Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikett: god-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 420 ggr
MyTwiggs
0

God (orolig) morgon 26 Oktober!

Här hemma är det lugnt, men vi är alla oroliga för Prillan, min systers hund som måste in akut till veterinären denna morgon på grund av oroväckande symtom. mycket tyder på att något sitter fast i magen på lilltjejjen! Håll alla tummar för att de får ordning på stackars Prillan!

Ha en bra dag!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

PetrasLova
0

Lugn morgon i Sthlm, frukost intagen och katterna utför diverse morgonbestyr…Wiggo stretchar på min säng ( läs ligger på rygg alldeles raklång och tvättar halsen) Lova putsar rent lillfisen Alice, ser galet ut när hon har kört ner hela tungan i ena örat på henne och Alice myyser…minsann inte när matte kommer med topsen Tyst

Jag skall jobba kväll på min praktikplats så nu morgonsoffa med Malou.

Hoppas att det löser sig med lilla Prillan.

Enjoy your day!

Lindavictoria
0

Åh, javisst håller vi tummarna!

Tillbaka på jobbet igen, helgerna går alldeles för fort. Har lite för mycket att göra på jobbet, hoppas att något besök blir inställt så man kan få saker som blivit liggande ur världen.

Fortfarande jobbigt att lämna sin lilla älsklingskisse på morgonen, även fast man vet att husse är hemma nästan hela dagen. Vill ju med vara det!

Om två och en halv vecka ska det flytta in en till liten varelse i vår familj. Kattbabs får en lekkamrat, hoppas att hon kommer att vara snäll mot nykomlingen bara.

Ha en trevlig dag allihopa!

Gittan
0

Här är det lungt. En vanlig höstdag. En box till i stallet får hyresgäst idag. Ska ta emot dem.

#0 Håller tummarna att det inte är allvarligt med Prillan.
#1 Det är konstigt. När de själva får göra saker och ting så går det bra, men inte när vi ska hjälpa dem på traven.
#2 Det går säkert bra med lekkamraten.

Önskar er alla en trevlig måndag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Trollhassel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Älskade lilla Prillan ligger kvar på djursjukhuset. Allt känns så tomt, oroligt och konstigt här hemma nu. Jag känner mig så hjälplös i situationen. Allt jag kan göra är att förlita mig på vetrinärerna.

När jag lämnade lilla Prillan så känndes det som att någon slet hjärtat ur kroppen på mig. Inget får hända min lilla Prillidilla.

När jag tittar på hennes lilla toma säng, hennes tuggben och favoritnallen så känns det som att jag ska dö av sorg.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Avots
0

#4 Håller tummarna för att det går bra med Prillan.

Har precis varit i AVesta och badat i deras varmbassäng, det var skönt, men man blir trött efteråt. Snart kommer mina gäster från Götreborg men innan det skall jag vila lite

Ha en bra dag!

MyTwiggs
0

# 4 Jag är så orolig för Dillan! Svårt att tänka på något annat… Gråter

www.mytwiggs.com

Trollhassel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är Prillan hemma över natten. Varken mat eller vatten skulle vi ge henne eftersom allt kommer upp igen. Droppinfarten sitter kvar så hon kan få dropp igen i morgon.

Röntgen visade ingenting så det är fortfarande ett mysterium vad det ä för fel på henne.

Jag är glad att hon fick komma hem över natten så hon kan få all den kärlek hon behöver.

Med Vänliga hälsningar

MyTwiggs
0

Men gud så ynklig hon ser ut! Gråter Hon är inte sig lik! Åh! Jag ser att hon har meluren vid sin sida i alla fall!

www.mytwiggs.com

Trollhassel
0

Ja, hon bara piper när hon inte får sitta knät. Hon är jätteslokig.

Tur att hon har sin melur, den gör henne trygg.

Med Vänliga hälsningar

LykkeLii
0

God natt allihopa.

#9 Jag hoppas att Prillan kryar på sig. Håller tummarna.

Den vågade och eleganta clownen - Cornish rex

Följ med vår vardag med Cornish rex, blogg.ilfirins.se