Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettomplacering
Läst 1448 ggr
tinker
0

Underbara Tippan söker ett lugnt hem!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tippan är en blyg liten devon rex tjej på 7 år som behöver ett nytt hem där hon är ensam katt/djur. HOn har på prov bott hos oss i två månader men tyvärr så trivs hon inte så bra somvi hade hoppats på. Hon är en ledsen och stressad katt som mest gömmer sig från vår första katt som inte riktigt förstår att Tippaninte vill leka utan bara mysa med matte och husse. Tippan söker ett lugnt hem där det inte heller finns några barn och där matte och husse har ett knä som Tippan kan sova i. I rätt miljö är vi övertygade om att Tippan  kommer att bli en glad tjej och mer utåtriktad. Det är viktigt att de som blir Tippans nya ägare är helt säkra i sitt val efersom att det inte kan bli aktuellt med en nu omplacering. Vi hoppas innerligt att vi kan hitta just Dig som kan ta in Tippan i ditt hem och i ditt hjärta.

MyTwiggs
0

Lycka till! Jag håller alla mina tummar för att du ska hitta det perfekta hemmet till kissen. Hon ser så makalöst söt ut.  Kyss

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

tinker
0

Åh tack.. ja helst vill vi att det ska fungera, men jag tror att vi kanske måste inse att hon trots allt blir lyckligast som ensamkatt.. Hon är bedårande och förtjänar bättre :) Som det är nu så låser jag in mig med en av katterna och min man sitter i vardagsrummet med den andra för att Tippan ska få lugn och ro :O

cherish
0

Åh jag önskar av hela mitt hjärta att rätt familj dyker upp! Kände direkt jag ville ta hand om henne men det går ju inte, vi har både barn och katter … Hon ser så himla snäll och söt ut och jag önskar er verkligen lycka till!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

AnneAlva
0

Lilla stumpan vad söt hon är! Kyss Jag hoppas liksom de andra att ni hittar rätt hem åt henne där hon kan få vara den bortskämda lilla drottning hon förtjänar att vara!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Eine
0

Söt liten kisse ,och jag förstår ditt dilemma.En tanke bara, detta är en sida för Cornish Rex. Prova hellre att få nytt hem till henne genom andra forum för alla raser.Lycka till.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

tinker
0

:) Jo vi har lagt ut om henne lite här och där. Vill dock helst söka mig till seriösa sidor och tänkte att kanske någon kanske kanske känner ngn som kanske vill ha en seniorkatt som sällskap. :) Jag fiskar så att säga :)

Vi tackar för era lyckoönskningar!

MagicPaws
0

*Håller tummar och tassar för er och kissen*

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

tinker
0

*Håller tummar och tassar för er och kissen**

:) Tack. Vi oxå!

förrestän har ngn hört talas om Susanne Hellman Holmström som är kattpsykolog?? Tänkte det som ett alternativ om vi inte hittar ett hem

[Johanna84]
0

Åh så trist att hon inte trivs… Obestämd

Jag mailade när annonsen låg ute på rexringen eller vilket rexforum det nu var… Men då hade hon redan fått nytt hem… tråkigt att hon behöver byta hem igen…. Men håller tummarna att hon får ett nytt lungt hem, kanske utan kattkompisar…

/J

miano
0

Hoppas hon får ett hem snart,hon är en söt flicka…

Hundar har ägare.Katter har betjänter...

Änglatassen's Cornish Rex

TamlinsMatte
0

Aj, så synd att hon söker efter ett hem att vara ensam i, annars hade jag väl hoppat upp och ned här då jag söker lugnt sällskap till hjärtsjuke Tamlin som inte gillar vare sig stoj eller att vara ensam… Jag hoppas att ni hittar ett hem till henne.

Och helt tokigt blir nog inte valet av sida ändå… jag själv kan exempelvis tänka mig samtliga "underpälsade" raser då jag är dammallergiker och alltså har noll problem med epitel och stora problem med päls som bildar tussar och samlar kvalster.

tinker
0

"Aj, så synd att hon söker efter ett hem att vara ensam i, annars hade jag väl hoppat upp och ned här då jag söker lugnt sällskap till hjärtsjuke Tamlin som inte gillar vare sig stoj eller att vara ensam… Jag hoppas att ni hittar ett hem till henne."

Vart bor du någonstans? Bor du i närheten av Göteborg måntro?

tinker
0

"Jag mailade när annonsen låg ute på rexringen eller vilket rexforum det nu var… Men då hade hon redan fått nytt hem… tråkigt att hon behöver byta hem igen…. Men håller tummarna att hon får ett nytt lungt hem, kanske utan kattkompisar…"

Ja det är jättetrist.. vi har kontakt med uppfödaren hela tiden och vi har väl egentligen båda kommit fram till att nästa hem måste vara absolut sista hemmet pga tidigare omplaceringar. Vi har egentligen bara haft henne på prov men vi fortsätter testa och försöker komma på olika sätt att lösa Tippans situation på. Men hitintills fungerar det bäst när både jag och min man är lediga och tyvärr är det ohållbart  för all framtid :) Tippan behöver helst ett hem utan katter eller en MYCKET lugn katt som inte jagar eller vill leka, och vår lilla Elvis behöver en lekfull men snäll kattkamrat (han är döv). Vi får se hur det löser sig.

