Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etiketthälsovård-skötsel-omvårdnad
Läst 469 ggr
Minicole
0

Kastrerad Fjant!

Hej nu är jag här igen och hjar en liten fråga. Idag lämnade jag in Fjanton för kastrering och fick veta att det var ett enkelt ingrepp. Tyvärr så klantade kirurgen till det och skar sönder ett blodkärl, så han fick sy och Fjanton fick stanna lite längre på kliniken. Stackars liten! Men min fråga gäller egentligen Moel. Jag och Fjanton kom precis hem igen och Model bara fräser och morrar. Hon beter sig precis som hon gjorde första gången Fjanton kom till oss. Är det här normalt?? Han söker kontakt och vill gosa men hon bara morrar och är elak. Är det för han luktar konstigt eller nåt? Fjanton är också väldigt sastlös och vandrar omkring i lägenheten men dte kanske beror på dubbel sömndos :/

Leffe
0

Troligen är det för att han luktar konstigt. Det kommer nog att gå över efter ett tag. Låt honom ta det lungt medan han vaknar till ordentligt

Minicole
0

Han är redan i full gång. Springer omkring i lägenheten och jamar. Han är nog lite hög skulle jga tro :P

flis
0

Varje gång jag varit till vet med någon av mina katter är det spott och fräs när vi kommer hem. Det brukar lägga sig efter ett tag, ibland flera dagar.

Numera brukar jag ta med en "frisk" katt som sällskap och då underlättar det lite grann när vi kommer hem. Skrattande

Minicole
0

Ok. Tack så mycket för svar ^^ Hoppas det ordnar sig snart så man slipper bråk hela natten :/ Hhihihi

Clee
0

#3 Vilken smart idé, dvs om det är genomförbart från mottagningens sida!

MyTwiggs
0

Jag tror också att Model kommer att coola ner!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

AnneAlva
0

Det är fullkomligt normalt beteende, dels så luktar han annorlunda och dels så beter han sig annorlunda när han fortfarande är under inverkan av narkos. Eftersom hormonbalansen förändras kan hon också känna av något sådant och tycka att det inte "samma katt" som du åkte iväg med om man säger så. Men det brukar lägga sig på några timmar/dagar. Glad

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex