Godmorgon på er, 13 okt
Hittade ingen godmorgontråd, så här kommer en. Här är det kallti dag så Charlie har lagt sig under mitt täcke, det var ett tag sen han tillbringade en hel dag där men det är väl dags nu (hmm vi har kallt i huset och det är inte lätt att få det varmt).
Maxen har ju päls han så han är med överallt och sitter helst framför datorn eller på mitt jobb som jag lägger på köksbordet. Ha en jättefin tisdag!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag gick in på Facebook i dag och såg att nästan alla kommenterade att det var så kallt, att det snöade osv. Själv har jag inte gått utomhus än och kan glädja mig åt att elementen äntligen sparkat igång för i år - till framförallt katternas glädje.
Själv har jag lite av en domedag i dag. Om ett par timmar ska jag in till Kvinnokliniken för kontroll av blodflöde. Det är nämligen så att tvillingarna i min mage har råkat ut för en sällsynt komplikation, kallad tvillingtransfusionssyndrom. Dödligheten och risken för CP är tyvärr stor. I dag ska det avgöras om jag ska skickas ned till Hamburg för en laseroperation som kan rädda de små. När en uppfödarvän först fick höra att jag väntar tvillingar skrattade hon och sa att jag då inte kan göra någonting på det vanliga sättet. Just nu önskar jag inget hellre än en högst normal, komplikationsfri graviditet. Ångesten är fruktansvärd.
Tack och lov har jag ju katterna - både de stora och de små, piphalsarna, som är 10 dagar i dag. Om mamma katt tillåter blir det kanske lite bilder på dem också, så att de kan presenteras här på forumet.
Ha en fin dag!

#1 håller tummarna för att allt ordnar sig med dina väntade tvillingar.
HÄr är det soligt, inte så kallt enligt termometern, men i vinden så biter det rejält i näsan.
Men inne har vi det varm, brasan är tänd och katterna ligger framför den och gonar sig.
Ha en bra dag!
#1 Nej så förfärligt. Det är sånt här som ger perspektiv på livet - vad som är viktigt vad som är stort och vad som är smått och vad som verkligen betyder något.
Många, många kramar från mig och jag vet att Du klarar det här.
#Godmorgon på er alla andra och jag hoppas ni får en fin dag. Jag har inte ens märkt att det var kallt och någon snö har jag inte sett till. Liite sömning är jag allt.

Lycka till idag.
Stolt ägare till tre La permer
Tack kära ni. Det gick så bra det kunde, dvs värdena var oförändrade sedan i torsdags. Fick en ny tid om två dagar då jag även ska träffa läkaren, utöver de biomedicinska analytiker som genomför kontrollen av blodflöden. Vad jag förstår bokar de tid i Hamburg om det sker en förvärring. Det gör mycket för mig att veta att det finns folk som tänker på oss där ute, tack för det!
God dag! Det är kyligt ute och kisi gör rätt i att bädda gott åt sig och magen i mammakorgen! Hon förbereder sig och jag ska också börja plocka fram allt som behövs. Snart är det dags!
Jag har jobbat på förmiddagen men är hemma från och med nu fram till kattungarna är födda och stabila.
Kisi spinner och spinner!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com