Är han röd eller creme
Tindra har för någon månad sedan fått tre nya barnbarn hos Permedpeaches.
Två vita flickor och så en röd/creme pojke, Buddy. Uppfödarn har bett mig om hjälp med hans färg. Jag tror creme men blev fundersam på om det är spökmönster eller inte eller han kanske är röd???? Vad har ni för förlag utifrån dessa bilder.
Här är en bild på alla tre ungar Buddy i mitten

Han ser creme ut på min skärm.
Tycker också han ser creme ut

Det är det jag också tror. Vad tror ni om mönster? Pappan Loke, kan vara mönstrad "under" sin vita dräkt.
Jag tror inte han är mönstrad, då skulle morrhårskuddarna vara ljusare.

Jag tror också han är creme, på min skärm ser hans färg kall ut och om det är röd borde han ha en varmare ton. Som rexmamma säger tror jag inte heller att han är mönstrad pga för mörka mårrhårskuddar, men på röda och creme är det ju väldigt vanligt med spökmarkeringar.
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Jag är absolut ingen färgexpert, men om jag såg rätt på stamtavlan för pappan så finns det silver med i bilden. Det är ju helt omöjligt att veta om den vita pappan är silver. Dvs om han egentligen är ws. Isåfall kan det ju vara ljus underpäls som lyser igenom på den lilla grabben. Lillgrabben har precis likadant M i pannan som vi hade på våra perserskatter för måååånga år sedan. Vi hade shaded silver och smoke i flera färvarianter bl a det som då kallades cameo, dvs rödsilver. Men det är svårt att säga på bild förstås.
-- Eternity is a very long time --
Creme är han ju i alla fall, det är jag nästan 100 på, om inte bildkvalitén (eller färgkvalitén) är tämligen diskutabel
Silver vete tusan… Men jag är dålig på silver.
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Jag tror också han är creme… här är en bild på mina två röda pojkar.
Och här är en bild med en röd och en creme… lite dålig bild, men man ser skillnaden på den varma och den kalla färgen.
Som jag brukar säga:Allt med en tillstymmelse till morot i färgen är rött.Puder/hud är creme.Nog är han creme enligt min skärm.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Tack för alla svar
,det är alltid så skönt att få flera personers synpunkter framför allt då det gäller färgbestämning. jag har vidarebefodrat dem till uppfödaren och hon kommer regga honom som creme.

Jag föder upp norska skogkatter och har födit upp en rödsilver som var väldigt creme som liten men ju större hon vart destå mera röd vart hon. Jag tycket denna kille ser creme ut MEN det var ju om han var RÖDSMOKE eller CREME som var frågan (Är bästa vän med hanägaren) röd "bara" röd är han ju inte men kan han vara rödsmoke då är dom ju mer mattare i tonen och "gråare" i färgen ofta.. dock idag skulle jag med säga creme men det var inte röd eller creme som var riktigt frågan utan smoke eller creme