Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 763 ggr
Leffe
0

God morgon 2009-09-16

God morgon. En ny dag gryr. Ser ut att bli sol med en del moln. Jobbet väntar

Sköt om er

Rexjen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sol ute idag, det känns i luften att hösten är här.Glad

Katterna ligger och gonar i puffen.

Dolleminas
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här har det varit race på morgon, både katter och ungar har varit överallt.. precis som en virvelvind dragit fram…. ska försöka fixa lite av det som ska ner till SW i helgen, orken finns men ingen lust just nu (det händer mycket på kort tid som man måste ta itu med…) sen är det även att förbereda packning för barnen som ska hälsa på farmor och farfar i helgen, gudskelov är kattvakten redan fixad!! Det känns så skönt att ha personer som älskar våra katter/ras men som tyvärr av olika anledningar inte kan ha dem själv… Alma tycker det börjar att bli dags att elda elementen för hon försöker komma in i alla garderober som finns… Queen däremot är mitt sällskap under täcket varje natt… Skickar med en nyknäppt bild på min lilla docka även om kvalitén inte är den bästa….

Ha en bra dag allihop!!

Natali
0

Morron.

Jag har tänkt o vila nån stund under dagen, får se om jag får till det. Har insett att jag måste ju tvätta det jag ska ha med till SW, och packa fördigt i morgon (har inte ens börjat). Och i dag måste jag tvätta Chevy. Så han hinner bli torr och pälsen hinner lägga sig lite.

Hade trevligt besök i går eftermiddag, av en forumist alltså DavidE. Sen kom en annan bekant, o vi såg på film, så klockan han bli 01.15 innan jag äntligen låg i sängen. Så i kväll är det en tidigt kväll som gäller. Måste ju vara lite utvilad inför SW.

Hoppas ni får en bra dag.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Eine
0

Godmorgon .Här är det host host host och tungt att andas.

#2 Lycka till trots din brist på ork,det kanske går över.

#3 Jag förstod nästan vem det var som skulle besöka dig från forum och anar att ni hade en positiv och trevlig stund!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

kissan78
0

God förmiddag!

Håller på att förbereda mig inför ett besök hos tandläkaren idag, bara några besök till så är det fixat allt i min mun. Idag ska en felaktig rotfyllning borras upp o fyllas på nytt. Sååå trist med tandläkare som inte kan sitt jobb! :( Den här gången är det iaf en som vet vad han gör som får fixa.
När jag kommer hem ska jag göra det sista i det egna arbetet i pawpedskursen så det kan lämnas in. Blir kanske att jag slocknar en stund på soffan med då jag inte sovit nåt inatt utan bara 1,5 timme nu på förmiddagen.

#2 Jag hoppas verkligen att allt löser sig till det bästa för dig! *kram*

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Trollhassel
0

God förmiddag!

Jag har just mailat TV4 - kändisdjungeln, och frågat hur de kan skicka ner Thorleif i en balja med giftormar. Tycker att det käns lite väl häftigt om det skulle hända något. Som ormfantast känner man ett litet ansvar när man ser sådant. Kanske vet de inte att mangrovesnokar är giftiga snokar?

Idag ska jag….vette tusan. Ingen aning.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

RacerDonnans
0

Jag har en lång dag framför mig. Är spänd inför kvällen som förhoppningsvis, troligtvis för något trevligt med sig.Glad.

Till er slitna (inklusive mig) önskar jag ny energi.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

kissan78
0

#7 Ja ikväll är det dags för dig! :) Hoppas verkligen det kommer kännas helt rätt!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Eine
0

#6 tror du inte man har drgit giftänderna på TV-ormar? det tror jag.Annars är det höga försäkringspremier för TV4Skrattande

Trollhassel
0

#9 Det var det jag mailade om. Det är svårt att avgifta en bakgifttandad orm, så jag undrade hur de hade lyckats lösa det. Jag får korta, agressiva och skamsna svar så jag vet inte hur jag ska tolka det. Jag försöker ju bara vara trevlig men de "osar katt" om deras svar.

Med Vänliga hälsningar

Eine
0

#aha,de slingrar sigGlad

Trollhassel
0

#11 Hahaha där fick du till det! De talar med kluvna tungor :P

Med Vänliga hälsningar

RacerDonnans
0

#11 och #12 hihihi.
#12 Berätta gärna mer hur er diskussion slutar.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Trollhassel
0

#13 De kläckte tillslut ur sig att "Vi har tre pers från tv4 som håller koll på djuren" Håller koll?! Vad skulle de göra? Kasta sig fram och grabba tag i en huggande orm. Det skulle bara funka i actionfilmer och knappt det. I gårdagens avsnitt lovade de att "skydda sina kändisar från faror" vilket jag tolkade som en slgs rättelse. Jag tror inte att de var medvetna om att de faktiskt fått med giftormar i tävlingen.

Jaja, jag tänker fortsätta kolla på Kändisdjungeln, men jag gillar inte sättet de behandlar djuren på.

Med Vänliga hälsningar

Leffe
0

#14 Kändisdjungeln såg jag första avsnittet. Det räckte.