Cornish och andra djur..
Har du andra djur ihop med din/dina Cornish??
Skriv gärna och berätta vilka!!
Har ju själv hund-Cocker spaniel- och vet ju hur bra det funkar..
Jag har en finsk lapphundstik tillsammans med min lille cornish pojke. Det går finaste fint, och dom har så roligt tillsammans. När jag skaffade katten tänkte jag att det skulle bli jag och katten som hade en pakt, men faktum är att hunden och katten har skapat en pakt tillsammans :) Kul, jag är glad att dom trivs så bra i varandras sällskap. Men när kisse är trött så är det min famn han kommer till i alla fall.
När jag kommer hem från jobbet hälsar nämligen katten först på vovven och sen är det min tur. Och kommer jag och vovven utifrån så rusar hon och letar katten det första hon gör.
Igår hade jag mina föräldrar på besök, och kisse lekte och gömde sig under en av vovvens bäddar. Det tyckte vovven var jätteroligt, så hon stod och buffade med näsan och såg katten korta stunder, tills bädden for ner över katten igen :) Det såg roligare ut än vad det låter när jag skriver här! Vi skrattade så gott allihopa!

hur går cornishar ihopp med kaniner tror ni? har ju en kanin även om han bor ute så är han ju ett medlem av familjen så jag skulle vilja ha min eventuelle katt och min kanin tillsammans. kaninen Alex är ganska katt van .när jag tog hand om en hitte katt för ett tag sedan,
så var alex alltid där och tryckte in nosen på kattens sida (eller bak
) och skulle absolut tvätta katten på huvudet. katten tyckte förstås att alex var extremt oartig som inte frågade först utan rusade mot katten för lek och nos. men tillslut vande sig kissen vid alex och sprang inte iväg utan lät honom hållas
en gång försökte katten känna på alex med en tass jag fick hjärtat i halsgropen då jag trodde att katten tänkte klösa honom ,när han precis skulle känna på alex så rykte alex till och gissa om katten blev rädd trodde väl att alex skulle anfalla
,men annars var dem ganska lungna när dem var tillsamman.
Om Alex är så orädd för katter så tror jag absolut inte det är något problem med en liten kattunge!!
Alltid lättare för ett djur att ta till sig en ny liten unge-även om det inte är av sin egen art.
(Vissa hundar kan ibland ha lite svårt för valpar..men det går oftast att lösa och de vuxer ju upp!)
I ditt fall låter det väldigt bra ju-Alex kommer nog tycka det är kul med liten krullig Cornishbebis att ta hand om..och Cornishen får en "mamma" i kaninen som tom slickar den!
Låter ju perfekt!

skönt att höra
tror själv att det kommer gå bra (hoppas) för det är som du säger Alex är ju väldigt orädd för nyheter,han är faktiskt själv lite katt aktig och liite hund aktig
kaniner sägs ju var en blandning mellan katt o hund till sättet så det stämmer in på han.
ja va mysigt dem skulle kunna ha. det tänk er en crx som tvättar en kanin vilken söt bild
men skulle en katt kunna få för sig att börja leka; typ brottas, jaga, bita löst med en kanin? crx är ju lekfulla så skulle dem kunna förstå att kaniner ska man inte jaga o brotta ner? den katt jag tog hand om var ju en lite skygg katt och lekte bara med snören och öronproppar (under uppsikt) så jag var aldrig rädd att han skulle få för sig att leka med Alex,hur är det med crx tror ni?

