God morgon 2007-01-10
God morgon på er. Sista lediga dagen. I natt börjar arbetet igen. Så den här dagen tar jag och mina katter det lungt. Ha en bra dag ni oxå.-
God morgon. Ja passa på och kopplaav, EvaG. Och alla ni andra - sköt er
God morgon! Nu börjar man märka av här uppe att det har vänt och att ljuset börjar komma tillbaka. Liten aning ljusare vid halvåtta när jag kilar på jobbet. Härligt! Jag längtar efter lite vårvinter!

God Morgon på er. Hoppas eran dag blir riktigt bra.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
God förmiddag.Har sovit länge för jag har så ont i halsen.Vilken tur att jag är ledig alla dagar….Sköt om er därute och hoppas ingen blåste bort i natt.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
God dag!
Ha en skön dag Eva!
Här i Stockholm har vi sol och klar himmel idag så strax blir det långpromenad´med hunden runt Djurgården…Blir nog att jag tar med lite bröd åt änderna också-de är ju så söta..och jag är ju deltidssjukpensionär-så det passar väl
!Lite vår i luften faktiskt..Nu är det ju helt ok att det är det!
Krya på dig Eine-pest med just halsont tycker jag, men sköt om dig!Prova att ta en tesked med mald vitpeppar(om magen tål det) för lindring-funkar bra.Ett gammalt knep jag fick av en kompis som är sjuksköterska..
Annars har vi en bra tablett nu på Apoteket om du har riktigt jobbig halsont - Mucoangin..den hjälper länge också-ca 3 timmar och man kan ta max 6 per dag.
Den är smärtstillande-men ger inte lika äcklig(vad jag tycker) bedövningskänsla som jag tycker Bafucin gör…
Och den hjälper bättre!
Ha en bra dag allihopa!
God kväll! Hoppas att ni mår bra och att ditt halsont (Eine) ger med sig snart!
Jag sitter här hemma och känner mig lite ruggig, det spöregnade när jag cyklade hem från jobbet så jag blev dyngsur. Jag tinar nog snart hoppas jag!
Ha det gott!
I dag gick jag en 2 timmars promenad med hunde här runt Kaknästornet, längs Djurgårdsbrunnnskanalen och besökte den gamla Djurkyrkogården som ligger ute på hundudden-en skog på en del av Djurgården.
Måste säga att det var lite deprimerande.Jag tycker de sköter den så dåligt..Det ser allmänt skräpigt och misskött ut..alla stenar huller om bludder.
Jag tycker inte det ska vara som en vanlig kyrkogård-men det kunde ju vara lite iordning och fint.
Nu verkar man få ha det hur man vill…och det är väl i och för sig bra-men de som har gravar där betalar årsavgift osv. då tycker man att det skulle hållas lite städat där?
Lappen med info var från -96…
Ja,ja ska kanske skriva ett inlägg om denna plats!
Hoppas ni haft en bra dag- nu är det mörkt igen..annars var det en solig fin dag i Stockholm..
cornish, när jag kollade upp olika djurbegravningsplatser i början på förra året så var den på Djurgården den stämningsfullaste med fågelkvitter m.m. Tyckte däremot inte om de andra platserna. Men det kan ju ske mycket på ett år
Ha en bra natt. Nu ska jag i väg och arbeta.
EvaG - Tänk förut tyckte jag om att jobba natt, men inte nu längre. .nu tvingar jag mig hellre upp på morgonen för att vara hemma kvällar och nätter