Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etiketttävlingar
Läst 1370 ggr
MyTwiggs
0

Månadens cornish December 2009

Tema för December månads cornish: Cornish som skapar stämning! (kanske julstämning?)

Skriv i tråden kattens "tilltalsnamn", riktiga namn, färg kön och ålder samt en liten kommentar om varför just den katten ska bli månadens Cornish Obs! Endast en bild per katt!

Juryn består av Lena - Sajtvärd på Hittekatter iFokus

SillyZones - Sajtvärd på Norsk Skogkatt iFokus

AnnaKarin - Sajtvärd på Burmilla iFokus

Faxlin - Sajtvärd på Iller iFokus

Cattis - Sajtvärd på Shetlandsponny iFokus

Dagny Dickens - kattdomare

Sista dagen att skicka in bidrag 28 November

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Elica
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här skapar Askis julstämning i den ursprungliga meningen (fast i juni) åt min devonhonas nyfödda ungar (och mig) när vi just har kommit hem från vetten efter kejsarsnitten. Mamman var lite förvirrad när hon kom till sig och lämnade ungarna ensamma - och då kommer farbror Askis för att vakta de nyfödda.

Han heter på riktigt Jokikatin Ascanio, rödvit kastrathanne i bild tre år och tre månader gammal  och han tjänar att bli månadens cornish för han är innerligt vacker i sitt sätt - över rasgränserna. En riktig gammaldags gentleman. Hela hans gest pratar om försiktighet och omvårnad.Kyss

concretecats
0

Med Eld i blicken skapar Heidi stämning framför brasan kuliga höst och vinter kvällar.

Heidi är en svartsköldpaddsmokefärgad dam på 1år och 5 månader.Heter i stamtavlan S*Rexlicious Heidi Klum.

Hon är en värdig vinnare då hon är en riktig värdinna ut i minsta klospets. Hon gör alltid storslagen entre och ger en gemytlig stämning till sällskapet hon vistas med.

Ozons
0

S'Ozons Loke är en mästare i mys. Han är en glädjespridare - sprallig och kelig om vartannat.Därför är han en värdig vinnare.

Han är en vit oddeye som funnit mysplats under granen där ljusslingan skänker honom en behaglig värme. Loke fyller snart två år.

lockar
0

Tycker att man får en härlig känsla för mys när man ser den här bilden. fattas bara att man skriver god jul och gott nytt år så har man ett bra julkort. Tyvärr har jag inget fotoprogram för närvarande

På bilden är det S*Vågade Lockars Fabian, svart med lite vitt, Flora, svartpadda med vitt, och Fiona, maskad svart padda med vitt, Födda den 7 oktober 2009. På bilden är de drygt fem veckor

Xenomorphs
0

Det här är "Vätten" - Shangri-La Felin Seshat. Hon är blå/vit harlequin och 1,5 år och lillhusses katt.

Hade bara sovpuffen varit större så hade de nog sovit i den båda två. Det är både mys och äkta kärlek mellan dem.

Hon kryper ner under hans täcke på kvällen och på morgonen så är det bara att säga till henne att hon skall väcka Arvid. Då springer hon upp i hans säng och jamar tills han kramar och pussar henne och då spinner hon högt och mjölktrampar förnöjt.

-- Eternity is a very long time --

kayarina
0

S*Djäkens Amazing Amelia född 24 juli 2009. Hon är sköldpadd och vit. Vi kallar henne bara för Amelia. Men frågar man mamma så är det "pipen"? Dels för att Amelia pratar en del,  men också för att hennes lilla svans, påminner om en piprensare. Tyckte mamma i alla fall! :)

Hon förtjänar att vinna bara av en sådan enkel anledning att hon är så otroligt söt och så lätt charmar sig in hos alla som kommer förbi. De blir också imponerade av hennes rexiga snabbhet! Att leka med små leksaksmöss är det bästa som finns, ibland blir det till och med så att hon apporterar! Hon tar gärna med sig leksakerna upp i soffan och leker på och runt en.

kayarina
0

S*Min Iris Vinga. Född 29 September 2008. Hon är svart och vit.

Hon är allas vår lilla "mysbebis". Favoriten är att hoppa upp i knät när man sitter i soffan. För att sedan sätta framtassarna på bröstkorgen, stryka sitt huvud mot mitt huvud och sedan avsluta det hela med ett par pussar. Gärna mitt på munnen! Sedan lägger hon sig ned, nästan i ansiktet och "välter" över på rygg. Där ligger hon och njuter av att bli klappad på magen, samtidigt som hon spretar med bakbenen åt alla håll och kanter och frambenen trampar uppåt mot ansiktet. Spinner behöver jag nog inte berätta att hon gör! ;)

Hon Borde vinna för att bilden ger en sådan härlig och mysig känsla såhär innan jul. Det är vitt, men samtidigt så varmt och mjukt. Mycket kärlek.

guaranas2
0

På bilden sitter Änglarnas Black Raspberry (född 20090820) och myser av värmen från elementet framför adventsstaken. Hon är en riktig myskisse som skapar stämningen för sin matte och husse genom sin närvaro och genom hennes placering framför ljusstakenGlad. Med på bilden finns även Soft Kiss Reya (f: 20081227) som moraliskt stöd, men även hon sprider stämning.

MyTwiggs
0

Här är en cornish som sprider ljus och stämning! Den är inte av det keliga slaget men här är den av det slaget som får vara på köksbordet Flört På bilden är den ca 4 dagar gammal och den heter Candlecat Tungan ute Jag tycker att Candlecat förtjänar att vinna månadens cornish december för sitt unika sätt att sprida ljus och stämning.

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

kayarina
0

9# ååååh. så fina. nu måste jag verkligen beställa från dig snart. antar att du har en del att pyssla med nu innan jul. underbara julklappar!

Pus-
0

Her kommer et stemningsbilde fra sofaen. Fredrik er veldig glad i alle dyrene sine. Kaninen Bø koser seg på fanget, mens cornishene Terri (S*Weminas Free Floating) og Max (S*Weminas Masterwork) følger med.

Som dere sikkert vet er det ikke lett å få cornishene til å sitte stille lenge nok til å få tatt et skikkelig bilde. De er full av fart, og det er jo deres flotte væremåte som gjør at cornisher skaper stemning i huset. Enten de raser rundt, koser eller legger seg tett inntil deg under dynen.

Max&Terri -og prinsesse Amy  http://cornish.blogg.no/

Inlägget är låst för nya kommentarer