Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettplanerade-kullar
Läst 1703 ggr
cherish
0

Ciqan ska bli mamma!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På söndag är det beräknat att hon ska föda sina kattungar och vi går här i väntans tider. Det har varit otroligt ont om bilder men här kommer iaf några.

Först ut är foto på pappan, Modisk van Berkendonck och jag tackar Annelie, S*Curls'n Claws för att det blev möjligt. Tack även för all service under tiden Ciqan var hos er! :D

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

cherish
0

Ciqan har svårt att tvätta sig nu, idag hade hon trillat bakåt i soffan och hamnade på rygg som en sköldpadda och kunde knappt ta sig upp! :D

www.shaneequas.com

cherish
0

Bild på Ciqans tjocka mage, hur många bebisar är det därinne tro ….?! Ser verkligen ut som en rejäl ölkagge! :D

www.shaneequas.com

cherish
0

Magen framifrån, inte helt nöjd med att visa upp den ;)

www.shaneequas.com

cherish
0

Magen tar i när man halvvilar .. ;) Ciqan heter på söndagarna CH S*Shaneequas Ciqala.

www.shaneequas.com

MyTwiggs
0

Gullan då!

Det kommer att bli 5 kattungar! Kyss

3 hanar och 2 honor

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

cherish
0

:D Fem gissar jag på oxå men jag vågar inte ens gissa kön och färg …..!!!

www.shaneequas.com

[Silkwaves]
0

Häärlig bebismage. Fyra fina missar finns det i den tror jag Glad

RacerDonnans
0

Hon är rund och go! Fem är jag ju också inne på som du vet. Kön diskuterade jag med de små när vi var där sist. Tyvärr (då det är kul att få välja mellan några honor) är det 4 hanar och 1 hona.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

[Wiveka]
0

Jag tror på 4, 3 killar och en tjej.

AnneAlva
0

Åh vilken fin pussmage! Kyss Jag tror det bor fem bebisar i den, fyra pojkar och en flicka, och de kommer på fredag. Skrattande

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Gittan
0

Vilken mage! Det blir fyra stycken tror jag. Lycka till på lördag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Strawberrygirl
0

Vilken underbar tjej Ciqan är, så otrolig i temperamentet! Mjuk och go och så härligt tokig med sina cirkuskonster. Kyss Är det någon som funderar på att köpa kattunge så kan jag verkligen rekommendera en liten bebis efter den här tjejen. Pappa Modi är också väldigt fin i temperamentet så det kan inte bli annat än goa bebisar här. Det ska bli så spännande att få se vad som döljs i den där söta magen.

cherish
0

Nu så är det nog på gång men än får vi nog vänta ett tag. Slemproppen gick vid 13 och hon har legat i bolådan med sin mamma sen dess. Har inte velat äta eller dricka sen dess men åt rejält innan. Allt är förberett och klart, jouren är vidtalad (TACK än en gång Racer Donnan för att du ställer upp!!!) och bara vi ser att nåt är på gång så kommer hon hit! Skönt att ha nån erfaren vid sin sida!!

Håller er uppdaterade! :D

www.shaneequas.com

Avots
0

Så spännande, väntar ivrigt på fler rapporter…

cherish
0

Hon har lämnat en blöt fläck på filten utanför bolådan och det såg ut som om hon stånkade … första förvärkarna kanske? Orolig och dängde upp Dreamy så nu är hon och Phoebe instängda i vårt sovrum (där även jag och datorn är nu) och de ligger trygga i bolådan igen. Jag har ringt Racer Donnan som ska komma hit så fort hon kan. Säkert lite för tidigt men å andra sidan så får jag lite välkommet sällskap oxå. ;) Ciqan kurrar bara man tittar på henne och magen känns ömsom hård, ömsom mjuk …. snippan såg ltie mer öppen ut … kan vara så va?

www.shaneequas.com

cherish
0

Nu är det iaf värkarbete på gång!

www.shaneequas.com

KatternasMatte
0

Åh så spännande Skrattande

PetrasLova
0

Åhh…men söta Chiqan, ligger med mamma Phoebe Kyss skönt att hon har stöd av Mamma Mu Tungan ute väntar med spänning på vad för vackert som skall levereras!!!

KRaaaaaaaaaam!

PetrasLova
0

Hur går det för er?

cherish
0

Hejsan!

Efter en tuff kväll där bebisen bara visade svansen blev det till slut veterinärbesök. Det visade sig att två bebbar ville ut samtidigt så tyvärr blev Ciqan snittad. Tur att Ingela var med - tack vännen - och stöd via sms, MSN och tel från många fler - lika mycket tack till er - utan det vete katten hur jag fixade det! Orolig som bara den var jag ….

