Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettomplacering
Läst 1174 ggr
pallemaxwell
0

Omplacering av mina 3 älskade katter

På grund av att en familjemedlem har fått allvarlig allergi mot katt måste jag med sorg i hjärtat placera om mina 3 älskade katter av rasen Cornish rex. De är väldigt olika till sättet och det viktigaste är att de kommer till de rätta hemmen där de får mycket gos och kärlek.

Grabbarna´s Paulina, Född:2003-06-03

En katt med stark personlighet, busig och påhittig. Gillar att prata och svarar på tilltal. Behöver komma till någon som ger henne mycket uppmärksamhet och gos men även aktiverar henne. Hon älskar att leka. En familj utan barn eller med äldre barn eller en pensionär. Hon tolererar bara de katter hon känner och säljs som ensam katt eller med någon av mina andra katter.

Bimsie´s Maxwell Silverdröm, Född: 2006-06-03

En mycket lugn kille som gillar att sova och äta, han älskar sin kompis Ella. När han vill kela så är han väldigt intensiv och världens gosigaste.

Bimsie´s Ishi no Nagare (kallas Ella) Född: 2007-05-21

En mycket bestämd och intensiv tjej som när hon vill ha uppmärksamhet, kräver denna. Har mycket att berätta. Gillar att springa och busa med Paulina. Hon sover alltid med Maxwell och där han är hittar man henne.

Jag ser gärna att alla 3 katterna kommer till samma hem men jag kan också dela på dem. Då Ella och Maxwell alltid är tillsammans vill jag gärna att de kommer till samma hem. Katterna säljs till hem där det inte redan finns vuxna katter.

Ring eller maila eller skriv ett PM /Linda

tel: 073-626 12 27

pallemaxwell@hotmail.com

pallemaxwell
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild på Paulina även kallad "Palle"

pallemaxwell
0

Bild på Ella

pallemaxwell
0

Bild på Maxwell

AlexH
0

men vad tråkigt Linda!

Hoppas verkligen du finner bästa hemmen för dem,

Stora kramen!

Alex

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

MyTwiggs
0

Men nej så tråkigt!!! Gråter

Jag önskar dig ett varmt lycka till med omplaceringen!

Kramar

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Eine
0

Din stackare,det var då jättetrist för dig!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

cherish
0

Åh Linda, din stackare!!!! Det måste göra sååååå ont att behöva ta ett sånt beslut, jag gråter inombords!!! Åh vad jag önskar jag kunde ta hem dem allihop!!! Jag ska göra vad jag kan för att hjälpa dig att hitta ett nytt hem ….

Kramkram!!!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Avots
0

Så otroligt sorgligt, allergier är inte roliga. Jag hoppas de får ett bra nytt hem i närheten av dig så du kan hälsa på dem.

MonicaLagerquist
0

Så trist.Hoppas att ni hittar bra hem till alla tre.

Stolt ägare till tre La permer

Josephine
0

Usch så sorgligt Rynkar på näsan

AnneAlva
0

Åh vad ledsen jag blir för din skull Linda! Rynkar på näsan Jag hoppas verkligen du hittar rätt hem åt dina små guldklimpar.

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Pus-
0

Huff så trist. Føler virkelig med deg. Kattene dine er virkelig fine, og jeg håper du finner gode hjem til de.

Max&Terri -og prinsesse Amy  http://cornish.blogg.no/

pallemaxwell
0

Tack alla. Jag hoppas jag hittar de perfekta hemmen till mina älsklingar. Jag bara gråter och gråter, har inga tårar kvar snart. Det var ett tufft beslut att ta.

Clee
0

Mina varmaste sympatier. Det märks och bara strålar kärlek till dina kissar om dig. Jag hoppas att du hittar ett toppenhem där du kan hälsa på dem emellanåt. Kram!

EvaG
0

Det är sorgligt och jag tycker synd om er. Allergin kan slå till helt plötligt. Kroppen blir mättat. Hoppas det går bra med omplaceringen.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

[Silkwaves]
0

Kramar PalleMaxwell, jag vet att du älskar din katter över allt och jag hoppas och tror att det finns någon där ute som har de perfekta hemmen till dina katter.

Aje-T
0

Ja, jag vet ju hur ni har försökt, det är så sorgligt att det inte gick att lösa…kramar i massor

LinusCRX
0

Massor med kramar från mig. Det är verkligen ett svårt beslut att ta. Jag hoppas du hittar ett bra hem till dem! Gråter

RacerDonnans
0

Så tråkigt att höra. Vet ju hur mycket de betyder för dig. har du fått något bra allternativ än? Rapportera gärna här när det är löst så vet alla som är intresserad att så länge denna tråd är olåst så finns raringarna kvar. De som får chansen att ha dessa som familjemedlemmar framöver har tur. De är underbara.
En stor tröstkram från mig.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

pallemaxwell
0

Nu har Ella hittat ett nytt hem men Paulina och Maxwell söker fortfarande efter nya hem där de kan få mycket gos och kärlek.

pallemaxwell
0

Nu har Paulina hittat ett nytt hem och hon kommer bli högt älskad av sin nya familj. Men jag var så ledsen när hon åkte. Hon betydde jättemycket för mig.

Minicole
0

#21. Vad sorgligt! Men grattis till en bra familj.

MyTwiggs
0

# 21 Åh! Stackare! Gråter  Men så skönt att det verkar som att hon hamnar rätt!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Eine
0

Så skönt för er att ni fått bra hem till 2 av pälsklingarna!Klart att du är ledsen när de måste flytta,för du omplacerar ju dem inte för att du tröttnat på dem.Om det är till någon tröst så kommer det att kännas bra om ett tag.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

AnneAlva
0

Åh, jag lider verkligen med dig Linda! Rynkar på näsan Ring om du vill när du vill. Kram!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Gunlog
0

Har Maxwell också fått nytt hem?

Jag vet att länken är gammal, men ändå…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

[Silkwaves]
0

Svarar istället för Linda, jo jag vet att han flyttat till ett helt underbart nytt hem där han blir bortskämd precis som han förtjänar. Hade turen att få träffa vackra Mäski (Maxwell) i helgen på kattutställning då han tog sina cert mot SC titeln. Supermysig herre det där.

Jag föreslår att tråden låses eftersom alla kissar fått nytt boende.

Inlägget är låst för nya kommentarer