TCC 3-4 oktober
Här det några som tänker anmäla dit?
Jag skall gå elev båda dagar och jag vill se många Cornish Rexar 
Jag tänkte dra mitt strå till stacken
och kommer med lite Prettysar :-) bl.a. Om allt går som jag hoppas. Anmälan är ivarje fall inskickad. Kul domare, Alvik ligger jättebra till och TCC som jag bara älskar som klubb. Detta blir jätte, jättekul tror jag.

Om jag hade pengar…. 
Superdomare och jag vill gärna visa upp min Skrålla för de domarna.
Det skulle ha varit Anna jag hade kunnat ta med, men jag har inte tänkt att ställa henne mycket mer som junior än i Eskilstuna, sen ska hon få gå ut i öppen klass innan hon fortsättar. Har släpat runt henne så mycket med ungeför samma resultat så hon ska få chansen att växa i sig lite… men jag hade gärna ställt i Oktober.
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
#3 Förstår precis hur du resonerar. Jag gör troligen detsamma med min chokladbit. Men småttisarna har ju inte varit ute (knappt i alla fall…)

Jag är bortrest då, usel timing med tanke på att det är "min" klubb som anordnar. Utställningen kommer bli grejt, bra läge, lokal, domare, bra "folk", ja "allt". :)

Jisses jag har glömt att betala…..hoppas det inte är för sent
Jag skickade in anmälan på Chasmine idag
Jag hoppas dyka upp där
Jag kommer utan katt 
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Jag kommer inte att ställa någon, men om tiden medger så är det mycket möjligt att jag kommer och tittar. Fotovarning bör utfärdas i sådana fall ;o)
#0 Åh jag som hade hoppats på att få se lite kissar från dig…
Från oss blir det 2 svart-vita CRXar och en maskad DRX :) Bägge dagar

Jag kommer med en hel hög. =)
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

#14 Nä bara en naken fis, en huskatt och i alla fall 6 st cornishar. Idun blir dock kvar hemma, då hon inte mår så bra. 
Hmmm från mig blir det inte så många missar …. av randiga och rutiga skäl, men en på lördag och en annan på söndag ska jag väl kunna skrapa ihop 

Ja, jag anmälde inte Idus men jag kommer kanske förbi på söndag om jag hinner.
#19 Vore jättekul om du tittar förbi. Lua kommer från mig och hennes brorsa Teo. Ska bli så roligt att se.

Jag ska gå assistent båda dagarna så jag kommer dit, dock utan katt.
#0 Vvilka domare ska du gå elev för?
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Och vi kan inte bestämma oss för om vi ska komma eller inte. Vi har anmält Sessie på lördagen, men hennes päls är inte mycket att hurra för. Inte kul med draget cert …. 
Men å andra sidan är det ju så himla kul att träffa andra cornishfans och få tillfälle att beundra andras snyggingar. Hm …. hur gör man?

Jag kommer med Pepsi också, blev det bestämt. Så 7 st Rexar, 1 sphynx och 1 huskatt.
*Pust*
#23 Oj DET var mycket…skulle aldrig orka tror jag , men lycka till! Vill man så går det 
Jag hade tänkt komma och titta på rexar i helgen, men har tagit beslutet att jag måste prioritera annat… hade varit kul att träffa er, men det får vi göra på en annan utställning, så fotovarningen hävs ;o)
Lycka till alla rexare,visa framtassarna nu!
Jag har planerat besök på TCC om inte det händer något annat som känns viktigt.Det får tiden utvisa.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Jag kommer inte med Pepsi. *Suck*. Glömde ju kolla hennes vaccinering.
Men blir nog bra med "bara" åtta katter då…

Såg att domarfördelningen kommit ut. Blir lite ledsen att de placerat ALLA crx tillsammans. Jag ställer ju 6 st ungdjur och alla konkurerar ju då ut varandra. 
Så tråkigt tycker jag ju.
Så på söndagen är färgrupp 1 hos en annan domare, men min som går i färggrupp 1 har ju inget att slåss om för något annant än ex1.
Det är ju 2 domare på CRX,eller hur?

Det är två på lördagen också.
Stolt ägare till tre La permer
Jag tycker det är väldigt bra med många katter av samma ras hos samma domare.Vilken perfekt chans till standardgenomgång och jämförelse!

Plötsligt blev jag väldigt nervös.
#28 Nej vad tråkigt,
för det tycker jag faktiskt om det är så att bara en domare dömer cornish. Jag gillar att se cornishar i panel. Ju fler dess bättre 
men… nu tittad jag ju igen, cornishar är fördelade på tre domare på lordag om jag inte läser alldeles galet. Helt OK tycker jag… fast jag fick inte Reijers
Var så länge sedan han dömde någon av mina kissar.

Lördag
Eric Reijers CRX Gr 4
Fabio Brambilla CRX Gr 1 CRX Gr 2 CRX Gr 3 CRX Gr 6 CRX Gr 7
CRX Gr 9
Karl Preiss CRX Gr 8

Ja, det är väl typisk. Jag ber om att få i alla fall gr 7 hos en och gr 1 och 9 hos en. Och av tre domare så är alla hos en. Jag har ju uppfödapoäng också.
Jag tycker inte det känns sååå tacksamt när man endå betalar in en hel del i anmälningsavgift.

Men ställer man katter som går mot en själv så är det ju ett val man gör.

#38 Jo visst är det mitt eget val, men oftast när jag ställer kull och uppfödning så har jag kunnat önska att katterna blir utspridda så att chansen för högre poäng finns. Och detta är första gången de stoppat i princip ALLA mina konkurrerande katter mot varandra. Så självklart är jag faktiskt besviken.
Visst jag får veta vem av de mina som är absolut bäst. Men jag hade hoppats på att i alla fall få två olika domare.
#40 men om dina katter går i samma grupp dvs mot varandra hade dom ju gjort det oavsett ;) Eller du tänkte i tankar som NOM?
Jag blir överlycklig om min lilla skrutta tar sin ex 1, vilket jag då inte ens vågar hoppas på…

#41 Jo jag tänker mot Nomineringen. 
Och en bunt med cornish!