God morgon 18/11 2009
God morgon. Snart ska jag åka ner till Malmö igen. Har hälsat på hos några härliga Cornishar i Stockholm under kvällen. Hoppas allesammans får en bra onsdag.

Nu har kissarna blivit bästisar därhemma och sover förnöjsamt ihop.
Har dock uppstått ett problem. När min klocka ringer tio i sex på morgnarna vaknar även katterna. Sedan ruschar de intensivt ca. fyra timmar, enligt min sambo. Grannarna under vår lägenhet är tydligen inte så förtjusta i denna morgonrutin och knackade igår i taket (vårt golv). Ska gå ned och prata med dem ikväll, men den ända lösning jag kan se på problemet är att grannarna får lägga om sin dygnsrytm….
Ska fråga vart de har sitt sovrum och hoppas att det ligger under vårt sovrum, i så fall kan vi stänga ute katterna därifrån på morgnarna (vi har två rum). Annars står jag just nu utan idéer på hur man löser detta problem. Vi plockade tidigt bort alla "hårdare" bollar för att de inte skulle väsnas, numer handlar det nog om hoppande, springande och brottande katter som låter.
Ha en bra dag allesammans!
God morgon.
Har jobbat hemma i två dagar pga att sonen har svininfluensa och jag är lite sjuk med. I gåi nsåg jag att jag var mer sjuk än jobbade… och sjukanmälde mig … och idag mår jag mycket bättre… än så länge i alla fall, men är alltså hemma och sjukskriven Gaaargh… Antagligen är det febertopparna som går upp och ned som gör att det varierar så.. Jag har INTE tid att vara sjuk. Vem har det..
Lille StenSture här hemma vågar äntligen lämna matskålen innan maten är slut… Härligt och han är precis lagom i hullet. Hrmm tyvärr tenderar gammelkattan Tittioo att ta tillfället i akt och äta upp sig lite… och vi som just fått ner henne till strax under 4 kilo. Hon har toppat drygt fem för något är sedan och hennes matchvikt som ung och vacker var runt 3 kilo. Gobi är inte alls så otroligt matglad som hon var som kattunge och jag hoppas det innebär att hon blir en elegant rex någongång i framtiden. Bella är antingen dräktig eller på väg in i löp - endast två alternativ då hon ändrat beteende och bara ska gosa hela tiden.
Godmorgon alla!
#0 Du reser verkligen en hel del
#1 Jisses,köp öronproppar till grannarna
.Eller ge katterna en dundermåltid med kött när du stiger upp och låt dem hållas i köket tills du går.Eller lägg en tjock matta på golvet i sovrummet,det dämpar.
#2 Stackars er som drabbats,jag antar att sonen är illa däran då han är ung?Äldre kan klara det bättre.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

God morgon!
Här skiner nästan, solen
och det var ett tag sedan….
Katterna liigger på bokhyllan ovanför datorn och brottas, risken är stor att det snart ramlar ner en på tangent bordet.
Ha en bra dag alla!