Matvrak!
Är det någon här som har erfarenhet av katter som är helt besatta av mat. Min mini (snart 6 mån) är helt manisk då det kommer fram mat el. fika av något slag. Det går inte ens göra en macka utan att han nästan anfaller, om än han ligger källaren och sover och man smyger in i köket för att ta fram nå så kommer han som en kanonkula och blir lik en giraff då han vittrar lukten av nåt ätbart. Han äter sin egen mat bra, får Hill´s och fisk emellanåt. Fastän han just ätit och vi ska äta så blir han nästan som en hyena…. den äldre kissen hon bara kollar in sen går hon och lägger sig el. sitter vid sidan om och tittar!!
Kommer det alltid att vara så här eller går det över med åldern?!?
Han kan då inte vara undrerstimulerad heller eftersom han har både katt och hundkompis!
Min hona Lillan var likadan och det var hon tills hon gick bort vid 12 års ålder

Suck, det lät ju lovande….men man kanske går ner i vikt då
!! Det blir nästan så man drar sig för att ta fram mat.
Min kille Zorro var likadan fram tills han var ca ett halvår, sen slutade det som tur var. Men han var helt galen, när jag skulle äta satt han på mitt huvud o försökte ta maten ur min mun. Lika många gånger jag satt ner han på golvet hoppade han upp, enda möjligheten att få äta ifred var att stänga in han el oss när det var matdags. Nu är lilla sphynxkillen precis lika matglad, han är 5 månader o så fort man går in i köket är han där o skriker tills han får mat eller man går ut därifrån. Hoppas att det går över på han med och att din kisse lugnar ner sig. Fast med tanke på Leffes Lillan så finns ju möjligheten att det blir livslångt…
Leffe, hur stod ni ut?! 
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Maten blev oftast kall. En gång hade jag lagt upp en fläskkarre skiva på tallriken tillsammans med potatis. Hade glömt drickat. Gick till kylskåpet och vänder då ryggen till bordet och ser sedan henne springa baklänges iväg med hela köttbiten släpande efter sig i munnen
Vilken syn!! 
Vad tråkigt livet skulle vara utan katt/katter!!
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Ha,ha vilka goda skratt man får sig här…Ni har skrivit så målande historier så jag ser alla dessa katter framför mig-som på film!..hi,hi..Känner igen deras uttryck..
Har inte denna erfarenhet med matfixering dock, som tur är..
Danne var dock helt rabiat förr när vi skulle äta färska räkor..jag smööög med påsen, när jag la upp dom i skål osv..Dröjde ej länge så kom vrålet med stort V…Ylandet med stort Y…han skreeeeeeeeek…han hade känt doften!Jag blev tokig av det,drog mig för att köpa räkor ett tag, men började sedan stänga ut honom, för jag /vi blev helstressade av detta ljud i öronen.(Han stod på stolsryggen bakom mig o skrek osv..)
SÅ gick det inte att ha det…jag äter ofta färska räkor så…jag började säga till honom på skarpen..med mörk röst och ögonkontakt..till min förvåning tog det på honom och jamandet dog sakta,klagande ut ..Han stirrade "sårat" på mig..smackade..Sedan satt han tyst och iakttog-när vi ätit klart så fick han räkor som belöning.
Han lärde sig då att när vi ätit klart- kommer räkor!Så han satt/sitter fint och väntar alldeles intill..
Detta lärde han sedan Buffy när jag köpte honom.
Så nuförtiden-några jamningar när dom känner att jag häller upp räkorna-men sedan tålmodigt väntande.
Ha,ha Leffe- Lillan var alltså heltokig i all mat??Ja menar fläskkarre´!!Är väl inte så vanligt??hi,hi..måste sett himla kul ut!
Lustigt..mina katter gillar ofta inte alls det jag äter.Inte ens kokt torsk-nån gång kanske..Men rå köttfärs gillar Danne om han får när jag gör köttbullar..står dock ej och tigger det.
Har faktiskt lyckats med att katterna ej är på köksbänken och matbordet osv när jag/vi är där.Och detta utan stort besvär-samma om jag bakar-dom hoppar aldrig upp på bakbordet!Vet inte varför faktiskt..för jag har ej varit en jätteduktig uppfostrare-men har petat ner dom om dom gjort det några gånger förr..Så dom har förstått läget
!
Däremot kan Buffy hoppa upp sedan och vilja ha vatten i kranen-men oftast från toaletthandfatet faktiskt..
Vissa saker gillar Danne och blir lite "nosig"..Ostbågar-att slicka på..pepparkakor,andra kakor tex.Men detta har han ju inte fått äta,bara slickat lite smulor av.
Rexann-hoppas du kommer till rätta med honom…Så du slipper detta i 12 år..Det kan ju funka att säga till också, som med en hund- typ.(om man har tur…;o) )

Jag brukar använda "guds finger" (blomsprutan) men vad hjälper det då man har en tjurig liten röding!!!!
Oh, dessa små grabbar som växer, de är precis som pojkar i tonåren. *Nej* med mörk och sträng röst använder jag alltid när jag försöker stoppa alla hyss. Om det inte hjälper när jag ska äta något särskilt lockande, stänger jag in mig själv med maten …
Så har jag märkt att blandad bönsallad med rå lök, tomat och vinägrett ,skulle jag nog kunna äta liggande på golvet mitt i kattflocken. Det får jag ha för mig själv.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Det får nog bli blandad bönsallad ett tag då!!!
Det där med sträng röst hjälper inte, har nog provat! Han bara tittar på mig med sina stora vackra ögon och så provar han igen. Gulleplutt är han i alla fall……
min lilla oriental är ett MATVRAK, hon sitter och tigger jämt och äter allt allt.. hon blir helt galen när man har köpt chips, sitter och tittar på oss ALLTID när vi äter och ibland bräker hon som ett får och tycker synd om sig själv bara för att hon inte får smaka…

Drake är ett matvrak, han måste iaf smaka allt en gång :)
Medans man nästan får truga i min husis mat! Hon är en väldigt nätt dam :)
Lite tråkigt när man ska ge dom nått gått och Drake snor hennes godbit :P
Däremot så snor dom inte mat, får inte vara på borden..