Rekommendera veterinär i Stockholm?
Hej,
jag är nyinflyttad och vill gärna få råd om bra veterinärer i Stockholmsområdet (helst på eller i närheten utav Lidingö) som har erfarenhet av Cornish Rex. Tacksam för rekommendationer.
/Eima
Jag har hört gott om hemveterinären Therese Höijer.
Leffe vet !
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Jag har Therese Höijer, Vikdalens hemveterinär
Sedan har jag även varit på Djurakuten och varit mycket nöjd.
Nära Lidingö har du Roslagstulls veterinärklinik på Valhallavägen vid Roslagstull. De är duktiga och används ofta av Viltjouren. Hur de är just på Cornish vet jag inte.
En stor nackdel är att det är ont om parkeringsplatser

Håller med Leffe, den sidan av stan är det Roslagstull. De är bäst av innerstadsveterinärerna tycker jag, supertrevliga och komptenta. Constain Strömbeck är väldigt bra på katt.
Djurakuten är ok men väldigt dyra, har dock väldigt duktig dermatologkonsult, Kerstin Bergvall, om man har sånna problem.
Behöver man expertis är det Bagarmossen och vet. Ann-Marie Nilsson som gäller. Hon är oerhört kompetent men Bagis är dyrt det med. Eller Marie-Louise Almbjälke på Rinkeby Djurklinik, hon är duktig hon med men har inte samma resurser som Bagis så klart.

Jag har alltid gått till djurakuten (kungstensgatan)då jag bodde granne med dem. Tycker de är både trevliga och kompetenta. Kanske lite dyra men har inget att jämföra med.
Tack för alla svar!
Jag har nu beställt tid på Djurkliniken Roslagstull och hoppas att det ska fungera bra med dem.