God morgon 2007-01-03
Good morning. Uppe med klockan. Semester. Vad göra? Inte sova i alla fall. Ha en bra dag.
God förmiddag..
Sol ute sol inne- nä faktiskt inte!
Ute är det sol men….
jag är så orolig för min älsklingskatt som
är liten och tunn som en gråsparv…
Köpte ny säck K/D i går och den var mycket god tyckte han-verkar som om de lagt en fetare dragering nu..
K/D på burk har han tyvärr tröttnat lite på-fryser in småportioner så att han jämt får färskt(tips jag fick hos vetr.)
Han har börjat kissa på fel ställen
- ett illa tecken.
Men-kankse inte så farligt som jag tror..gick efter honom i morse och såg att han var på g. att sätta sig-tog honom till lådan-han hoppade därifrån..Den står högt i badrummet pga hunden-han har inga problem att hoppa högt(han hoppar in i ett skåp och ligger mycket där)men något har antagligen hänt när han varit där..kanske har han varit hård i magen o förknippar det obehagliga med lådan..han har ju bytt till dietfoder nyligen.
För ont när han kissar har han inte(peppar-peppar!!)
Jag har nämligen iakttagit honom 2 gånger nu kissandes på en matta och på en tidning..det har jag sett, han skvalar på som bara den! Och det är skönt-vill inte att han ska få njursten också-utöver den nedsatta njurfunktionen.
Till slut satte han sig i lådan jag satt ner på golvet-utan taket på..som om alltid haft..Han kissade-länge och gick sen tillbaka och gjorde en stor hög!Skönt!
Ska idag ut och fixa ny bättre sand,han kanske inte gillar denna jag inte haft så länge- han blir kanske mer petig nu..(har ALDRIG kissat el.bajsat utanför lådan under alla år-även när jag glömt tömma lådan så har båda katterna hållt sig till den!)
Ska även hämta en låda till jag har hos mamma att ha på golvet där han velat kissa..Hunden kanske lagt av att äta kattbajs nu (gjorde det som valp)-kanske hjälper detta.
Nej-usch vad dettta påverkar mig.
Ska nu ut igen och försöka få tag i nya kameran jag bestämt mig för som är slut överallt…Måste ta massor av kort på Danne..
Min älskade,älskade katt!
Min livräddare
och hjälte…som alltid funnits här för mig känns det som-iallafall sedan han kom till mig-97 och jag gått sönder i tusen bitar av hjärtesorg..
Då fanns Danne från första natten, slickandes mina tårar,höll mig sällskap alla dessa tomma nätter i vargtimmen,värmde min frusna själ med sin underbara lena kropp!
Älskade Danne-du får inte lämna mig nu -inte ännu!Du skulle ju leva i 20 år-minns du inte??
Jag är inte redo..jag vill inte, jag kan inte-mista dig också…
Godmorgon! Tråkigt att höra om din Danne, cornish. Hoppas att han inte blir sämre bara! 
Idag blir det middag hos svärmor och sen hoppas jag kunna gå ut en promenad. Det är sol och klarblå himmel, det får man ju bara inte missa. Fortfarande ingen snö…. *suck*… Jag vill ha snö NU!
Ha en bra dag!

Jag förstår att du vill fota honom nu. det är jobbigt när de blir sämre men jag hoppas han piggar på sig igen. Tänker på dig.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#2 #3 Tack Lullan och Åsa…Nej jag hoppas verkligen att han inte tacklar av mer nu..jag vill att han ska gå upp i vikt nu ju!Men det var lovande att han åt med god aptit i morse, ny pås verkar alltid godare-trots att man förvarar det tätt!Men de sa att de lagt på något fett nu-men jag visste ej om det var på förra påsen redan.Får hoppas att han äter upp sig nu.
Han som nästan alltid varit överviktig pga kastrat-svårt att få ner i vikt..
Tänkte på detta med salt - kanske är det jag som gett honom denna njurpåverkan pga alla tårar han har fått slicka
-så långt tänkte jag inte då…skulle väl ha hindrat honom, men det är väl långsökt..
Ha en bra dag!!
Lullan-Hoppas du får din snö…Här är det kallare iallafall-fruset på marken(har ej sett temp..)
Åsa- vi kan ju hoppa snön här på fastlandet…!

Håller med dig. Vi hoppar över snön ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Vet ni vad?!?! 
Nu sitter jag och surfar ett litet ärende åt svärmor på hennes dator, och självklart var jag ju tvungen att titta in här för att se om det hänt nåt….
Jag får nog inse att jag har blivit ifokusberoende… 
God kväll. Håller med om det där med iFokus-beroende. Har märkt det själv.
#6 Lullan-har du läst tråden på värdsajten i detta ämne…hi,hi
Annars- det är bra Eva att du känner av symtomen-vi vill ju iallafall att alla medlemmar på Cornishsidan ska bli aktiva och skriva mycket!!
Sedan måste man ju koppla av med annat ibland också….sina katter-övriga djur och människor..