Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettomplacering
Läst 840 ggr
kvasikatten
0

Kvinna söker omplaceringsrex

Jag har blivit uppringd av en kvinna flera ggr  en längre tid som vill ha en omplaceringsrex.
Jag vet inte alls vem hon är som person men hon har ingen tillgång till data…..
Jag meddelar tel.nr till henne så här om någon behöver placera om sin katt. Hon bor i Stockholm.
*telnr borttaget av moderator*

OBS ! Jag känner henne inte alls och vet ingenting om henne. Lovade bara att sprida ut hennes nummer på detta sätt.

Kram Karin

Strawberrygirl
0

Oj, det här reagerar jag på… att lägga ut telefon-nummer öppet på ett forum betyder ju att vilken galning som helst kan få tag i det och ringa den här damen.

Kan inte moderator ta bort numret ur inlägget och istället uppmana att det fås av ts på begäran?

Eine
0

Numret borttaget

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

citrina
0

Vilken galning som helst kan slå i telefonkatalogen och ringa upp nån…

Eine
0

#3 Ja men varför hjälpa galningar på travenFlört

kvasikatten
0

Svar från "galningen" !

Denna kvinna VILLE att jag skulle göra så här.
Tycker nog att moderator kan ta bort inläggen där jag "hängs ut" som en GALNING - är ni alla andra helt friska ?.
Jag jobbar med sk "galningar" och känner mig nog ganska så frisk i jämförelse.

Trist respons men jag hoppas hon hittar en katt på annat sätt.

MVH Karin

Eine
0

#5 Så står det inte,man menar inte att den som lade ut numret är en galning,om du läser inläggenFlört

Strawberrygirl
0

No 5 (sitter på en dator där jag inte hittar nummertecknet). Jag är ledsen att du uppfattade mitt inlägg på så sätt, det var inte alls min mening. Som Eine mycket riktigt påpekar är det alltså inte dig jag "hänger ut" som en galning. Min tanke var snarare (kanske felaktig tolkning från min sida) att om den här kvinnan inte har en dator kanske hon inte är medveten om internets genomslagskraft. Medan de flesta av oss som läser här antagligen är fullt friska så kan det finnas någon som läser och får för sig att ringa upp eller uppsöka kvinnan och som kanske inte alls har kattsäljande i åtanke.

Många gånger tycker jag att man lämnar ut alldeles för mycket information om sig själv på olika webbforum utan att inse att har man en gång publicerat något så har man ingen kontroll över informationen och hur den används. Kontaktuppgifter, personlig information, bilder på de egna barnen till exempel. Visst finns kontaktuppgifter att få på annat sätt men vem vet vad som kan hända genom att man publicerar något så här? Det är bara så onödigt tycker jag.

Eine
0

#7 Så uppfattade jag ditt inlägg,absolut inget riktat mot TS.

kvasikatten
0

Ok jag hänger med nu…. 
Undrar vad ts står för (flinar gammal tant…)?

Vill bara tala om att jag tycker att alla får stå för sina egna beslut - så även den kvinna som bad mig göra detta. Det är inte min sak att ifrågasätta folks beslut - om det inte är min dotter eller en nära vän.
OM man fattar beslut som helt knäppa  i omgivningens ögon är det trots allt till syvende och sist ens eget vuxna beslut och man får SJÄLV stå för efterverkningarna (goda eller dåliga).

Vänner bryr jag mig i , tar hand om, ger "goda" råd, älskar på gott och ont samt finns till för i alla väder men min ork för detta sträcker sig inte till hela min omgivning.

Jag arbetar med de mest otacksamma människor som finns inom vården och har nog blivit ganska luttrad genom åren. De som ger gott får tillbaks - de som ger tillbaks får än mer !

Hoppsan - började visst filosofera lite för mycket nu.

Kontentan är att jag har förstått att jag missuppfattade. Allt OK i regnet i Södertälje - KRAM

PetrasLova
0

Hur ofta läser vi att människor som lägger ut sina telefonnummer när de ska sälja ngt på blocket hamnar i olägenheter? Men det kanske är JÄTTE vanligt men att det försvinner i det mediala bruset vad vet jag? Förvånad

#9 Hoppas att hon hittar sig en katt.

Dolleminas
0

#tss = Trådskrivaren…

Lindavictoria
0

#9: jobbar också inom vården med många "otacksamma" och har på kort tid insett att man utvecklar viss paranoia, i mitt yrke i alla fall. Har diksuterat det med kollegor och det verkar vara något som vi alla har gemensamt.

Inte min mening att påstå att så är fallet med dig kunde bara inte låta bli att reflektera kring det du skriver och mina egna pågående funderingar….

Har förståelse för att numret togs bort men instämmer samtidigt med er som poängterar att på blocket och andra forum florerar mängder med telefonnummer och min första tanke var inte att det skulle kunna innebära fara när jag såg det första inlägget.

metalbitch
0

vad handlade inlägget om egentligen,då det verkar gå helt ot  Flört

TamlinsMatte
0

Läs TS - det är bara telefonnumret som är borta.