We have 3 Black Russian Terriers with cornish rex. 

anna77 vilken underbar o salig blandning
trodde först att hunden var en cornish
men den kanske tar det som ett komplimang

Anna77 så underbar hund!! Älskar dessa stora öron…..själv har jag en bichon frisé tillsammans med mina 2 cornishar, det funkar jättebra och min hund trivs mycket bättre ensam än förut då han blev jätteledsen då han blev själv.
Rana-visst kanske katten kommer vilja lika med kaninen nån gång…dom gillar ju att ha race-pary ibland…iallafall mina.
Men eftersom katten kommer vara yngre och Kaninen finns där redan så kommer det säkert inte bli några problem.
Ingen av mina katter har någonsin klösts!Inte ens mot hundar (andras okända) som dom blivit lite rädda för..DÅ går dom undan-och om hunden rusat mot dom kan dom fräsa lite..Dom förresten, det är bara Buffy som kan vara så mot okända ibland.
Danne är alltid nyfiken och vill fram och hälsa-även en kompis Pumi jag brukar ha som varit lite rädd för katter-henne ska han absolut fram till-som om han vill visa att han inte är farlig.
Och nu så går det bra!!Han har övertygat henne.
Denna mysiga hund lite dålig erfarenhet av katt - hade blivit klöst..av kompisens föräldrars katt.
Men är nu botad av Danne..

Har hund tränat min rex ett bra tag nu.. En hund som är liten och underbar när det gäller katter.. och husisen kommer bra överens med hunden..
Men min rex är fortfarande anti hund :( hunden låg i soffan och sov och då gick han fram och slog (eller markerade iaf) hundkraken …:(
Det har ju blivit bättre.. men finns det katter som aldrig lär sig att hunden ej är farlig? Det går ju oki, de kan ju slappna av i varandras närhet o så iof..
#10 ha,ha…spottar Karin…Men,men även hon skulle nog vänja sig om ni verkligen vill ha hund!
#11 Jag tror att om man lever ihop med både hund och katt så lär sig katten (om den nu ej gillar hunden direkt som mina gjorde..) sig till slut att iallafall sluta slå mot katten.Det måste ju vara att han är osäker?Är hunden lugn mot katten?
Jag tror de kommer bli vänner till slut-kanske inte sova tillsammans men-vänner.
(detta var ingen valp väl?Då hade det nog gått lättare/snabbare tror jag..)
Mina katter satt ju o vakade utanför när vi kom hem med valpen som sov i sin transportbox-de var sååå nyfikna på henne!
Har bilder i fotoalbumet på en Smilla ätandes på Dannes öron…Han var såå snäll och har aldrig visat en tass ens..inte Buffy heller-men han är inte lika nära SMilla som Danne.Nuförtiden kan Smilla bus-jaga bort Buffy-och han finner sig snällt..hon vill vara över honom i rang-den lilla jäkeln!
Bifogar gammalt foto-på sovande kompisar..
Det ordnar sig säkert för din hund och dina katter!
Eller…kom på nu-det kanske inte är din hund???Du kanske bara tränar inför ev.hundköp??
Jag har Cornishar, Skogisar och huskatt. Rexarna hänger ihop mer tillsammans 'n med de andra. Ibland kan en Skogkatt vara varm och skön att sova med. Men Rexarna bildar grupp och de andra katterna godtas. Som kattungar leker de däremot över "rasgränserna". Bland de små spelar det ingen roll om det är en annan ras. men som vuxen går Rexen till den egna gruppen
Hmm-ha,ha vår kära Cornishras verkar vara en rasistisk ras…det är ju inte så kul-menar inte detl!
Men- det är kanske för att du har så många katter - kanske olikheterna i sinnelag märks tydligare då?Att dom grupperar sig..
Låter ju dock som om skogisarna är mer gästvänliga mot nya huskatten Dolce…än vad Cornisharna är-särskilt en!Men hon är väl "terrorist" till yrket vad jag förstått…
Det finns ju andra här som har en Cornish och tex huskatt ..och de är då kompisar-eller hur?

Cornish- Det är inte min hund, men en gammal vovve som är otroligt duktig mot katter…
Jaja, jag får väl öv lite till o så.. Rexen borde ju vänja sig eftersom det går så bra med husisen? Eller är min rex rasistisk mot andra djursorter? :P