Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etiketthälsovård-skötsel-omvårdnad
Läst 5267 ggr
Bookia
0

Hur få bort kräkfläckar?

Hej,

jag har en katt som kräks ofantligt mycket (se tåten om det för mer) och jag undrar om ni har några tips för hur man får bort fläckar.

Jag lyckas inte få bort fläckarna helt. För sånt som är maskinttvättbart, som tex sängkläder, har jag använt Vanish och tvättat på 95 grader men det har blivit kvar en ljusbrun fläck. Jag har även prövat att gnugga in fläcken med olivtvål och låtit stå innan tvätt men det verkar inte göra någon som helst skillnad.

Jag har även spyfläckar på alla mina möbler, främst då dynorna. Dynorna är inte tvättbara men de är avtagbara. Jag har testat att bara lösa upp Vanish i varmt vatten, doppa en mjuk borste i det och borsta bort fläcken. Det har blivit bättre men jag har kvar en ljusbrun fläck som sticker ut väldigt mycket.

Alla tips om spyfläckrengöring emottages tacksamt. Glad

MyTwiggs
0

Hmmm… Jag har en soffa i fuskskinn. Tyvärr vet jag inte mycket annat än att tvätta allt tvättbart i 60 grader med klorin. Det är vad jag gör, speciellt med katternas egna filtar och kuddar. Som tur är spyr inte mina katter så mycket. Jag tror att det är därifrån du måste komma åt problemet. Katter spyr, men det är inte meningen att de ska spy så mycket.

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Eine
0

jag har skinnmöbler.Även om det är massor av klösmärken så går i alla fall spyor att torka bort.Värre med ullmattan som är ljust beige..Jag får inte bort alla fläckar på alla textilier.Inte heller de som torkat på bara golvet.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora