Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikett: god-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 691 ggr
MyTwiggs
0

Jag säger GOD MORGON 12 Okt!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon gott folk!

Jag kunde inte sova igår kväll utan var inte sovtrött förrän vid 2. Jag vaknade med ett ryck klockan 5 och blev tvungen att kliva upp. Sådan är jag ibland. Vi får se vad denna dag bär med sig!

Min helg var underbar och den har satt oplanerad spänning till min höst.

Under helgen har Rickard knåpat ihop fotostudion på vinden och vi testfotograferade lite!

Ha en fin dag!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Trollhassel
0

God morgon!

Jag gillar kryp, men inte i frukostflingorna.

Ha en bra dag!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

MyTwiggs
0

# 1 Vaaaaa?? FörvånadTyst

www.mytwiggs.com

Leffe
0

Ingen bra morgon här - försovning

Sköt om er

Gittan
0

I går kväll gick bilen sönder så sambon fick komma och hämta mig. Nu är det bara att vänta på att verkstaden hör av sig. Den andra bilen har sambon till sitt jobb. Tänk vad man känner sig låst utan bilen. Bussen går tre gånger per dag. Önskar er alla en trevlig måndag.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Mobackens
0

Jag gör mig redo för den 3:dje veckan av praktik. Börjar ha rejäl abstinens efter katterna. Fick träffa familjen i helgen som var men längtar rejält nu efter de fyrbenta familje medlemmarna.

Ha en bra dag allihopa!

Lindavictoria
0

Haft en lugn och skön "vara hemma och umgås med kattungen" helg. En dryg vecka och det är som om lilla tjejen alltid bott hos oss. Har det överhuvudtaget funnits ett liv utan katt? Vad gjorde man då?

Har pysslat och donat och gosat och lekt. Börjar förstå cornishnyfikenheten och förtjusningen, så mysigt att ha en katt som glatt och nyfiket undersöker allt samt vill vara med och göra allt hela tiden.

De första dagarnas rädsla har helt försvunnit och nu kryper hon lugnt upp i knät på både mig och sambon, somnar gärna där eller är bara världens gosigaste. Vi har genast blivit mycket mer harmoniska människor, förstår att husdjur har visat sig hälsofrämjande i forskningsstatistiken! (Som min arbetskamrat här inom psykiatrin sa: "Bättre än SSRI-preparat!").

Det ända problemet är att man bara vill vara hemma jämnt. Inte jobba, inte åka och hälsa på, inte åka och titta eller hämta en till katt så Lillbabs får sällskap (som det var tänkt från början). Man hamnar lätt i en liten "hemmabubbla" där inget annat existerar, rätt skönt rätt ofta men också lite problematiskt ibland!

Lindavictoria
0

Ha naturligtvis en bra dag alla ni andra!

[Silkwaves]
0

God morgon,

Har tagit det svåra steget och lagt in en omplaceringsannons på min älskade Ruth. Det funkar inte hemma och det måste jag inse. Har försökt och försökt, men hon trivs inte med de övriga katterna. Hon vill vara själv. Ibland önskar jag att jag var kallhamrad, med ett hjärta av stål , men det är jag inte, tyvärr.Gråter

Nu gäller det att hitta rätt hem till Ruth. Önskar att jag hade en siarkula som kunde hjälpa mig att välja köpare så att det 100 % säkert blir rätt.

Nåja annars kollar vi efter hallontuttar på Bella - men ännu inget … Kanske tog det inte ? Inte så konstigt med tanke på den unge och något valhänte kavaljeren Glad Det kommer nya tillfällen i såfall. Ingen katastrof alls. Meen, det är ju bara dag 15 idag så än finns det tid.

Ha en bra dag alla där ute!

Eine
0

God dag!

Det så kallt,och jag trivs inte i kylan.Jag sticker till värmen är tillbaka om 2 veckorCool

Sköt om er och ha det bra!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

MyTwiggs
0

# 8 Lider med dig!!!! Gråter

www.mytwiggs.com

MonicaLagerquist
0

Vet hur jobbigt det är.Jag har en katt som inte fungerar ihop med mina fertila honor ocj jag vet inte hur jag ska göra.Vill ju inte omplacera honom men måste kanske göra det ändå.

Stolt ägare till tre La permer

Leffe
0

#8 Det är synd när det blir så
#9 Ha det så trevligt

Avots
0

God dag!

Kyligt i dag! Håller på med fortsätningen på mina elektriska kopplingar, d.v.s flyttar lite lampor….

#9 Låter som en bra idé att åka till värmen…..

#8 Det är alltid jobbigt att omplacera och jag kan bara tänka mig hur jobbigt det är att omplacera en katt man sett födas, men rätt ägare dyker säkert upp snart och då vet du att du har gjort det rätta och Ruth får ett gladare liv