Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettsjukdomar-och-andra-bekymmer
Läst 1407 ggr
SaraMaaria
2009-09-21 08:55
0

Orolig!

Märkte nu på morgonen att Lilleman har problem med att gå på lådan. Han har gått minst tio ggr på mindre än en timme och det kommer inget kiss alls varvat med ngr få droppar. Annars är han precis som vanligt, leker och busar med sin kompis Mu och äter ordentligt, bara något mer rastlös. Ska självklart ringa vet. så fort klockan blir tillräckligt mycket men undrar om någon vet vad jag kan göra för att hjälpa honom tills dess?

JohannaK
2009-09-21 10:01
0

Åk till närmsta akut djursjukhus DIREKT! Han har garanterat stopp i kisseriet, får han inte hjälp omgående kan det gå illa!

citrina
2009-09-21 11:28
0

Ett dygn kan räcka för att det ska få allvarliga konsekvenser. Anar att du redan är på väg till veterinären men mitt råd är precis som Johannas att åka in direkt. Lycka till!

AnneAlva
2009-09-21 12:36
0

Det låter njurrelaterat och som en typisk urinvägsinfektion tycker jag. Det brukar yttra sig som ett ständigt springande på lådan och försök till att klämma ut något även om där inte finns något att klämma ut.

Ring till veterinären och åk dit med Lilleman så att han får medicin så fort som möjligt. Håller tummarna för att det ska bli bra snart!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

MyTwiggs
2009-09-21 12:47
0

Härliga, mysiga lillemannen! Hoppas att allt ordnar sig och blir bra!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

SaraMaaria
2009-09-21 14:47
0

Kom just hem från veterinären och det var urinvägsinfektion. Han fick en injektion med antibiotika och lite lugnande som han inte mådde så bra av. Han är rejält vinglig och vill bara ligga i mitt knä nu så det blir hemma med sjuk katt hela dagen. Ska ringa imorgon för att få reda på provsvaren från odlingen och få recept på mer antibiotika. Känns jätteskönt att det inte var urinsten så nu är det bara att hålla tummarna för att antibiotikan hjälper snabbt. Tack snälla för råden stödet!

JohannaK
2009-09-21 16:51
0

Skönt, skönt, skönt att det "bara" var urinsvägsinfektion och inga stenar, min Aramis låg på sjukhuset fyra dygn i vintras för stressblåsa/urinsten och det var inte kul.

Leffe
2009-09-22 00:15
0

Han är snart bra med andra. Skönt

SaraMaaria
2009-09-22 16:11
0

Det känns verkligen jätteskönt att det "bara" är en urinvägsinfektion och inget värre. Fick tillbaka svar på odlingen som togs igår och det kryllade av e-koli bakterier. Nu har han fått vetrimox pasta som ska smaka lever men han tycker att den är galet äcklig, det ända som är äckligare är att låta den kladdiga pastan sitta kvar på tassarna Skrikandes. Han mår redan mycket bättre och kommer nog vara helt kry om några dagar Glad

emiya
2009-09-23 02:37
0

God bättring nu, Lilleman!Glad