kull född 12/11-06
Nu är de här, vår efterlängtade andra kull. De föddes söndagen den 12:e och är ett gäng pigga och friska små monster. Det blev:
1 chokladsköldpadda med mönster (ev. silver) hona
1 maskad hona (troligen brunmaskad)
1 lila hane (ev. silver)
1 röd-vit hane
1 röd-vit hane (ev. silver)
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Ååååh vilka sötingar
GRATTIS, GRATTIS!! Gick det bra?
ååååååhhhhhhhhh
vad avensjuk man blir
Vad härligt att se
Jag vill också ha smått. Grattis

Soooo sweet kittens!
Grattis! Härliga färgfördelningar, jättefina.

Cherish:
Det går bra nu, dagarna efter förlossningen var lite tuffa för Thera ville inte kännas vid att det var hon som hade ansvaret för ungarna. Men det har släppt nu och hon har förstått att det är hon som är mamma katt. :)
Tack för alla grattis, känner mig lyckligt lottad över att få ha de små krabaterna. :)
Hmmm, mina grattis räknas väl inte, jag har ju redan sett de små underverken hemma hos er…?
Kram
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Ohh, en hel månad sedan kattemiss ungarna föddes. ja mer till och med. Så nu vill jag gärna se fler kort på dom.
Snälla. *blinkar vädjande, du vet lite som en cocker spaniel*
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

dem är jätte fina
vill ha en röd vit
#12…"blinkar vädjande,du vet som en cocker spaniel"….här finns det en sådan!!!
AnneS- har varit in på din hemsida nu och sett de små äta och springa runt…guuud så söta dom är!
Fastän jag helst nästa gång vill ha en enfärgad vit,cremevit eller röd-agouti så blev jag helt frälst i den lille med de olika prickarna i olika färgfält!!Super häftig färg!!
Trodde den var spotted någonting…men ser ej det i din beskrivning ovan!?
Men det där med spotted syns ju inte alltid när de är vuxna lärde jag mig nyligen - det är därför jag knappt ser det hos min Buffy längre..Han är blåspotted-vit..Men prickarna man såg tydligt när han var liten syns mest som tecken typ tigrerad runt ansiktet nu..Man kan ana lite prickar..
Mycket detta med färg..
Alla kan ju fråga en expert om detta under rubriken "Färger" förresten!
Ha det bra och pussa de små..

Ja du cornish, det har varit en lång karuselltur vad gällande att färgbestämma de små odjuren. :P Med lite (harkel…) hjälp på vägen så har det landat i att vi fick 1 röd-vit silver-spotted hane, 1 röd-vit spotted hane, 1 chokladsköldpaddsfärgad silver-spotted bicolor hona, 1 sköldpaddsmaskad och silver med vitt hona och 1 chokladtabbymaskad silver-spotted hane. Det du! :D
ÅsaF, nya bilder finns på hemsidan, bara att svänga förbi och kika, försöker uppdatera den så ofta det går, men kameran är en aning osamarbetsvillig ibland… *suck*
Rana-E, hittar du ingen kissemisse innan nästa år vid samma tid så vet du var du ska kika då, vi kommer att ta en till kull på samma katthona som nu. :)
Dom är superduper söta allihopa men…
Det är denna jag är käääär i !!!Se bifogad länk!!
(Här hade jag kopierat in kissen…men det funkade visst inte sedan att se det…fattar inte..hade förminskat..men det blev bara ett kryss nu när jag loggade in igen-gick ej att öppna bilden heller så har nu bifogat den kattungen jag menade..)
Vilken av dom är det??Sååå häftigt tecknad!!Det är väl någon av de med de där långa namnen 
Verkar bökigt med färgbestämning men kul med så många olika!!!!

#16: Ohhhh, vad söt. Jag tror jag är kär.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ah, det där är Styx, chokladpaddan. Hon är ett riktigt kvicksilver. Numera går det knappt att ta bilder på henne där hon syns för hon rör sig med ljusets hastighet och kameran hinner inte med. :) Supermysig och ett matvrak av rang. Hon kommer att rulla härifrån när hon flyttar. :D
Det -är- bökigt med färgbestämningen! Jag höll på att slita mitt hår någonstans där runt tre veckor och jag fortfarande inte kunde se vad några av dem var. Men nu tror jag att jag har fått ordning på dem, fattas bara annat! :)
Var inne och såg på hemsidan att alla är tingade/reserverade nu…Även min älskling
Men- det är väl skönt förstår jag?

#19 Jo, det känns jätteskönt! Man vill ju veta att alla ska till fina och bra hem när det är dags för dem att flytta ifrån oss. Även om det känns sorgligt och jobbigt just när de flyttar. Försöker bearbeta sambon om en till katt men han är hårdnackad.