Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 255 ggr
EvaG
0

God morgon söndag 14/1-07

God morgon. Ska ut och springa nu på förmiddagen. Det blir väl ungefär en halv mil. Sedan är det en slapp och ljuvlig dag. Ha en bra söndag allihopa.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Lullan1
0

God förmiddag!

Idag tänkte jag städa av här hemma, sen kommer svärmor in på middag framåt kvällen. Jag ska laga sjömansbiff, det ska bli jättegott!

Ha en bra dag!

La_Joz
0

God morgon!

Spring åt mig med! Känner inte för att göra någonting idag. Bara sitta inne och mysa med Mistie! Men i och för sig har de ju varnat allmänheten i Göteborg för att gå ut då vi har storm- och orkanvindar här… 

Så jag får stanna inne med gott samvete!!!Räcka ut tungan

Måste bara iväg och köpa lite frukost…

Faxlin
0

Ohh, vad alert det lät att springa. Själv tar jag det lungt i dag. Ska lasta av lite ved från släpvagnen så den blir tom om de har rätt angående vädret.
Snöstorm låter inte så skojigt faktiskt.
Usch denna snö.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Lullan1
0

Glad Inte klaga på den vita gnistrande snön Åsa!

Leffe
0

Dagen ska vara "inget spring, inget snö". Sköt er

Faxlin
0

#4: Men den är hemskt jobbig. Svårt att låta bli att vara deprimerad kan jag säga. Om man slapp skotta skulle jag inte säga något. Men jag kan inte gärna låta hästarna stå insnöade ihop med kattemissarna liksom.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Lullan1
0

Jag håller med dig Åsa om skottningen, det är jobbigt för hästarna att gå i den tunga snön…

AnneAlva
0

Dagen har redan bjudit på en tur i spöregn till affären för inköp av choklad (ett måste en regnig söndag!). :) Resten av dagen går åt till att ta hand om tvätt och framåt kvällen se Rockstar Supernova, ett av mina favoritprogram på tv just nu. En lugn söndag med andra ord. :)

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

cornish
0

God eftermiddag..

Ha det bra allihop-här i Sthlm är det sååå mörkt,regnigt och trist-men vi ska inte klaga då vissa delar av landet har det hemskt med tormen Per!!(…Per hette min stora kärlek i livet..som jag bott med i 12 år..Bra att denna hemska storm har hans namn-det är passande!)
Har kusin nere i Falkenberg som drabbade av orkanen Gudrun..All deras skog försvann!Nu har de översvämmning..

Så vi är trots allt skonade..2 människor har dött i Småland,en liten pojke i Motala av fallande träd-det är hemskt.

Synd att ej Åsa och Lullan kan byta väderGlad!!
Lullan-du vill ju så gärna få snö..
Men jag läste i går att vintern är på väg nu-i januari!
Det känns alldeles för sent att den börjar då..även om februarilovet för barnen ju bör vara snörikt..

Sjömansbiff…åhh vad gott det låter!Det är en sådan sak jag i alla år tänkt göra men aldriig gjort!Hoppas det blir gott!(säkert så)

Sköt om er!

AnneAlva
0

Jag hörde också om pojken i Motala på extrainsatta nyheterna på TV4. Tycker det känns nära mig eftersom det är från Motala jag ursprungligen kommer och det är där jag har min familj och släkt. Jag ringde hem, men ingen visste mer än vad de redan sagt på tv. Otäckt och jag lider verkligen med den lille pojkens familj, hemskt. Gråter

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Leffe
0

Min syster rapporterade från Hudiksvall att de är varnade att gå ut. Det blåser och snöar så man ser tydligen inget framför sig. Detta väder är på väg neråt landet. Vad händer när ovädret nerifrån träffar på ovädret uppifrån. Bävar

La_Joz
0

Verkligen hemskt vad vädrets makter kan göra… 

Nu har stormen i alla fall lugnat sig i Göteborg. Tur det, för vi har ingen god mat hemma. Dessutom blev jag väldigt sugen på choklad efter Anne.S´s inlägg. Det är ju faktiskt ett måste när det är sånt skitväder!Flört

Nu ska vi lämna lilla Mistie ensam hemma för första gången, så vi får se hur det ser ut när vi kommer tillbaka om nån timma. Ha en skön kväll allihopa!

Leffe
0

Klarade hon att vara ensam eller hade hon rivit hela huset?

La_Joz
0

#13 Lägenheten klarade sig! Jag tror inte ens hon lämnade soffan under tiden vi var borta… Hon är en riktig liten fegis! Verkligen raka motsatsen till vad hon är hemma. Hon kallas ju för terroristen (född 11 september 2001), men här är hon snarare haren! Hoppas hon blir lite modigare snart!

Leffe
0