Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettomplacering
Läst 1637 ggr
AnnaS
0

Sissi behöver ett nytt hem!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter mycket funderingar, vånda och hopp om att det ska lösa sig så inser jag nu att det inte fungerar längre. Min gammeltant har kraftig njursvikt och får palliativ vård nu och mår inte alls bra av att bo tillsammans med mitt glada yrväder Sissi. Därför letar jag nu ett nytt hem till Sissi.

Sissi är en två år gammal fröken som tycker livet är en fest jämt! Hon är en väldigt aktiv tjej som gillar att sträcka ut sina långa ben i riktiga rexrace. Allt går i expressfart och när det är dags att kela så görs det också i expressfart och man får gos i enorma mängder.

Men att omplacera Sissi innebär att man delar på ett oskiljaktigt par, Sissi och hennes mamma Juppi är som ler och långhalm och att dela på dessa skulle vara mycket ledsamt. Därför följer Juppi med sin dotter. Juppi är 4½ år och är en riktig primadonna, allt ska ske på hennes villkor. Men när det är dags för gos så är det gos i kubik, "love bombing" är hennes grej. Hon är liksom sin dotter väldigt aktiv och gillar att ta ett race då och då.

Finns det någon som kan ta hand om dessa båda pärlor? Jag skulle bli jätteglad om det perfekta hemmet finns i Värmland, Örebro eller västra götalandsregionen då jag gärna vill komma och hälsa på mina älskade flickor emellanåt. Men ett bra hem är det viktigaste! De skulle nog passa bra i en barnfamilj då de gillar när det händer saker.

De är vaccinerade, ID-märkta och kommer att vara kastrerade och besiktigade vid flytt.

Bilden föreställer CH S*Jazz-Annas White Sister

För mer information - kontakta mig på katter@jazz-annas.se

AnnaS
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

…och här är hennes morsa Juppi (FIN*Darling-Isis' UnderPressure)

MyTwiggs
0

Men åååh! Vad jag önskar att jag hade hittat en bra orsak till att skaffa en kastrat till eller två…… Hon är så fin! Jag ska hålla ögonen öppna!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

AnnaS
0

Ja, sanningen slog mig med storsläggan det senaste dygnet då jag lät Sissi och Juppi vara kvar i stugan när jag åkte hem till Karlstad en snabbis. Emma och Ariel blev som kattungar igen och lekte som busar och mådde gott när de var ensamma i lägenheten. Då insåg jag att något behövde göras… Gråter

AlexH
0

Hoppas du finner ett bra hem, Det viktigaste är att katterna mår bra och om omgruppering gör det bättre hemma så tycker jag det är det enda rätta. Oftast är det ju vi människor som vill behålla grupperingarna, men  det behöver inte alltid vara det mest naturliga för katterna..

De båda är superfina, hoppas du finner ett hem i närheten av var du bor så du kan hålla kontkaten (fysiskt) Kyss

Håller tummarna!

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

AnneAlva
0

Åh, vad tråkigt! Rynkar på näsan Hoppas du hittar världens bästa hem åt dina två härliga tjejer!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Pearfoam
0

Awwwwr, tråkigt att de inte kommer överens med resten av flocken. Och synd att de ska kastreras, annars hade det helt klart varit av intresse med halvfoder liknande…

LinusCRX
0

Åh vad tråkigt AnnaS Gråter Jag hoppas du hittar det perfekta hemmet för dem och att alla kommer att trivas. Kram till dig!

AnnaS
0

Ja, det är rent ut sagt skit! Gråter Men det är inte kul att veta hur kuvad Emma är nu när hon är sjuk…

För Sissi och Juppis del så är jag inte orolig, de är två mycket glada katter som tycker förändring är en del av livet och mycket spännande. Det är mest jag som är ledsen för att skiljas från mina två clowner och pajaser Gråter Det är två missar som man blir glad utav!

[Silkwaves]
0

Så tråkigt Anna! Det är inte alltid lätt att veta hur man gör det bästa för alla sina katter. Jag vet precis hur det känns.

Eine
0

Bra tänkt ,att du placerar om dem som klarar det bäst(förmodligen)

Andra kanske hade sparat på de yngsta och fertila i en flock,och då enbart tänkt AvelTungan ute.

Det är svårt för dig det tror jag mig förstå.Har ett flertal ggr fått omplacera katter själv och tror att ingen som aldrig gjort det kan förstå känslan man får i magen..Men de må sitta och slå sig för bröstet och säga *jag kommer aldrig att omplacera*tills de själva hamnar i den tvingande situationen när de måste fatta det svåra beslutet.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

shareza
0

tycker så synd om dej,att behöva fatta ett sådant beslut,,,men trösta dej med att om man tar emot kise för omplasering då älskar man sina katter,,,hade jag bott närmre och dom hade gillat en 1-årig kastrerad huskatt,,så hade dom gärna fått komma till oss.lycka till

metalbitch
0

hoppas att det ordnar sig för missarna, hade gärna ev kunnat ta emot en katt, då jag redan har en 10 årig kastrerad honkatt

AnnaS
0

Mina pälsklingar letar fortfarande efter det perfekta hemmet! Gråter

HjalmarMaria
0

Hej,

Jag och min sambo är ju på jakt efter katt (se vår egen tråd här i forumet), men tyvärr är vi inte bilburna så då är det lite långt bort. Annars var det två jättefina flickor. Rynkar på näsan

AnnaS
0

Det går ju tåg hela vägen till Karlstad Skrattande Om man har tur så kostar biljetterna 95 kronor enkel resa Glad

Clee
0

Finns nästan inget "för långt bort" för rätt katt - tvärtom ska man nog ha ordentlig tur för att hitta den katt som passar en bäst nästgårds. :-)

AnnicaB
0

Anna - du har mail.

/Annica

*** Qui vivrqa verra ***

AnnaS
0

Den här tråden kan låsas, Sissi och Juppi har flyttat till ett toppenhem!! TACK Annica!

Inlägget är låst för nya kommentarer