt du vill ha? Skicka det isådana fall till min mail. faxlin@glocalnet.net
Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

Natali
0

Det blir nog bra med hur du vill….Skrattande

Natta

Natali
0

Här har du en till bild om du är intresserad… Vet inte om det är för mycket gräs?

Natali
0

Här är bilden orginal

Faxlin
0

Bilden bir nog väldigt svår att få till med allt gräs. Har du någon annan?

Audiatur et altera pars