Måste bara visa upp...
min kompis goa kastrathane Mozart. Tycker att han är väldigt vacker!
Han är vacker
Jättefin är han…undrar vad han tänker på??
Vackert foto också!
Vilken vacker herre! Han ser fundersam ut!
Han var jättesnygg!

#2 Tror han funderar på hur han ska smita ifrån mig som håller i kameran
Ni som föder upp Cornish vad tycker ni ärligt om hans utseende? Jag kan inget och inte min kompis som äger katten. Själv föder jag upp skogisar och ingen direkt susning om hur en Cornish ska se ut men jag har fått för mig att Mozart är ganska fin….Har jag fel? Skulle han gå bra på utställning?
Nu har inte ägaren tänkt att ställa honom men det vore ändå kul att höra ett utlåtande.
/Camilla
Jag tycker han är fin! Ser ju inte öronställningen och profilen eller lockar, men jag älskar hans look! Den är iaf oerhört viktig för mig.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Han har jättefina lockar, riktigt täta och ganska höga om ni förstår vad jag menar. Ska se om jag inte kan hitta nåt mer kort på honom. Tror att hans far var ganska framgångsrik i utställningsringen, har för mig att han hette nåt som Tubla Kan eller nåt i den stilen.

Jag har hittat ett kort på öronen. Inte så fint men det syns i alla fall hur han ser ut.

Och här ett på profilen, inte riktigt så bra men jag hittade bara detta.

Borde han vara bredare i öronbasen kanske? Vet inte hur det ska va på Cornish som sagt, har bara skogisar själv.
/Camilla
Hur gammal är han??Skulle vara kul att veta..
Han påminner mycket om min gamle Danne i stilen-men nu är jag ingen expert..Danne har dock lite större öron tycker jag samt en smalare hals.
Jag vet absolut inget om utställning! - du får nog nya svar under dagen av Eine-eller någon annan-som kan detta om hur de ska se ut för att vara framgångsrika på utställning mer exakt!
Jag vet ju bara vad jag själv gillar…

Tror han är någonstans mellan 3-5 år. Inte säker alls…

Han var söt
mmm. Snygg profil och ljuvlig haka! I mitt tycke är öronen för smala i basen och kunde också vara större. Är han trevlig och visar upp sig tycker jag du ska ställa ut honom!Du kan ju prova för att se hur han gillar det.

#14 Det blir nog ingen utställning för honom, han avskyr andra okända katters doft och blir ganska upprörd. Men det är ju riktigt kul att få ett omdömme här i alla fall. Jag har tjatat på ägaren i flera år att följa med mig på en utställning när jag ändå ska ställa mina skogisar och testa men det vill hon inte.
Här är ett kort på Mozarts kompis Vilgot. Han har tyvärr en knick och blev kastrerad. Men en charmör är han utan dess like.

Åh, så ett på Vilgot som liten. En söt lite skit!
Vilgot ser också trevlig ut. Fin längd i huvudet och jättefin päls verkar det som! Knick på svansen gör inget när man är kastrat!Det går att ställa ut ändå.
Vilka stiliga killar!!

Ja, jag har sagt till ägaren att hon kan ställa Ville fast han har knick men han avskyr istället att åka bil och sjunger…vrålar långa serenader för henne så de står inte ut att ta honom på nån längre biltur :)
Men det är skoj att få utlåtande på dem här i alla fall!
Tack!
Åhhhh Vilgot ser ut som Danne på den bilden där han var yngre…
Trodde först han var blåsilver agouti-såg ut så på bilden som kattunge-men såg sedan på första bilden(som jag såg nu..)att han "bara" är blå!
Men han är jättefin ändå
Han är ju urläcker

Vilken läckerbit.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#20 Vigot är inte blå, han är lila.
#23 ok-tycker han ser blå ut på fotot..!
Jag har ju förkärlek till dom ljusa blåa rexarna- som min blåsilver agouti jag tjatar om! Finns inte många sådana..
Ha,ha..denna tråd var nog den längsta här inne om endast 2 kastrat-katter…som inte ens är medlemskatter
Är din kompis inte medlem här på Cornishrex i fokus så rek.henne/honom förresten till att bli det!
Gott nytt år!

Hi hi! Lite kul att det blev så! Nej hon är inte medlem ännu men jag har tipsat henne i alla fall. Så hon kanske dyker upp framöver
Annars fortsätter väl jag i hennes ställe och trackaserar er med bilder av hennes katter