Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettkattmat-sand-och-tillbehör-böcker
Läst 4063 ggr
Leffe
0

Har någon erfarenhet

Har någon här erfarenhet om fodret Purina Pro Plan. Är det bra eller dåligt och vad tycker katterna?

AlexH
0

Jag har bara använt det för hundarna och de tyckte väldigt mycket om det och mådde bra av det, gav fina pälsar.

Har bara provat testpåsar på katterna och de tyckte om fodret.

Det finns ett lågprisvariant i mataffären som Purina även gör.. men det tyckte jag inte alls var lika bra. Jag skulle rekomendera det som sälja på hund och katt butiken.

(vet att en del djurbutiker slutade sälja detta foder i protest mot Purina när de lanserade sitt lågprismärke i butikerna, eftersom de konkurrerade ut djurbutikerna, eftersom pristet skiljer mycket och kunderna bara se att det är samma tillverkare.. inte att kvaliten (innehållet) skiljer sig)

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Leffe
0

#1 Det är det i djuraffären jag menar. Affären där jag handlar har bara hundfodret, men tar in kattfodret om jag vill ha det

AlexH
0

oki Skrattande

De flesta inom hund jag känner har pro plan till sina hundar och jag tycker det håller hög kvalitet :)

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Leffe
0

#3 Många säger att Robur är ett bra hundfodret, men motsvarande kattmat Bozita ska vara dåligt

Ylva-Li
0

#4 Jag tycker Bozzita är bra. Tydligen hög kötthalt än deras andra variant Mjau. blötfodret alltså. Finns det som torrfoder föresten? Bozita.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

AlexH
0

JAg har testad bozita blötfodet, och deras motsvarighet i toorfoder.. kommer inte ihåg vad det heter u.. men mina katter vägrade äta blötfodret och kräktes mycket av torrfodret.. vi hade det som sponsring till en av våra utställningar.. vi kommer inte använda dem igen…Flört

Nä Bozita har jag ingen bra erfarenhet av..

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Ylva-Li
0

#6 Vad trist.. Vi hade Bozita när vi bodde i Tyskland. Vet inte om det är någon jätteskillnad på de där och här? Torrfoder har vi dock inte testat. Utan de fick lite blötmat och sen hade de RC som basfoder. De mådde jättebra. :) (Och då är Puck en väldit kräsen katt.. som allra helst äter torrfoder, om hon får.)

Men alla katter tycker ju olika förstås.
Vi har även gett dem mjau-tetra som blötfoder, vilket de tycker är gott. Men bara första vändan.. Ställer ju in dem i kylen och även om vi värmer (pyttelite) i micron (så det inte ska vara jättesuperkallt att äta..) så tycker de inte att andra vändan är så jättekul. Går bättre dock om det är samma dag, vilket det har varit nu när de är 3 stycken.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Clee
0

Bozita är ungefär detsamma som MJAU - dvs i min tolkning bland de bättre kommersiella foder man kan ge sin katt. Jag tycker att blötmat gärna ska ges med tillskott av essentiella oljor (typ laxolja) för att pälsen ska hålla sig fin och glansig och gärna med någon kycklingvinge i veckan så att katterna får tandmotion (där torrfoder reklamen till trots ofta gör mer skada än nytta).

Jag vet inte om Purina Pro Plan har ändrat sammansättning av fodret senaste två åren men sist jag jämförde var det ungefär lika bra/dåligt som de flesta torrfoder som säljs i djuraffär.

[Silkwaves]
0

Fick Pro Plan på någon utställning och mina katter gillade det inte så jag gav bort det. Hann inte utvärdera om det var bra eller dåligt, men mina kissar äter vanligen det mesta så jag tyckte det var onädigt att kämpa.

Jag använder Bozita och laxolja, som ett komplement till torrisar och kött. Min uppfattning är att det är ett bra foder, men att det måste kompleteras med laxolja precis som#8 skriver. Annars blir pälsarna lite tråkiga. Bozita är lite dyrare än Mjaus tetror och jag är osäker på om jag tycker det är värt det. Ungeför detsamma är min uppfattning.

AnnaS
0

Purinas njurmat är toppen tycker min hyperkräsna tokbortskämda (hon var så när hon kom Flört ) dam Emma som vanlgtvis bara äter det som är nödvändigt för att överleva typ Flört Men det kostar 220 kronor för 2,2 kilo…

[Neko]
0

Jag ger pro plan sterilized till min cornish och blandras, båda hade svarthaka med royal canine men det försvann när jag gick över. Jag tycker de fungerar bra på pro plan :)

Ylva-Li
0

Med lite googlande. Visste ni att Purina är de som gör Felix?

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Clee
0

#12 En gammal kursare fick sedan jobb som marknadsansvarig för Purina, så jo, jag vet att Purina tillverkas av Nestlé. Flört Felix vet jag dock inte vad det är för något (kattmat?) såvida du inte syftar på det svenska livsmedelsföretaget men det gör du nog inte eftersom det ägs av Procordia. Obestämd

Ylva-Li
0

#13 Syftade på Felix kattmaten. Du vet den svartvita kissen på paketen. Har aldrig testat den själv, så blev lite paff när vi hittade Felix på Purina. Skrattande
Var mest en parantes.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Clee
0

#14 Aha, har faktiskt aldrig hört talas om! Skäms

TamlinsMatte
0

Felix = Pussi i Sverige. Bildgooglade…

Ylva-Li
0

#16 Ah ja. Fick för mig vi hade Felix. Men det var nog i Tyskland när jag tänker efter.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||