Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 402 ggr
EvaG
0

God morgon 17/11 2009

God morgon. Jag var i min park i går. Tänk vad vemodigt det är nu. På sommaren sitter jag där på min parkbänk och tittar på fåglarna, barnen som leker och hundarna som går glatt i sina koppel. Solen som skiner. Träden med sina blad som står där stolta och gröna. Nu halvmörkt, inga fåglar, inga lekande barn, inga blad på träden, ingen grön gräsmatta, och framför allt ingen parkbänk. Vilken vemodig tid vi har nu.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Xenomorphs
0

Våren är närmare än vi tror. När jag gick till jobbet imorse satt en koltrast och sjöng för glatta livet längst upp i en av TV-antennerna i centrala Göteborg och det kändes helt plötsligt som om våren inte är så långt borta och regnet kändes inte så kallt. Rätt som det är så står vi där i ett hörn och njuter av vårens första solstrålar och kan öppna jackan nästan hela vägen utan att frys ihjäl.

Ta fram lite mysljus och goa plädar, duka upp lite bullar värm en kopp tea och gosa lite med katterna. Köp några flyttkartonger och bygg en rolig lekstuga till dem och vips så är det våren igen. Det går så fort, så fort.

Och du här har du så länge

- KRAM -

Tungan ute

-- Eternity is a very long time --

MyTwiggs
0

God morgon!

Säger som # 1 Våren är närmare än vi tror och jag måste ha dödat fel mygga igår, för nu var den dj*vligaste myggan i sovrummet i natt igen. Tror de att det är sommar?

Jag ska ge mig av idag! Atlanta, Georgia och CFA International Cat Show, Here I come!

Jag önskar er alla en härlig dag och en härlig helg och nästa vecka inte minst! Skrattande Jag ska släpa med mig kameran, så vi får hoppas att det blir ett litet fotoreportage efteråt!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Leffe
0

God morgon. Nu pratar ni alla om våren, men vintern då…

MyTwiggs ha det så trevligt. Jag är inte ett dugg avundsjuk

Sköt om er

Avots
0

God morgon!

Jag tror inte att sommren är rikgitgt slut ännu för jag fick in en massa myggor i går, då jag vartvungen att ha fönstret öppet ett tag i gårkväll p.g.a TV-tekniska problem…

Ute är det j uvarmt också!! Fast jag hoppas på lite vit vinter före våren…

Just nu står Blaui i fönstret och låter för att han ser småfåglarna där ute… Det går redan åt mycket solrosfrön för att hålla dem OCH katterna nöjdaGlad

Eine
0

#5 God morgon/förmiddag.Städar och städar,visserligen i små portioner men ändå! Blir nog godtagbart resultat till slut.Jag är absolut inte  petig ,men lite ordning skadar aldrig.

Sköt om er.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Salmissra
0

God förmiddag!

Hmm, våren är nog låångt borta för mig än så länge eftersom jag ska plugga in 600 gymnasiepoäng då samt jobba halvtid…. Haha! Första gången jag inte längtar till våren!

Idag ska Juno åka och bli vaccinerad och hon ligger lugnt och ovetande i klösträdet och sover.. Hua mig vilken sur katt jag kommer ha ikväll.. haha!

Twiggs: HA SUPERKUL! Foton är ett måste!!!!