TamlinsMatte
0

Jo, jag bor i närheten av Göteborg. Närmare bestämt på Hisingen. Anledningen till att jag söker en äldre katt är att min 15-åring är dålig och inte kommer att repa sig den här gången (njurvärde på 600+ på specialkost). Samtidigt som Tamlin inte passar alls som ensam katt. Han blir orolig och nervös om han inte har någon att i alla fall titta på (pojkarna är inte direkt vänner, möttes när de var 6 och 9 år - men har inga konflikter heller).

Wille, som alltså fortfarande lever (men tyvärr är läget sånt att jag får ställa in mig på veckor nu), är en i grunden högrankad katt. Han är dock helt ointresserad av andra katter om de inte konfronterar honom. Han ignorerar dem till dess de försöker ta hans plats. Han är glad och rätt lekfull, men oftast leker han med sig själv.

Tamlin är en av de lägsta katter rangmässigt jag träffat. Han är lite nervöst lagd, vill vara till lags. Har aldrig hamnat i bråk - han flyr hellre än att fäkta. Han är killen man kan ta med sig hem till sin mammas 3 katter utan att de ens blinkar, han är helt enkelt inget hot. Tamlin är väl inte det lekfullaste man träffat, han leker gärna med mig men jag tror inte att han riktigt fattar hur man leker med andra katter. Hans hjärta gör att han är mer stillsam än normalt.

Pojkarna bodde tidigare med en liten tjej (i storlek, hon var 9 år) och älskade henne högt. Tyvärr gick hon bort i höstas, och det är först nu de börjat knyta an mer till varandra. Tjejen var annars den enda katt Wille brytt sig om. Ingen av pojkarna är "på" andra katter, Tamlin är för blyg och Wille ignorerar dem.

MagicPaws
0

#14 Men då kanske denna dam skulle kunna passa hos dig och Tamlin ändå… *håller tummarna*

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

tinker
0

Vad tråkigt med din andra katt.. Det är fruktansvärt när man förlorar ett högt älskat djur.. Min hund gick bort i höstas och därför skaffade vi katt, var inte redo för hund ännu..

Eventuellt kanske kanske vi har ett par som kan ta Tippan.. Men den ena av dem är allergisk mot djur så vi måste testa oss fram. Vi var där idag med Tippan och hon var som en helt annan katt.. hon kom fram på ett helt annat sätt, lekte var med hela tiden (slappa och gömma sig). Det var både med sorg och glädje som man såg skillnaden. Glädje för att hon skulle tycka om att bo där, sorg att hon antagligen inte trivs bra här. Vi är väldigt fästa vid Tippan.

Jag önskar gärna fortsatt kontakt med dig Tamlinsmat utifall  att det inte skulle fungera pga allerigi eller andra orsaker. Eftersom att du bor i Göteborg skulle vi kunna åka och hälsa på med Tippan ngn dag framöver för att se om vi tror att det faktiskt skulle kunna fungera. Som sagt, det är sista chansen för Tippan så det måste fungera i nästa hem :) Hon har tyvärr varit i på tok för många olika hem tidigare. Men detlåter som att det skulle kunna gå bra. Det enda problemet här hemma är egentligen jagandet på Tippan. När Elvis är lugn och fin och ex sover så kommer hon fram och är lite mer social.. så så länge hon inte blir jagad så kan det faktiskt bli ett bra hem för Tippan :) Bara hon får sova i sängen!

Tack alla rexare som har skrivit så omtänksamma och vänliga ord! Det blir som sagt en stor saknad om det kommer till att Tippan måste flytta. Men vi ska testa kattpsykolog som sista utväg.

Micca
0

Tur i oturen att hon redan hittat nytt hem. Tur för henne och otur för mig, hon var mig en verkligt bedårande tjej och jag som varit sugen på en Devon. Kyss

tinker
0

Tur i oturen att hon redan hittat nytt hem. Tur för henne och otur för mig, hon var mig en verkligt bedårande tjej och jag som varit sugen på en Devon.

Håll koll på nordiska rexringen och blocket.. det dyker upp lite omplaceringar titt som tätt :) Lycka till och ja, devon rex är underbara!

Kalli
0

Hur har allt gått med Tippan?

metalbitch
0

så söt…jag hade gärna tagit henne…har dock jälv en seniorkatt på snart 11 år men det kanske inte funkar?

hoppas att allt löser sig för Tippan ändå

MyTwiggs
0

TS Postade tråden 6 Februari. Jag har på känn att den inte är aktuell längre? Eller?

www.mytwiggs.com

Kalli
0

#21: Nej, kissen har fått ett nytt hem. Jag var bara nyfiken på hur det gått för den fina tjejen, var själv intresserad av henne ett tag. Kyss

HjalmarMaria
0

Jag såg att hon ligger ute på Hitteund.se nu, eller är det bara så att de inte uppdaterat sin hemsida?

Jag och min sambo söker en ensamkatt för omplacering, vi svarade också till hittehund.se när vi såg henne. Men har inte hört något på en vecka.

Någon som vet hur det lägger till? Vi har gjort en tråd här i omplaceringsforumet där man kan läsa mer om oss.

Denna kommentar har tagits bort.
MyTwiggs
0

Men den här tråden är ju från Februari… Obestämd

www.mytwiggs.com

HjalmarMaria
0

Som sagt, kan ju vara hittehund.se som inte uppdaterar sin sida,  med tanke på att de inte svarat på mail på en vecka.