Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 1379 ggr
Natali
0

Bure Bildbomb!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ville lägga ut lite bilder på min nya lilla kille. Jag fick ju hem honom här i början av Oktober. Martina har varit en underbar "fostermamma" för hela kullen, för han är så trevlig kille.

Här är alltså S*Fylgias Bure.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Natali
0

Pappa är då alltså S*Avots Cello och mamma IC SäFylgias Idun. (Ignorera bakgrunden)

Bure har färgen Blåaugoti tonkanese. Jag tycker han har läcker profil, trots "bump"; han har stark haka. Enormot lååååång svans och redan super härliga vågor över hela kroppen.

Natali
0

Han är super mysig och väldigt speciell för mej. Hans mamma har jag ju fött upp och hon bor ju hos Martina. Hans mammas mamma har jag ju också haft, Betty. Hans mammas pappa har jag ju fött upp och haft, Skriner. Hans mammas pappas pappa är Figge, som ju var en mycket speciell katt för mej. Han och Skriner bor nu i "det perfekta" hemmet, men jag saknar verkligen Figge. Hans mammas pappas mamma är Pepsi, och hon bor kvar här. Pepsi var min första raskatt och är mej ju kär.

I Bure ser jag alla dessa katter. Han påminner mej såååå mycket om figge, har är redan lika kör i mej som Figge var. Så Bure är redan mycket speciell för mej.

Natali
0

Han och Motorini blev bästisar redan från start.

Natali
0

Jag vet inte riktigt hur jag ska använda Bure i min avel, för jag har ju ingen att para med honom. Men gjorde ju det valet att endå spara honom, då jag upplevde att han hade de kvaliteerna som jag hoppas mycket på nu.

Jag får väl köpa en ny hona…Flört Men jag komemr ev, låna ut honom, fast just nu är det ju för tidigt att säga då han bara är liten än.

Avots
0

Han är jättefin! och jag är inte alls jävigObestämd

Vilde,Bures kullbror som bor hos mig, har också senaste veckorna utvecklats bra han har fått jättefina vågor.

Jag förstår dig precis, hur förtjust man blir i en liten katt där man kan se föräldrar och i mitt fall farföräldrars temperament gå i arv……

Min Vilde verkar ha fått alla sina  egenskaper från far-sidan eftersom det är den jag har att jämföra medFlört…..

Pus-
0

Så fin liten Bure Kyss

Max&Terri -og prinsesse Amy  http://cornish.blogg.no/

David
0

Det ser ut som en riktigt cool (och jättefin) kille! Glad

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Natali
0

#7 Ja, du måste ju komma o hälsa på honom också ju… Flört

[Wiveka]
0

Vilken finingKyss

Gittan
0

Han ser jättefin ut!

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

cherish
0

Fina Bure! Förstår dig precis …. han var jättemysig när vi träffade honom oxå. Ja i honom finns ju många av Phoebes och Ciqans släktingar oxå och hum, de är väl på nåt sätt kusiner han och Ciqan …? :D

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

LinusCRX
0

Åh vilken fantastisk päls han har fått. Han är vacker!

MartinaH
0

Åh fina BureKyss. Ska bli spännande att se hur han utvecklas. Han var en underbar myskille (och axelkatt) här hemma också förstås och jag förstår att du ser mycket av Figge i honom.

Brorsan Gere har även han fått härliga små täta vågor:)

emiya
0

Tjusig kille, lille Bure!Kyss