Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikett: hälsovård-skötsel-omvårdnad
Läst 2949 ggr
David
0

Sjukvårdsrådgivning för djurägare

Via en jourtelefon ska djurägarna både kunna få rådgivning och kontakt med veterinär.

Efter torsdagens regeringssammanträde lämnades uppdraget att ta fram systemet till Jordbruksverket. Enligt ett pressmeddelande ser regeringen åtgärden som en viktig del i den nya veterinära organisation, med fler privata veterinärer, som ska vara på plats inom kort.

(källa; TT)

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Leffe
0
David
0

Ja, det låter oerhört bra. Sen får vi väl se hur verkligheten kommer att se ut.

// David

MyTwiggs
0

Kanon! Hoppas att det blir bra!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

MonicaLagerquist
0

Jag är lite skeptisk.Varför ska det behövas man kan ju lika enkelt ringa till ett djursjukus.De har också öppet dygnet runt.Jag skulle hellre se att pengarna lades på något vettigare.

Stolt ägare till tre La permer

AnneAlva
0

Jag tycker det är en bra satsning,  hoppas den slår väl ut!

#4 Jag antar att det främst gynnar dem som inte bor i anslutning till större orter med djursjukhus. Vi är lyckligt lottade vi som har Ultuna om knuten. Glad

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

MonicaLagerquist
0

Ringa till Ultuna eller någon av de större klinikerna kan du göra även om du inte bor i närheten.

Stolt ägare till tre La permer

EvaG
0

Låter bra om det blir genomfört

Medarbetare på Vilda västern iFokus

AnneAlva
0

#6 Ja, tänkte bara på det David skrev om att privatpraktiserande veterinärer ska kunna vara på plats inom kort. För det krävs det att man har tillgång till någon veterinär på orten.

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Leffe
0

#8 Det var så jag såg på det hela också. Det är det som verkar vara det nya. Idag kan man ju ringa sjukhus som har öppet eller vissa försäkringsbolag

Eine
0

Allt som kan vara till hjälp är positivt.Jag har en länk på min egen sida till Giftinformation .Ska lägga in denna länken också.Ju fler kanaler till hjälp desto bättre vård och kanske livräddning för våra katter.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

aggeelin
0

… finns det inte redan veterinärer som har jour där man kan ringa och rådfråga? Jag har en vet i bekantskapskretsen och vid flera fester har hon haft jour "jaha, har han ont i tassen, vad hände då, är han påverkad" och rådet att avvakta, ge dittan dattan eller åka akut till vet

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

David
0

#11. Agria har sin telefonrådgivning till en liten summa pengar. Många djursjukhus har dygnet-runt-jour. Många distriktveterinärstationer har dygnet-runt-jour. Men som jag förstår ska det här vara en samlad funktion, som sjukvårdsrådgivningen, där de både kan ge råd och hänvisa till jourhavande veterinär.

Jordbruksverket håller på att göra om sin veterinärorganisation, så det här är ett steg i den förändringen.

// David

aggeelin
0

#12 det låter ju bra … Skrattande har inte funderat vem hon jobbar åt… vetten jag känner. Till vardags har hon vet.mott för smådjur  (men inte i min stad)

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet