Välkommen hem Amelia! :)
I lördags körde vi 80mil tur och retur ned till Gävle, för att hämta hem vårat nya tillskott i familjen.
Jag hade i förväg sett ut Amelia. Men när vi väl var där så var det inte lika enkelt. Alla var ju så fina på sitt sätt! Dock så blev det Amelia som följde med oss hem.
Se så söt hon är! Hon är helt orädd för nya miljöer. Vi sov över i mina föräldrars sommarstuga och det var inget problem. Hon fick komma hem till min sambos föräldrar och hälsa på en snabbis och det var inget problem. Sedan fick hon komma hem till oss (sig) och det var absolut inget problem.
När det kommer till människor så springer hon lika glatt fram till alla hon ser. Hon bryr sig inte alls om att vinga är reserverad och sur (hon väser, fräser och slåss). Tyvärr är Vinga väldigt svartsjuk/avundsjuk just nu. Jag hoppas att det ska släppa. Hur kan man motstå en sådan liten sötnos?
Första och andra natten sov Amelia på mitt nyckelben. Av alla ställen?
Mitt allra varmaste Lycka Till!Så roligt att höra att det går bra.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Grattis! 
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Grattis till den nya familjemedlemmen.
*Nyfiken* Vad heter hon i stamtavlan?
Elmer sovde också vid mitt nyckelben de första nätterna. Det kanske är ett speciellt cornish-beteende?
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Grattis

1# Tack så mycket. Det känns helt underbart. Önskar jag kunde tagit med mig fler av de söta flickorna. :)

2# Tackar så mycket. :)

3# Tack tack. :) Hon heter S*Djäknens Amelia. Du kan besöka: www.djaknenscattery.com det finns tre söta flickor kvar! :)
Jag tror inte att det är typiskt för Cornishar, då jag har en vän som hade en vanlig bondkatt som alltid sover på hennes nyckelben. Däremot så håller jag med. Cornishar ska vara extremt nära. Helst i ansiktet på en! Så mysigt.

4# Jag håller helt med. Jag är fast!

5# Tack tack. Så snällt med alla lyckönskningar. :) Det känns som man blivit med bebis. På många sätt. Haha.