OT: Mörkt och grått!
Undrar om det är fler än jag som blir lite nere av detta höstmörker och den grå himlen? … Nu har inte solen kikat fram på flera veckor och jag är inte sugen på att göra någonting alls… Vad kan man hitta på när det är såhär dystert?
Jag brukar bli lika förvånad över ljuset varje gång snön kommer. Allt blir vitt! Snart kommer snötäcket och lyser upp!
Efter mörker kommer ljus, får vi väl hoppas! Håll ut!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Tycker inte det är så farligt än. Än så är det lite nyhetens behag med ljus man tänder, pläden man kryper in under och en god bok.
Men när gråvädret fortsätter efter jul utan snön som lyser upp då börjar jag också bli nere och deppig…

Jag ser hösten och mörkret som återhämtningens årstid, tempot behöver lugnas ned när energin i oss minskar, då vi inte blir lika pigga och uppåt av ljuset som hjälper oss. Jag tycker det oxå är jobbigt med dystra tankar och funderingar men ser det som att det är saker jag behöver ta i tu med och faktiskt möta.
När vi har sol och det känns lätt så ger vi oss inte alltid den tiden att faktiskt stanna upp och fundera.
Så mitt tips är att vila, vila och åter vila…likt Björnen som går i ide. Vistas utomhus även om det är mulet, tända lampor inomhus, Gråta när vi behöver och se till att unna oss lite mysigt under filten, se till att äta ordentligt och veta att för varje dag som går nu så vet vi att om än så sakta så kommer det garanterat att bli vår igen 
Vi som lever här i Norden kämpar och liksom stretar emot lite och ojar oss när mörkret kommer. Don`t fight it, go with it.
Allt gott!
Bra tankar! Jag känner precis som er båda, och jag försöker att bejaka min höststämning. Ibland när vädret är kolossalt bra så känner jag press. Då ska man må bra och man ska vara på topp. Nu ger inte vädret mig någon prestationsångest i alla fall, för alla kan skina en mulen gråvädersdag, men ingen kan skina som solen 
Sommaren går väldigt fort och plötsligt är det höst, men ljuset kommer tillbaka.
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Jag är inte heller någon vän av mörkret men som #2 skriver så ger det ju möjligheter till trevliga inomhus aktiviteter och eld i öppna spisen eller levande ljus. Men det bästa är att snart har vi kommit upp för "back krönet", det är bara drygt en måndad tills det vänder, och sedan går vi mot ljusare tider igen