Många tusenlappar senare har jag nu en nöjd mamma Ciqan och fem småttingar: en svartpadda, en blåvit hane, två maskade hanar och en maskad hona, mönster och ev vitt visar sig med tiden. Det var ruskigt ett tag då vi trodde att en var död och en skulle bli dödsförklarad …

Ciqan var och är en fantastisk mamma!! Kolugn var hon och imponerade djupt på både Ingela och veterinären. Trots att hon var omtöcknad vid uppvaket tog hon sig fram till bebisarna fastän hon inte visste vad som egetnligen gällde. Några bilder blev det knappt, vi fokuserade på att få mamma och bebisar lugna och nöjda. Ingela åkte hem vid 6 eller 7, jag är inte helt klar på det, och jag fick två tim sömn innan jag fick ta vid igen.

Vikter togs i morse och minsta vägde 73 g och största 129 g. Fokus har varit att få dem att snutta självmant eftersom de kanske hann tillvänja sig lite på oss/mig då vi fick vänta länge på Ciqan. Hon hade tappat mycket blod. Nu äter de alla och mamma har även hon varit och ätit. Hon stannar helst i lådan men har varit ut några svängar och kollat läget.

En bebis tyckte ena vetten vara död och trodde inte vi skulle få honom levande men jag lyckades få liv i den lille blåvite killen. Lillflickan såg deformerad ut och vi trodde att hon skulle få somna in, Ingela frotterade henne och kämpade på men när vi i princip gav upp fick hon vara innanför min behå och efter en stund började hon snutta - jösses vilken kämpaglöd hon har!!!! Hon snuttade på allt hon kom över och fullständigt slukade mjölken vi gav henne … hon har hängt fast i ett bröst länge nu och jag ser just nu att hon släppt tutten och söker vidare - en riktigt liten fighter!!

Återigen, jag kan inte nog tacka Ingela som var på plats och peppade mig när jag tyckte allt kändes pest och var så orolig över Ciqan och tack alla andra som skickade sms och meddelanden - ni var stort stöd i en tung stund!

Än är inte faran över men vi hoppas och önskar att allt ska gå bra så att Ciqan återhämtar sig efter snittet.

Bilder kommer senare, just nu får familjen vila i lugn och ro ….

www.shaneequas.com

Natali
0

Kan i alla fall häsla att alla är hemma nu, och de verkar under omständigheterna vara ok. Jag bara önskar jag bodde nära så jag skulle ha kunnat vara där nu.

Det blev lite körigt ett tag för dem, men låter Cherish berätta när hon orkar.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

[Wiveka]
0

Styrkekramar till dig, Cherish!!

MyTwiggs
0

Grattis! Det låter som att omständigheterna kunde ha varit bättre, men jag tror att det kommer att bli bra nu! Grattis igen! Härliga färger! Spänande att se vad det blir för några maskfärger! Skrattande

www.mytwiggs.com

Avots
0

Grattis till ungarna även om deras ankomst verkar ha varit lite väl tumultartad.

Håller tummarna att allt fortsätter i det lugna lyckliga tecknet.

MonicaLagerquist
0

Grattis till kullen .Nu håller vi alla tassar och tummar för att det i fortsättningen går som på räls.

Stolt ägare till tre La permer

PetrasLova
0

men åhh älskade! Göta Petter vilken pärs…sänder varmaste tankar till er allihopa Cherish! Hoppas att Ciqan nu får bli frisk så hon kan få njuta av sina små…det låter som om hon visat tapperhet i världsklass! Ska bli spännande att se bilder på fina Kosse bäbisar,

Sov gott en stund du själv nu och ladda om din kropp och själ som varit på helspänn.

Kärlek! / Petra, Emil,Lovan, Wiggo & Lilla Blå

LinusCRX
0

Grattis! Oj vad besvärligt, men vad glad jag blir att det efter omständigheter gick bra!

KatternasMatte
0

Grattis till bebisgänget!!!

RacerDonnans
0

Detta blir långt.

#20 Mamma Ciqan är helt fantastisk måste jag säga än en gång. Jag visste ju redan att hon var en lugn (inte i fart utan att hon inte blir stressad), go trygg kisse men när vet stimulerade mer värkar för att känna om en unge var på väg ut och hittade två svansar (med ett helt pekfinger i henne) och hon bara lugnt tryckte sig mot mig och mina händer och förlitade sig på att allt skulle ordna sig blev jag både mer imponerad och rörd. Att få det förtroendet från både dig och Ciqan värmde och jag var väl till någon hjälp ändå även om jag vet att ni fixat det till sist själva också. Du är en toppenmatte som gör allt för dina hjärtan och du tänkte alltid på Ciqan som nummer1. Du tvekade inte en sekund att åka in då vi konstaterade att ungen aldrig kom tillräckligt långt ut i kanalen och vi misstänkte att vi inte skulle kunna hjälpa den ut. Du valde detta i första hand för att inte riskera att Ciqan skadades om hon var för trång, i andra hand för ungarna.

