Cornish upphittad i Umeå!
Det finns, vad vi tror är en cornish, som är upphittad på Mariehemsvägen i Umeå. Den är inte gammal alls, utan runt 12-15 veckor, mörk i färgen, troligtvis silver. Den uppfanns på en balkong, alldeles genomfrusen i söndags och har sedan dess bott hos en snäll farbror där. Nu finns den hos djurskyddet.
Om någon känner igen att ni sålt, eller vet någon som sålt en kattunge till Mariehem eller närliggande områden får ni gärna höra av er till mig, eller till Djurskyddet Västerbotten!
/Therese

Har ni kollat om den är chippad?
Stolt ägare till tre La permer
Nej, det är inte kollat. Katten har bott hos en äldre man sedan i söndagsmorse och jag fick reda på detta för någon timme sedan. Hade tänkt ta hem katten hit eftersom jag har några extra rum över, men när jag pratade med honom trodde han Djurskyddet var på väg. Jag försöker få detta bekräftat, men får inte tag på någon hos Djurskyddet. Så då hoppas jag såklart att dom gör det.

Jag fick ett samtal från en dam i huset, hon som hade hittat katten i fråga. Hon tyckte att katten var beige, alltså mera creme än röd. Och vad det lät som möjligtvis med ljusare runt haka (alltså ev mönstrad). Ska försöka kolla upp mera imorgon vad det är för något.
Hon ringde innan jag han komma o sa att de hade fått tag på någon från något katthem eller liknande.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

#0 Går det att få komma o kolla? Är ni säker på att det är en cornish?
#4 Jag har som sagt inte sett den själv, men på mannens beskrivning var den liten och smal, krullig och korthårig samt smal i ansikte och över nos, så jag antog att det var en cornish. Eftersom djurskyddet hämtat den till fodervärd nu antar jag att dom har kunskapen att se om det är en crx eller inte, samt kolla chippning och ta vidare åtgärder därifrån.
Just ja, enligt färgen. När jag pratade med mannen igår frågade jag hur katten såg ut och han beskrev den som mörk, svart, nästan choklad med alldeles mörbruna ögon och vit bakom det mörka. Inga prickar eller andra mönster. Så därav tyckte jag beskrivningen passade in på något åt svartsmoke, chokladsmoke-hållet.
Hur många röda katter får inte heta gul…
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

#5 Enligt damen jag pratade med så var katten INTE lockig. Attans attt jag inte hann dit.