Jag åkte klockan sju och då var vi båda rätt sega. Tur jag hade lite monsterdryck i bilen. 
Ciqan och ungarna är guldklimpar Kyss och behöver ni mer hjälp så kommer jag direkt, det vet du och lova att inte dra dig för att ringa. Det var en lång natt, men den gick snabbt och vi var fullt sysselsatta hela tiden. Det är speciellt, rörande, tungt, ansvarsfullt, och gänget har stulit en speciell plats i mitt hjärta. Jag tänker på er och ber en bön i hjärtat att allt går bra för er alla där hemma.  Jag tackar än en gång för det förtroendet jag fick att vara med er även om jag funderat på om jag förde oturen med mig (även om förnuftet säger att hon varit i samma situation även om jag inte varit där). Det kändes riktigt tungt att andra gången i rad inom 4 månader åka med en dräktig hona till denna klinik.

Jag blev lättad när jag insåg att ni fick en bra veterinär….

Kyssoch kram

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Strawberrygirl
0

Stort grattis återigen till dessa fina små guldklimpar! Så härligt att allt gick bra till slut och att ni är välbehållna hemma allihop. Det ska bli så spännande att följa dessa små. Lite roligt tycker jag att Modi visade sig vara maskbärare, nu är jag riktigt spänd på vad som kan komma när han senare ska para mina honor. Många kramar till dig och duktiga, goa Ciqan!

[Silkwaves]
0

Grattis här med och hoppas att allt går som på räls från och med nu.

Färgutfallet är verkligen roligt och Ciqan en duktig mamma. Lycka till nu och det ska bli kul att se bilder på bebisarna när de växer :-)

MartinaH
0

Grattis till bebisarna! Hoppas att duktiga mamma Ciqan och kattungar mår bra trots omständigheterna. Roligt färgutfall det blev! Ser fram emot bilder när allt lugnat ner sig:)

Kmedist
0

Grattis!

miano
0

Grattis till bebisarna! Skönt att det slutade bra för mamma katt och alla bebisarna.

Hundar har ägare.Katter har betjänter...

Änglatassen's Cornish Rex

emiya
0

Kära nån, vilken dramatik! Men så skönt att allt gick bra till slut! Kan inte annat än säga GRATTIS till en fin kull!Glad

lockar
0

Grattis

cherish
0

Tack för alla gratulationer! Ja det blev en tuff start för dem men det börjar flyta på nu. :D Hon har inte helt fått till allt men det går. Jag stödmatar några gånger om dagen för jag vill inte störa dem alltför mycket, hon gillar inte att jag lånar dem än så hon är en riktigt lejoninna och håller järnkoll!

Lägger in lite bilder på dem!

www.shaneequas.com

cherish
0

Lilla ettan, svartsköldpadda

PS. Många av er gissade på fem stycken, precis som jag, men Twiggie var den enda som prickade rätt! Tre killar ohc två tjejer! :D

www.shaneequas.com

cherish
0

Tvåan, blåvit hane. Han var den vars svans tittade ut och som fått navelsträngen avsliten. Den andra veterinären sa att han nog var död och blev mäkta förvånad över att vi fått honom att överleva. Den som har haft svårast att äta och den som jag fått kämpa med att få att suga på flaskan.

www.shaneequas.com

cherish
0

Trean, maskad hane

www.shaneequas.com

cherish
0

Lilla fyran, minst av dem alla och den som såg ut som en skadad fågelunge … vilken start hon fick!!! Hon hade blivit rejält klämd och vi trodde att vi skulle tvingas avliva henne … hon är en fighter och äter som en galning och VILL verkligen leva och bli stor! Är dödsförälskad i henne! :D

www.shaneequas.com

cherish
0

Och sist men inte minst, Femman, som med sin röst kan väcka döda. Han såg nästan ut att ha mörka öron redan vid födseln och ser helt klart ut att vara maskad, dt borde innebära brunmaskad då det bruna brukar maska ut först.

Kommer att försöaka uppdater sajten med bilder veckovis och jag har även lagt ut en kattungedagbok för den som vill följa deras utveckling. :)

www.shaneequas.com

Eine
0

Stort grattis till kullen!Lycka till med de små!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

MyTwiggs
0

Åh puttegoss då! Kyss

www.mytwiggs.com

malin-n
0

Vilka sötnosar! Stort grattis! Skönt att allt gått vägen till slut. Kramar från Malin, Fantomen och Harmony

MyTwiggs
0

Wohoo! Just det! Jag hade ju rätt i min gissning!!! Skrattande

www.mytwiggs.com

Xenomorphs
0

Grattis till dig och mamma katt och alla som var inblandade i födseln. Det är väl det man kallar teamwork. Skönt att det gick bra.

Glad

-- Eternity is a very long time --

AmazingNature
0

Stort grattis till kullen! men vilken historia!!!

Skall bli kul att följa dessa små kämpare Kyss